ראש מערך הגיור פורש מתפקידו - סרוגים

ראש מערך הגיור פורש מתפקידו

הרב יצחק פרץ, שעומד בראש מערך הגיור הודיע לאחרונה כי הוא פורש מתפקידו לאחר "קשיים רבים הפוגעים בתפקודי כראש מערך הגיור ובמערך הגיור כולו"

author-image
ראש מערך הגיור פורש מתפקידו
  (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הרב יצחק פרץ, שעומד בראש מערך הגיור הודיע לאחרונה כי הוא פורש מתפקידו לאחר "קשיים רבים הפוגעים בתפקודי כראש מערך הגיור ובמערך הגיור כולו", כך התפרסם  לראשונה בוואלה.

הרב פרץ, מכהן בתפקיד מאז שנת 2014, לאחר ששימש כממלא מקומו של הרב דרוקמן מאז פרישתו מהתפקיד שנתיים וחצי קודם לכן.

סערה פרצה סביב החוק, כאשר הנוסח החדש שהוצע על ידי השר לשעבר משה ניסים, שעמד בראש הוועדה נדחה על ידי כל הזרמים, הרבנים הראשיים לישראל וגם על ידי הרפורמים והקונסרבטיבים. בעקבות כך, העלה ראש הממשלה נתניהו את הנושא שוב לסדר היום במטרה להעבירו, אולם בנוסח הנוכחי סיכוייו אפסיים.

במאי האחרון שיגר הרב פרץ מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הודיע כי הוא מסיר אחריותו ממערך הגיור. כאשר הבין לדבריו כי "יש למישהו כוונה לפגוע במערך הגיור ולעצור מיידית את פעילותו".

עוד כתב: "מערך הגיור נמצא כעת במשבר שכמותו לא ידענו. למרות התרעות חוזרות ונשנות למשרד ראש הממשלה, איננו מקבלים מענה לדברים בסיסיים וחשובים למערך הגיור, המונעים מאיתנו אפשרות להמשיך ולתפקד בצורה כזו"

לדבריו, "למערך הגיור חסרים כיום למעלה מ-20 מיליון ש"ח לצורך המשך פעילותו התקינה, עובדה שכאמור ידועה היטב לבעלי המקצוע מזה זמן רב, אך למרות הבטחות רבות שקיבלנו, העניין טרם בא על פתרונו. יצוין, שאנו פונים בעניינים אלה שוב ושוב, אך איננו מקבלים מענה מספק. שבענו הבטחות ואמירות שהעניין מטופל, ואיננו רואים תוצאות בשטח".

ראש מערך הגיור ממשיך וכותב: "נמסר לנו שגם אל כבודו פנו בעניינים אלו מספר פעמים, וכבודו הנחה את גורמי המקצוע לפתור את הבעיה. אך עד לרגע זה עניינים אלו טרם נפתרו, וכאמור לעיל, מעמידים בסכנה את כל פעילות מערך הגיור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו