ריבלין: "ישראל תגיב בעוצמה עד שהשקט יושב" - סרוגים

ריבלין: "ישראל תגיב בעוצמה עד שהשקט יושב"

נשיא המדינה נפגש עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב, והתייחס להסלמה בדרום: "ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שאזרחיה מצויים תחת מתקפה, ואת זאת על העולם לדעת. נגיב בעצמה הנדרשת, עד אשר השקט יושב"

ריבלין: "ישראל תגיב בעוצמה עד שהשקט יושב"
  ריבלין ומלדנוב נפגשים (צילום: מארק ניימן\לע"ם)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (רביעי) עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, בלשכתו בירושלים. השניים דנו בנושאים הביטחוניים והמדיניים באזור, אך עיקר דבריו של ריבלין הוקדשו להסלמה הביטחונית בדרום שהחלה אמש.

(צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו)

"במהלך הלילה נורו מעזה טילים, שרק בזכות תושייתה ומהירות תגובתה של אם המשפחה, לא גבו את חיי ילדיה וחיי אזרחינו. אנשים, נשים, תינוקות – כולם העבירו את הלילה תחת מחסה" אמר ריבלין למלדנוב. "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שאזרחיה מצויים תחת מתקפה, ואת זאת על העולם לדעת. אנחנו נגיב, בעוצמה הנדרשת, עד אשר השקט יושב.

עוד הבהיר כי "כל עוד חמאס שולט ברצועה, הוא הנושא באחריות לכל מתקפה כנגד ישראל. חמאס ממשיך להחזיק את אזרחי הרצועה כבני ערובה וממיט חורבן ואסון על תושביה. כל עוד הירי וההתגרות נמשכים, לא קיים סיכוי להקלה על סבלם של אזרחי עזה".

מלדנוב אמר בתגובה כי "לצערנו 24 השעות האחרונות היו מורכבות במיוחד. הרקטות שנורו לעבר באר שבע הן הסלמה מסוכנת וחמורה של המצב. הירי תואם לתבנית של פרובוקציות שמבקשות להביא את ישראל ועזה לעימות מדמם נוסף, וזו אחריותנו ותפקידנו לעשות הכל בכדי למנוע עימות כזה".

"ברצוני להבהיר שבשלושת החודשים האחרונים עבדנו עם כל הצדדים המעורבים- עם ממשלת ישראל, עם הרשות הפלסטינית, עם השחקנים האזוריים, ובמיוחד עם מצרים והקהילה הבינלאומית" הוסיף וציין. "ברצוננו להשיג שלוש מטרות: ראשית ומעל הכל, למנוע מלחמה שתהיה הרסנית כלפי תושבי עזה וכלפי הישראלים החיים לאורך הגבול. שנית, להקל על מצבם הקשה של תושבי עזה החיים בתנאים נוראיים, ומטרה שלישית- לתמוך במאמץ המשותף שלנו עם מצרים להשיב את הרשות הפלסטינית לשליטה בעזה. זוהי הדרך היחידה להתקדם".

בסיכום דבריו שליח האו"ם ציין כי "ב-48 שעות הקרובות אנחנו מקווים שהמאמץ להרגעה יישא פרי ונוכל לראות זאת בשטח, ולמנוע הסלמה למען האינטרס של השכנת שלום בין ישראלים לפלסטינים ולמען האזור כולו".

"כעת הזמן למעשים ולא למילים" טען. "עלינו לראות פעולות הרגעה ברורות של כל הצדדים, אחרת התוצאה תהיה הרת אסון עבור כולם. אני מצפה לשיחותיי עימך בכדי להבין מה ניתן לעשות על מנת למנוע הסלמה חמורה נוספת ולהביא לרגיעה כדי שנוכל להתקדם באופן בונה ויעיל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו