בתור דתייה אני מתביישת; איפה הרבנים השפויים?! - סרוגים

בתור דתייה אני מתביישת; איפה הרבנים השפויים?!

איפה אתם רבני הציונות הדתית המתיימרים להוות אלטרנטיבה לטירוף הדעות שמתחולל בשערה של העיר? אלו שברצותכם אתם מבצעים ג'אגלינג למיצוי פתרונות הלכתיים והפיכת הדת לתורת חיים נגישה ומקיימת דור. איפה אתם?! בשתיקתכם ו אתם חוטאים לדור, אתם חוטאים לעצמכם ואתם חוטאים כלפי שמיים.

מיקה שלם
בתור דתייה אני מתביישת; איפה הרבנים השפויים?!
  איפה הרבנים השפויים?

על מצע השיח החברתי, פורסם גיליון השבת שעברה של מכון מאיר, בו טושטשו פניה של רותי פוגל הי"ד.

מהמכון נמסר כי מדובר בעלון תורני המופץ בבתי הכנסת, ובשל כך המדיניות היא לא לפרסם בו תמונות נשים. הוסיף הרב שלמה אבינר בהקשר זה כי טשטוש פניה של רותי "זה כבודה". אמנם היא נפטרה, אבל עדיין צריך לכבד אותה, וכך הייתה רוצה.

בשבת הזו פרסם מכון מאיר התנצלות רחבה במסגרתה לא התנצל על כך שאינו נוהג לפרסם נשים, ולא על ההתנהגות הקיצונית שהביאה לטעות האיומה, אלא התנצל "על הצער והכאב שנגרם לקוראים עקב הפרסום הבלתי ראוי של תמונת רותי פוגל הי"ד".

ואני, כל שנותר לי לאחר שנעתקו המילים, הוא פשוט להתבייש.

אינני מתביישת בהיותי דתייה. אני מתביישת במה שזה אומר עלי.

לא נשארה לי דרך ליחצן את הדת שלי שזרים הפכוה לנכר. לשממה. שכרתו מתוכה את החיות והפכו אותה לגופה שההמון מבקש להביא לקבורה. אינני יכולה להגן עליה עוד.

אני מתביישת בכך שמוסדות דגל ורבנים מרשים לעצמם להשחית את פניה של היהדות ברשות הרבים. אני מתביישת באלו המתיימרים להיקרא מנהיגים שמובילים את הציבור לחיים של היררכיה דורסנית. אני מתביישת בכך שהם מרשים לעצמם להחליט בשבילי ובשביל אחרות מהו כבודן אפילו לאחר מותן, תוך ביטול רצונן העצמאי והשתקת קולן.

אני מתביישת בעשייה הדמגוגית של רבנים ואישי ציבור שמשמרים את ההגמוניה הגברית תוך סילוף האמת והטלת איסורים על גבי איסורים שאין להם בסיס או מקור.

אני מתביישת באמירה מבית מדרשו של הרב שלמה אבינר כי "אסור ליהנות מאישה שאיננה שלך" כפי שכתב השבת בתשובה לשאלה האם מותר לשמוע קול אישה אם זה לא משפיע על השומע.

אני מתביישת.

איפה הרבנים השפויים?

ואני גם מתפלאת. איפה אתם רבני הציונות הדתית המתיימרים להוות אלטרנטיבה לטירוף הדעות שמתחולל בשערה של העיר? כל אלו שהתירו לאישה להביא ילד לעולם שלא במסגרת זוגית, כל אלו שנלחמו בעד לימוד תורה לנשים על אף ה"איסור המפורש" על כך? איפה אתם? כל אלו שברצותכם אתם מבצעים ג'אגלינג למיצוי פתרונות הלכתיים והפיכת הדת לתורת חיים נגישה ומקיימת דור.

בשתיקתכם ולמעלה מכך בהרתמותכם במידת מה לשיגעון, אתם חוטאים לדור, אתם חוטאים לעצמכם ואתם חוטאים כלפי שמיים.

אתם משתמשים לרעה בכוח ההנהגה שניתן לכם על ידי הציבור ובמקום הובלה לחיים של דרך ארץ שקדמה לתורה, אתם מנצלים את הבמה להפצת שיח של רודנות מגדרית והשפלה.

האם מי מכם נתן דעתו לכך שהאיסור על שמיעת קול אישה מכוון לשמיעת קולה של אשתו בזמן קריאת שמע? האם זוכרים אתם שבאותו מראה מקום כתוב שאסור להסתכל באצבע קטנה של אישה? פתרון ראוי יהיה וודאי הנחייה ללבישת כפפות, כדי שחלילה לא תיחשף זרת מעוצבת ומגרה, כל זאת במקום אמירה נוקבת ולא מתפשרת האומרת די. עצור סוסים.

"ליהנות מאישה" זה כמו ליהנות מתמונה יפה שעל הקיר או ממאכל טעים. ליהנות מאישה בהקשר זה אפשר רק דרך אחת, ולא רחוק היום שכך יפרש הציבור את האמירה אליה מוביל השיח המנוהל על ידי ההגמוניה הרבנית.

הייתכן שישראל לא נכנסו לארץ כי מרים הנביאה עם בנות ישראל יצאו במחול לאחר קריעת ים סוף? הייתכן שחרב בית המקדש בגלל שיהודית יצאה מהחומות ללא אישור בעלה ובלבוש לא צנוע?

האם זו מהותה של היהדות? האם מפרשנות כזו ודומותיה נבנה עולם של חסד ואמת?

התשובה היא לא.

להתאים את ההלכה

האמירות ההלכתיות הן עניין של בחירה, של הנהגת הדור. במקום לגדוע באיבו את ניפוח ההלכה למימדים שאפילו הקב"ה לא ידע שאפשר להגיע אליהם ולומר בקול חזק וברור הדת נגד הדרת נשים, הדת נגד הפיכתן של נשים לאובייקט מיני מהלך שטוב לו שלא יהלך כלל.

במקום לצאת באמירה ברורה ונוקבת ולומר ששירת נשים כמוה כאצבע קטנה של אישה – מי שזה מעורר בו מחשבות שיעבוד על עצמו או שימנע את עצמו, במקום זאת מפתחים שיח המעודד הפיכת האישה לאובייקט לכלי, לצלע, והאיסור הוא "ליהנות מאישה שאיננה שלך", אבל אם היא שלך, למה לא, היא שלך. תהנה. הבנייה חברתית של החפצה: שלך-לא שלך-מותרת-אסורה.

במקום לחנך דור עתיד על ערכים של כבוד ודרך ארץ, מפתחים דור עתיד ממין זכר שלומד לדכא את המין השני ולהתייחס אליו בביטול ובזלזול. דור עתיד הלומד להסתובב בראש מורם בגאווה "שלא עשני אישה".

טשטוש פניה של רותי פוגל הוא אכן טעות איומה. אבל מאחוריה טעות איומה לא פחות. ההצהרה על המדיניות. אי פרסום תמונות של נשים בעלון ככלל. וחטא על פשע באמירה שזהו כבודה של רותי הי"ד.

עיוות גדול מזה בשם היהדות אין. בימים ההם אין מלך בישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24 : מבצע עם כלביא - היום החמישי

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
50 תגובות - 49 דיונים מיין לפי
1
מיקה שלום-בתור דתיה את אחרונה בתור-ללא דרך ארץ!
גימי-יהודי מיהודה | 31-01-2012 18:54
רבנים שפויים עבורך קשה למצוא והם בטח לא רבנים יהודים ששיכים לעם היהודי,אולי הם מהערב-רב שנידבקו לעם היהודי והם מקור הצרות והפורענויות שבאו על היהודים "בני-ישראל" לאורך כל הדורות!
2
למה האתר הזה עושה פרומו להשקה של "בית הלל"?
סרוג שפוי | 31-01-2012 18:59
הרי כולם משוגעים חוץ מהם. הם שפויים
3
צודקת במאת האחוזים
אפרת | 31-01-2012 19:01
כל מילה אמת. והמצב כואב, היהדות הציונית הסרוגה נסחפת אחרי רבנים שאין להם קשר לדור הזה, והרי ההלכה אמורה לגשר בין התורה לבין הדור, להיות קשובה. אני מבינה ללבך ומזדהה. יישר כוח.
4
את לא דתייה את רפורמית
דתי אמיתי | 31-01-2012 19:13
להתאים את ההלכה ולחפש קולות זה לא אמירה דתית אלא רפורמית. דתיים אמיתים, מתאימים את החיים להלכה.
5
תצטרפי לנאמני תורה ועבודה ואז גם תשפיעי
ערן | 31-01-2012 19:32
הרי זו הבעיה: כולם יודעים רק לדבר על כך. תצטרפי, תהיי פעילה, תארגני ערבי עיון, תתרמי, תפיצי חוברות וכך תצליחי. זה לא יבוא מדיבורים
6
את לא צריכה רבנים, רק את ה'
עשו מהם משהו שהם לא | 31-01-2012 19:52
7
את מוזמנת מחר בשעה 17:30 לכנס היסוד של "בית הלל"
יובל | 31-01-2012 20:18
אלו בדיוק הרבנים אותם את מחפשת. הציונות הדתית השפויה
8
אני לא מאמין שאת דתיה
יאהוד | 31-01-2012 21:35
בינינו, כמעט אף אחד לא קורא את "באהבה ואמונה" (אחד העלונים המשעממים יחסית). אילו היית באמת מהציבור שלנו היית יודעת זאת. חוץ מזה צורת ההתבטאות שלך מסגירה אותך: שימוש בביטויים מגדר, היררכיה דורסנית, הגמוניה גברית וכו' זה לא שיח מבית מדרשה של הציונות הדתית.
9
נמאס מדתי נאמני המתחסדים
| 31-01-2012 21:38
די הציבור רוצה להיות תורני די גם לביזוי תלמדי החכמים שלך
10
את אמיצה
מירי | 31-01-2012 22:21
מיקה, דברייך הרהוטים אמיצים ומשקפים נאמנה את הרגשתן ומחשבותיהן של נשים רבות מאד בנות "המגזר" - מחשבות ותהיות שאינן נאמרות בקול, כי החשש להיות מתוייגות כ"רפורמיות" או "מזלזלות בת"ח" גדול. הלוואי ובעקבות דברייך אלו תקבלנה נשים נוספות אומץ לאמר את אשר על ליבן.
11
רוב הציבור התייאש מחלק מהרבנים בלי קשר לסיפור הנדון
| 31-01-2012 22:27
יש תחושה קשה בציבור. האנשים הפשוטים איבדו את אמונם בחלק מהרבנים שעסוקים במלחמות בינייהם. דומה שאת עוד לא התייאשת את זועקת ומצפה לאמת מוחלטת, לראציונל, לקידוש שם שמים לאהבת חינם, מצפה שכל המילים הכבירות מהמאמרים מההרצאות מהשיעורים מהשיחות של הרבנים יתגשמו הלכה למעשה. את תעשתי ותפנימי לאט לאט ובכאב גדול, זה לא יקרה! לעולם! ואם תמשיכי לזעוק על העוול שאת רואה יגידו לך שלא הבנת, שלא פרשת נכון, יגידו לך תהיה חכמה ולא צודקת. ובסוף תפסיקי לצפות,ותביני הרבנים גברתי הם לא מה שחשבת.
וואו
גג | 26-08-2019 15:57
כתוב מדהים
12
קיצור את שואלת איפה הרבנים הרפורמים.....
מגן דוד | 31-01-2012 23:26
13
אוי, נו באמת, רק לבקר ולצעוק
יוסי | 31-01-2012 23:37
זה מה שיש לך לומר, ולכם סרוגים - שזוהי הכתבה המרכזית, אחרי שכבר העלון התנצל בכמה וכמה אפשרויות. יופי, תפסתם כותרת. אנחנו הגולשים נשפוט, כמה אתם כנים או גימיקיים.
14
בדרך לרפורמיות
אביתר | 01-02-2012 0:29
כמה בורות טיפשות וכסלות יכולים להופיע במאמר אחד, אציין ב' דוגמאות לכך מהם יסיק הקורא על השאר קול באשה ערוה רק בשעת ק"ש כותבת הרבנית המובהקת- להלן דבריו של המשנה ברורה סי' ע"ה סעיף קטן יז " וזמר אשת איש וכן כל העריות לעולם אסור לשמוע וכן פנויה שהיא נדה מכלל עריות היא ובתולות דידן כולם בחזקת נדות הן משיגיע להן זמן וסת" הן נכון שבעל המשנה ברורה היה גבר ולא אשה ומן הסתם לא נמנע על הרבנים "השפוים" שמחפשת מיקה אולם לא נמנעתי להביא דבריו מכל הטעמים שבעולם. ב. הראיה המטופשת שהביאה משירתה של מרים-תירוצים רבים נאמרו בזה עי' בדברי החיד"א בספרו ראש דוד פרשת וישלח שנתקשה כן ותי' דשם לא היה חשש הרהור מחמת אימת שכינה, וכ"כ בבן יהוידע לבן איש חי בפרק קמא דנדה, ועוד ישבו בזה דמי אמר שגברים שמעו אותה, אלא רק נשים.וע"ע בנפש חיים להגר"ח פלאג'י שגם הוא נתקשה בזה ותי' באופן אחר ע"ש ואין להאריך. מכל הנל יש ללמוד על הכלל של כל אותם בורים ועמי הארצות שלא למדו ולא שנו, וכל מטרתם הינה רק לקעקע חומת הדת ולהרוס כל דבר שבקדושה- עם ישראל עבר הרבה תלאות עם רבנים לא שפוים, שרדנו מול רבנים רפורמים "שפוים" וגם קולות נשים הזויים. באמת אסיים שחשבתי פעמים אם לכתוב נימוקים הלכתים למאמר דבילי כזה, אולם יתכן שכך עדיף שילמדו תועים בינה וכו'
15
שייקה לוי יש לך פרטנרית
ימני | 01-02-2012 0:34
מי את מיקה? דתיה- בטח לא. חכמה- גם כן לא נראה שכן, שפויה- הלואי! אינטלגנטית- אולי בגלגול הבא. מאמרך מתאים מאוד לאתר חופש, שם יקראו רבים בשקיקה את הגיגי הבורות שלך, עברנו את פרעה נעבור גם אותך אגב שייקה לוי מהגשש מחפש זמרת נוספת לדואט על הדרת נשים אולי תצטרפי?
16
טפשות אמיתית
דתי | 01-02-2012 0:36
פמיניזים חולני, לצד שנאת דת רבנים וכל דבר שבקדושה, מה את עושה באתר דתי?
17
כותבת יקרה - בדיוק בשביל זה מקימים את ארגון "בית הלל"
| 01-02-2012 7:49
כנגד כל המחרימים, הקיצוניים, המפחדים מצילה של אישה או מקולה של נערה
18
ל-14 ציטוט מקורות לא מעיד על קידוש שם שמים ולא על אהבת
| 01-02-2012 9:09
ציטוט מקורות לא מעיד בהכרח על קידוש שם שמים ולא על אהבת חינם, לא על דרך ארץ ולא על מידות טובות. כתיבת ספרים מאמרים וגם עדת מעריצים שתמלא אולמות מפה לפה עדין לא מעידה על הבנת המרקם העדין של החיים במדינת ישראל.דומה שמי שהורס את האחדות בעם ישראל הם דווקא מי שטוענים בהתנשאות עלרבנים אחרים שהם בורים ואם אתה חושב אי פעם ללמד מישהו בינה זו לא הדרך וזה לא הסגנון. פשפש במעשיך לעולם לא מאוחר לעשות תשובה.
19
טעות של גרפיקאי
יואל יהודה לנגה | 01-02-2012 9:20
היתה טעןות ונעשה כל מאמץ לתקן ולהתנצל להמשיך להיטפל לזה זו ילדותיות או גרוע מכך
20
לפחות הרב ביגון התנצל וביקש לתקן את העול
| 01-02-2012 11:15
אבל יש רבנים כל כך כל כך גאוותנים שלעולם לא יתנצלו ולא יתקנו בעולם הזה את העול שעשו לאחרים.חבל.
21
חוצפנית! בכותרת נאמר בעצם שרוב הרבנים משוגעים.
אבי | 01-02-2012 11:54
יש גבול לטרוף. למה באתר דתי צריך לסבול אמירות מטורפות וחצופות. מותר לחלוק, מותר להעלות שאלות. אבל יש דרך ארץ ומותר גם לקבל דעות אחרות בלי התלהמות מכוערת כמו שלך ושל פמיניסטיות אחרות (לא כולן) שמנסות להבלט ע"י צרחות, איומים, הכפשות ופסילה גורפת של כל דעה אחרת.
22
ל-14: מוטב להיות רפורמי מאשר בור ועם הארץ
שי | 01-02-2012 11:57
אתה מצטט את "משנה ברורה" כדי להפריך את דבריה של כותבת המאמר? נו באמת. תבדוק את השתלשלות המושג "שירת נשים" ותתחיל מהגמרא שבה אכן דנו באיסור לקרוא שמע כנגד האישה. לגבי דברי החיד"א וכל השאר יש לי דבר אחד להגיד לך - הוגי היהדות הרבנית לעיתים קרובות מסמנים עצמם מטרה ואז עושים הכול כדי להגיע אלי בפלפולים ובתירוצים. הם לא ממש חותרים אל האמת ההיסטורית, אלא פועלים מתוך אידיאולוגיה פנימית ברורה. מי שנחשב לשמרן, יעשה הכול כדי להוכיח באותות ובמופתים שמרים הנביאה הופיעה עם התוף בפני הנשים בלבד, שרחב לא הייתה זונה כפשוטו של מקרא, אלא מוכרת מזונות, שבמרוקו לבשו "שאלים" ועוד ועוד.
23
ל21 כשהרבנים ידברו בדרך ארץ בלי התלהמות
| 01-02-2012 12:53
אז אולי העם ילמד מהם. לעת עתה אין לאף רב או תלמיד חכם מה להלין על העם.
24
יש כנראה רבנים שסובלים מפיצול אישיות
משקיף מהצד | 01-02-2012 16:08
הם כותבים ומרצים על דברים שהם עצמם לא מקיימים הלכה למעשה.
25
איפה ישנם דתיים אמיתיים
אלון | 01-02-2012 20:06
שרוצים לעבוד את הקב"ה באמת ולא את עצמם?
26
חרפת הדור
מחוקה | 01-02-2012 23:19
כותבת יקרה מי שצריך לקרוא את דבריך- אינו קורא כי את אשה העובדה שהתנ"ך העניק לנו את ארבע האמהות ,ולא הסתיר פניהן של יוכבד, ,מרים, דבורה הנביאה - לא משנים כהוא זה- הכוח ,התאוה לשליטה - מעוורים עיני חכמים והמשכיל בעת ההיא יידום. תודה על תגובתך שם מחוק
27
תגובה לשי (22) ולמגיב מס' 18
אביתר | 01-02-2012 23:58
הפעם אציין דברי הכותבת הדגולה "אניי מתביישת בעשייה הדמגוגית של רבנים ואישי ציבור שמשמרים את ההגמוניה הגברית תוך סילוף האמת והטלת איסורים על גבי איסורים שאין להם בסיס או מקור". מס' 14 אמור נא לי איזה אהבת ישראל כיבוד תלמידי חכמים וכו' אתה כן מוצא אצל הכותבת הדגולה הנ"ל, כל מאמרה הוא בבחינת זלזול בתלמידי חכמים, הפרחת שקרים וגם בורות בורות בורות, ואח"כ יש לך עוד זכות לדבר על אהבת ישראל ושאר סיסמאות יפות. לשי (18) מי שמכנה את רבותינו הגדולים החיד"א בן איש חי ומהר"ח פלאגי' כשמרנים "שעושים הכל עושים הכול כדי להגיע אלי בפלפולים ובתירוצים. הם לא ממש חותרים אל האמת ההיסטורית" הוציא את עצמו מן הכלל של היהדות הדתית ומדבר כהגרועים שבעם. אדרבא ותביא אתה מובאות להצדיק את דבר הבלע שלך מי שאמר שרחב לא היתה זונה כפשוטו של מקרא הוא רש"י בספר יהושע, על פי קבלת חז"ל, זה מסתדר לך כנראה, יתכן שגם הוא לא נמנע על הרבנים השפויים שהכותבות הדגולה נמנית עליהם (מיהם אגב?) על שכמותך נאמר ויתיצבו על ה' ומשיחו, לא על הרבנים תלונתכם אלא על תורת ישראל וקבלת חז"ל ולכן כל מילה נוספת מיותרת, לנו אין עסק עם שכמותכם.
28
גועל נפש
דתי שפוי | 02-02-2012 0:16
איזו צורה של כתיבה, זלזול, והכפשה גסות רוח והנהגות ברוטאלית משמשים במאמר מכוער כזה. האם אתר זה הוא בימה עבור כל עלומי שם הפורקים את זעמם על כל דבר שזז? אם כן יש לי עוד כמה חבר'ה לגלריה האומללה הזאת.
29
כותבת "מלומדת" כבוד תלמידה "חכמה"
יהודי בלתי שפוי | 02-02-2012 1:41
להלן כמה מקביעותם של חזל בנושא אישות וזכיות הבעל מה שקנתה אשה קנה בעלה חיוב מעשי ידיה לבעלה קול באשה ערוה מציאת אשה לבעלה ועכשיו תגידו לי אם היו חזל בזמן הכותבת המהוללה האם היו זוכים לתואר שפויים, או שמא חרדים קיצונים, המדירים נשים "מהמרחב הציבורי". כנראה שעדיף לבחור בצד של הרבנים הלא שפויים, חז"ל עומדים לצידם. אגב לכל אותם חכמים לא פחות שהציעו את כנס בית הלל לרבנית המובהקת, אפשר לבחור גם בכנס ליהדות מתקדמת של רבאיי אורי רגב שליטא.
30
תגובה לאביתר
שי | 02-02-2012 11:10
אם אינך מזהה מגמות ומגמתיות שבפרשנות חז"ל, זאת הבעיה הפרטית שלך. יעקב היה תלמיד ישיבה, אברהם הפריד בין בשר לחלב, דוד המלך לא חטא, אסתר קרקע עולם הייתה וכו' וכו'. אתה רשאי להתייחס אל מכלול השמיניות באוויר הנ"ל כאל אמת מוחלטת. כמו כן, אתה רשאי לחרף ולגדף, אך תזכור - מי שהולך לישון עם כלבים, מתעורר עם קרציות. מי שמתייחס ברצינות תהומית לחומרות שהרבנים מלבישים זו על זו, שלא יתפלא אם במגזר שלו יתחילו לחקות את אחינו החרדים (והלא-שפויים), ואז הוא יראה לא רק תמונות מפוקסלות, אלא מדרכות נפרדות ונשות ה"שאלים".
31
ל-27 אני רואה כאב גדול אכזבה וצער
| 02-02-2012 12:50
אביתר, אל תסתכל בקליפות החיצוניות תסתכל פנימה, תשמע את הזעקה שלה, אם כותבת המאמר באמת הייתה מזלזת בתלמידי חכמים ורבנים היא לא הייתה מצפה לשמוע את קולם להיפך היא הייתה בוחרת לחיות ללא כל משקל לדעת הרבנים. ולכן אם באמת מטרתך להוסיף אהבת חינם ולקדש שם שמים התלהמות אינה הדרך.כדברי הראי"ה קוק "הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה."(ערפילי טהר) וכן אני מקווה מאד שיש לי זכות לדבר על אהבת ישראל, ואני מקווה שגם לך ולאנשים אחרים יש ותהייה זכות כזו אם אם ילמדו לא להתבונן בקליפות אלא לתוך הנשמה. (ראה אגרת תקנה מהראי"ה לרידב"ז)ברכה והצלחה!
32
התגובות פה ממחישות לי שוב- מדוע עזבתי את הדת
חגית באר שבע | 02-02-2012 14:09
הרבה דתיים לאומיים חושבים שהם יותר טובים מהחרדים, אבל הנה- אין לכם יכולת חשיבה עצמאית, הכל 'מאת' הרבנים. היד עוד נטויה- הציבור הזה רק הולך לכיוון קיצוני יותר ככל שעוברות השנים.
33
צריך לכבד את כולם ולא להתעלם מסוגיות שכואבות לנשים רבות
שירה | 02-02-2012 16:29
להפוך אשה לאובייקט שיש להעלים אינו העולם היהודי אליו אנו משתייכים, הדגשה של משפחתיות, כבוד הדדי וכוונות טובות זה לזה הוא הדבר החשוב. נשים עובדות, לומדות ויכולות להוות דוגמא למופת וזה משהו שאסור להסתיר. זו המהות האמיתית של הזעקה לשינוי. אנחנו רוצים ללכת לכיוון אחר- מכבד יותר, ומקרב יותר לבבות לקהילה.
34
לשי תגובה מס' 30 ולכותב מס 31
אביתר | 03-02-2012 0:10
יצא המרצע מן השק, מכתיבתך ניכר מי אתה, וגם כאן לא אמנע מלומר לך את דינך על פי ההלכה למרות שגם כאן אליבא דאמת אינני רואה צורך להאריך, אולם שוב אכתוב אולי ילמדו אחרים והיה זה שכרי לפי הנפסק בשלחן ערוך יורה דיעה סי' קיט בעל עבירות נאמן על שאר איסורים שאינם נוגעים לעבירה שעובר למעט מחללי שבת ועוד רשימה של אנשים מפוקפקים וא' מהם הוא מי שאינו מאמין בדברי רבותנו ופירש הש"ך שם בסעיף קטן טז "כלומר הוא חשיב ג"כ כעובד כוכבים ומחלל שבת וכן מפורש בתשובת הרשב"א שהביא הב"י ונתבאר בסי' ב' דמומר להכעיס אפילו לדבר א' דינו כעובד כוכבים וע"ל סי' קנ"ח ס"ב" כלומר דין אדם כמותך הוא כעובד עבודת כוכבים ומומר לכל התורה כולה. ועי' בפרי תואר באותו סימן לרבי חיים בן עטר האורח חיים, שגם אם אינו מאמין לחלק מדברי חכמים בכלל מומר נקרא ואינו נאמן לשום דבר ויינו יין נסך. אעתיק גם לשונו של הרמבם בהלכות תשובה פרק ג' "שלשה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה' אפילו פסוק אחד אפילו תיבה אחת אם אמר משה אמרו מפי עצמו הרי זה כופר בתורה, וכן הכופר בפרושה והוא תורה שבעל פה והמכחיש מגידיה כגון צדוק ובייתוס, והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת וכבר בטלה תורה זו אע"פ שהיא היתה מעם ה' כגון ההגרים כל אחד משלשה אלו כופר בתורה" לכן שי אם הינך אדם חילוני גש לסמינר הקרוב למקום מגוריך, אם הינך אדם דתי כדאי שתפנים היטב שאי קבלת דברי חז"ל הינה בכלל כפירה בתורת משה, ודינו של אדם כזה... גש לשאול רבנים שפויים, לא תגיע רחוק! באשר לתגובה מס' 31 אני מעריך את כנותך ורצונך למצוא את נקודת האמת בדברי הכותבות, ויודע כי הדברים נכתבו בלב נקי ולשם שמים ולכן אשיב לך כי תגובתי הנסערת הינה על צורת הדברים, גם בכאב לא מתנסחים בצורה כזאת מול תלמידי חכמים ותופשי תורה, בעם היהודי לעולם היו הרבנים אנשים מכובדים גם בקרב אנשים רחוקים מתורה, ומה רבה הבושה כי כותבתת שמתיימרת להיות דתיה כותבות בצורה כל כך בוטה נגד רבנים להלן מקצת מפניניה על רבנים חשובים "מרשים לעצמם להשחית את פניה של היהדות ברשות הרבים." מובילים את הציבור לחיים של היררכיה דורסנית." "עשייה הדמגוגית של רבנים ואישי ציבור שמשמרים את ההגמוניה הגברית תוך סילוף האמת והטלת איסורים על גבי איסורים שאין להם בסיס או מקור". לאדם דתי נוסחים כאלו אינם נסלחים במיוחד שמדובר כאן בכבודן של תלמידי חכמים שכל המבזה אותם אין רפואה למכתו, נכון שצריך להוסיף אהבת חינם ודבריך צודקים, אולם צריך גם למחות ולהגן על לומדי התורה ותופשי הדת עי' בגמ' מכות כד "אוטם אזנו משמוע דמים דלא שמע בזילותא דצורבא מרבנן ושתיק(שלא שמע בזילזול תלמידי חכמים ושתק)" בימים הללו שהתקשורת מתגייסת להלחם בכל דבר שבקדושה והדרת נשים הינה דוגמא לכך, במקום שיצאו קולות שפויים במחננו הדתי והחרדי, לחזק ולבצר את חומות הדת ולא להצטרף למעגל השנאה שבא מן אותם שרוצים בפירוד הדת, והריסתה בבחינת תנו עוז לאלוקים, תחת זאת הינם מצטרפים למשנאנו לנגח את קדשי ישראל. כשכואב אז צועקים כל כבודה של תורה ונושאיה, אם יש מה לברר בכל הנוגע להנהגת חכמים אפשר לעשות זאת בדרכים מכובדות של סימני שאלה ולא סימני קריאה. ולסיום לא היתה מטרתי להתנגח באופן אישי עם הכותבת, אלא לתקוף את דיעותיה שנכתבו בצורה משתלחת ולקרוא לה לשוב בתשובה על המאמר המביש שכתבה כדי שלא יוכפל עונשה בחילול שם שמים על ידי כל א' שקורא את הדברים.
35
לחגית מבר שבע תגובה 32
דנינו | 03-02-2012 0:15
את הדת לא עוזבים מפאת רבנים קיצוניים, אבל עוזבים אותה עבור אוכל, נסיעה לים בשבת, תאוות חומריות, פריקת עול, חיים קלים ולא מחייבים ושאר תשוקות. ולכן אין זה מצדיק להצדיק את חולשותיך על חשבון הציבור שכן אכפת לו לדקדק במצוות לשם שמים. אז תעשי טובה....
36
אתם מוזמנים לקרוא באתר חופש את המאמרים על מעמד האשה
השורשים הההלכתיים | 03-02-2012 0:17
בהלכה היהודית כדי להבין שיש שורשים הלכתיים ליחס של הדת היהודית כנגד נשים. אין ספק שרק שינוי ההלכות המפלות,פוסלות,מדירות,משפילות השוללות שיויון זכויות וכבוד לנשים יביא לשיפור היחס לנשים.
37
לשי
חגי יעקבסון | 03-02-2012 0:19
לכפור בקבלת חז"ל ומצד שני לקבול על חומרות החרדים, נשמע מאוד מוזר. כמה יאים דברי חזל הובאו ברש"יבריש פרשת בחוקותי כי אותו אדם שאינו מקיים סופו שמאוס באחרים שעושים עד שמגיע לכפירה בעיקר. הזמן לתשובה!
38
לשי
אניטלגנטי לא שפוי | 03-02-2012 2:05
הקלק בגוגל "חופש" שם תמצא מאמרים של כופרים חסרי אנטלגנציה שכותבים בסגנון שלך, מה אתה מחפש באתר סרוגים, המוכרז כאתר דתי עד כמה שידוע לי. נב תמחל לי אם דברי נשמעים כהדרת כופרים לא עלינו.
39
הנשים והגברים המוסריים לא טיפשיים ויודעים שזכות
אבן נגף מהותית | 04-02-2012 20:24
הקיום לדת או חברה נימדדת ביחסה לנשים שהן עמודי התווך של החברה.גל הצונמי השחור והמשחיר את שמיה של המדינה יגרום לדה לגיטימציה לדת ויציאה נירחבת בשאלה ולכן חייבים לדאוג שלא להמאיס את הדת על הנשים שמתחילות להבין ולדעת שהיחס כנגדן מעיד על משהו רקוב בממלכת הדת.
40
הפרופ' ליבוביץ' ז"ל אמר בהאי לישנא "אין זכות קיום לדת
דעת הפ' ליבוביץ' ז"ל | 04-02-2012 21:24
שאין בה שיויון זכויות גמור לנשים".יש לכם חומר למחשבה שהשאיר לנו אדם חושב כדי להאיר בו את עולמנו.
41
לאבן נגף
אבן קודש חיונית | 04-02-2012 23:11
הקיום לדת או חברה נמדדת בהשתעבדות לבורא עולם, ולנושאי דברי חזל הקדושים, ולרבנים יודעי דת ודין מה מותר ומה אסור ומורים את העם לשם שמים, מהו רצונו יתברך. דבר זה הינו עמוד תווך ביהדות, גל הצונמי הנבער שמנסה לקעקע חומות בצורות אלו, יגרום לדה לגיטמציה לדת ויציאה נרחבת לחוזרים בשאלה, אשר בראותם ציבור דתי המרשה לעצמו לזלזל בנושאי דגלה של ההלכה, ולהכתיב להם לומר רק מה שערב להם לשמוע והכל כמובן לפי המסורת החילונית והתרבות ככל הגוים בית ישראל. האנשים מתחילים להבין כי אם לא נמצמד לקבלת חזל ולתופסי התורה נחשף למשהו רקוב מאוד באומה שלנו.
42
לא כל ההלכות שנחתמו מוסריות,רלבנטיות ותקפות
לאבן הקודש החיונית | 05-02-2012 6:20
לחיינו העכשויים ולכן כדי להצליח ולמצוא מסילות ללבבות האנשים נחוצה אדפטציה של הלכות לא מוסריות מסויימות שנחתמו וניקבעו לפני אלפי שנים.כדי להצליח דתנו חייבת לצעוד עם הזמן והמציאות אחרת חלקים ממנה יגרמו לאנשים ובמיוחד לנשים למאוס בה וחבל.עברו כ-1600 שנים מאז נחתם התלמוד.האם אתה בטוח שמאז ועד היום לא השתנה העולם?...........
43
ל 42
אביתר | 05-02-2012 9:35
להתאים את התורה ל זמן נשמע כמו לקיים מצות בחודש סיון שבו נתנה תורה, אולם בשאר החודשים האחרים אנו פטורים, את התורה לא מתאימים לזמן בטח לא לעולם חילוני ריק מתוכן, כל הקולות על הפליית נשים מגיעים ממקורות לא טהורים, התורה מרוממת את מעמדן של נשים, לא בתור רבניות אולם בתור אבן יסוד להשתת הבית היהודי חינוך הבנים לתורה וירא"ש, רב לכם בזה ובקשתם גם להיות רבניות, אולם כשנצמדים לתקשורת חילונית מושפעים ממנה ומאבדים את הצפון. התאמת התורה לזמן הינה פרי רוחו של מנדלסון ושאר משכילים אשר את הדורות הבאים שלהם תמצא במנזר ולא בבית הכנסת!
44
מדוע אתם מפחדים?
מירי | 05-02-2012 23:23
לכל החרדים (תרתי משמע) ל"כבוד ת"ח" - מדוע כל אמירה ביקורתית מלחיצה ומפחידה אתכם כל כך? אתם רועדים כעלה נידף - אחרת לא הייתם מתגוננים ומגינים על "הסדר הישן" בעוצמה כזו. לא הייתם מכנים את הכותבת "בורה" "רפורמית" ו"חסרת אינטליגנציה" (נו, באמת...) אלא עומדים ביושר מול דבריה ומנסים ליישב סתירות ולא להתחמק בטענה ש"כך כתוב ב...". ואז הייתם מגלים, כנראה, שהסתירות בין קביעות חז"ל (שכבודם במקומם...) מלפני אלפיים שנה לחיינו היום אינן פשוטות כלל ובמקום לברוח "למקום הבטוח" - לציטוטי מקורות - הייתם משמיעים את דעתכם הכנה - כבני אדם (וחוה...) ולא כ"משנה ברורה" מהלך (שגם כבודו במקומו...). הייתם מרשים לעצמכם להרפות לרגע מן החרדה ולהרגיש את כאבו של האחר. במקרה הזה - של האחרת. אולי אפילו לשים את עצמכם במקומה לחלקיק שנייה. לחשוב איך נראים החיים מבעד למחיצה, ל"תקרת זכוכית" שמלווה נשים רבות כל כך מהרגע שהן לומדות לקרא "שעשני כרצונו".לא להביע דעה, לא להחליט החלטות - רק להרגיש. האם עוצמת המגננה (וכידוע - אין מגננה טובה יותר מהתקפה) לא מעידה על תחושת בטן שמדגדגת לכם אי שם שיש (הרבה) אמת בדבריה של מיקה? כיצד אתם יכולים להסתכל בפניהן של אמותיכם, אחיותיכם, נשותיכם, בנותיכם ובו בזמן להמשיך ולהתייחס אל כל אישה באשר היא כאל איום או גרוע מכך - אובייקט או גרוע אף יותר - "ערווה" מהלכת (מחילה על הביטוי, אבל לא לי זכויות היוצרים עליו)? האם - עם יד על הלב - אינכם חשים שמשהו כאן "חורק", ומזמן? אל נא תשלו את עצמכם ואותנו באמירות כגון "היהדות מכבדת נשים בתור המחנכות של הדור הבא". מי שמכם להגדיר לנשים "גבולות גזרה" צרים כל כך ולהדיר אותן מתחומי חיים רבים אחרים? האם שאלתם פעם - ולו רק פעם אחת - ולו אישה אחת - איך היא מרגישה כאשר בוחנים אותה איברים איברים ומטביעים עליהם את החותמת "ערווה"? האם אי פעם התקיים דיון שוויוני בין גברים לנשים בהלכות צניעות שבו נשמעו קולותיהם של שני הצדדים - גברים ונשים - לא כמושא תאווה או סכנה מהלכת אלא כבן/בת אדם (וחוה) מן השורה? הקול הנשי ימשיך להישמע - תרצו בכך או לא, והוא רק ילך ויתחזק, ונשים רבות יותר "תקבלנה אומץ" לאמר את אשר על ליבן. גישה מזלזלת ונטולת כבוד מצידכם לקול הזה - קולן המושתק של אמותיכם, אחיותיכם, בנותיכם - לא תוביל אתכם רחוק. במקרה הטוב תמשיכו לזעוק ציטוטים בגרון ניחר מבלי שאיש יקשיב לכם. אז - עצה ידידותית קטנה: נסו להתגבר על הפחד, ולחשוב, לשם שינוי, כבני אדם ולא כדף מקורות.
45
למירי
יריב | 06-02-2012 1:01
בעצם אין כל חדש במה שכתבת, אינני מוצא סיבה מדוע הטענות שלך רלוונטיות יותר בדור שלנו מאשר בדורות של חזל, שהרי המושג ערוה קבעה התורה וגם חזל, שעשני כרצונו לא קבעו הרבנים "הקיצונים" של מאה שערים, קול באשה ערוה אינו המצאה של המאה ה 20 . את מושפעת ממקורות חילונים מובהקים, שם מציגים את הגברים ביהדות כמתנשאים, כמפלים וכדו' וכל זה כמובן לחפות אל חולשותיהם וכישלונותיהם החברתיות. הצטרפת ובהצלחה לעליהום השורר היום על הציבור הדתי (אני מדגיש דתי משום שכלל הציבור שמאמין בתורה באמונה שלמה נכלל תחת מתקפה ברברית זו), לדבר בלי שחר וללא הצדקה על סתירות בחזל (צייני ולו סתירה אחת, אל תדברי ללא כיסוי) לקבוע בפסקנות כי אימותנו אחיותנו מסכנות, לקבוע כי אנו מתייחסים לכל אשה כערוה, הינם פרי דמיון הזוי, מתוסכל ולא מציאותי. לצאת נגד חזל ולקבול על שלא עשני אשה, קול באשה ערוה וכו' לא מאפין נשים מפוחכות "שפתחו עינים", לעולם לא שמענו בקרב יהודים מאמינים בתורה שבכתב ובעל פה ביקורת על דברי חכמים, ואם מצאת אנא צייני לנו מקור בזה אולם מצאנו כן מצאנו בקרב בקרב צדוק ובייתוס, אולם מעלתן גדולה משלך, הם לפחות קבוע כי אינם מקבלת את כל דברי חזל, ואילו את כביכול מאמינה בתורה שבע"פ אולם מרשה לעצמך לבקר דברי חכמים במה שלא נראה לך, מצאנו בקורת בקרב הרפורמים, אולם את הגדלת לעשות וכל זה ללא תקדים. עצתי לך- הפסיקי לינוק ממדיה חילונית באושה, הפסיקי לעצב את דיעותיך ממקורות של טומאה ושנאה, זה הזמן ללמוד לעומק יהדות מהי, להפנים כי איסור ערווה אינו מהווה פחיתות לנשים, אלא משום חולשת הגברים שצריכים להלחם ביצרם ביתר שאת, ולכן נצטוו לשמור שמירה יתירה, להבין כי שלא עשני אשה לפי דברי מהרל הוא שבח לאשה שהיא קרובה יותר לשלימות, ולכן הגבר מברך כן שהוא מצווה ביותר מצות כדי להביאו לשלימות שהוא חסר בה, נקטתי דוג' קטנות א' מיני רבים לנסות ולשפוך קצת אור בנושאים שלעולם לא ניסית לרדת לעומקם זה הזמן לחזור למקורות ולגלות כי דברי חכמים אמת, כי דעתם דעת תורה ורצון הבורא שאת מתיימרת לעבדו מדברת מגרונם, וכבר דרשו חזל על הפסוק "כי לא דבר רק הוא מכם", (ירושלמי שביעית א, ה) ואם ריק הוא, מכם הוא ריק כלומר אם אתם לא מסוגלים לרדת לעומק דברי חכמים החסרון טמון אצלכם ולא אצל אחרים אז אל תפחדי להתנתק מכל השקר החופף אותך ולהתחבר למקור האמת בהצלחה
46
מדוע אנו מפחדים- למירי
אילנה | 06-02-2012 1:41
כשהתורה הינה דבר שאינו מחייב, מנהגי פולקולור חביבים באמת אין שום צורך לפחד ולמחות על דברים בוטים נגדה, ואפשר להפריח דיעות שלא נשמעו בעבר גם בקרב הרחוקים באומתנו, אולם אם נתחייס איליה בבחינת כי חייכם ואורך ימיכם, יש לנו הרבה מה לפחד מדיעות כוזבות, ונסיונות לקעקע אותה. זה ההבדל בין הפוחדים לאלו שאינם פוחדים.....
47
v,hhjxu, kmchgu,
| 06-02-2012 20:21
האם מי מכם נתן דעתו לכך שהאיסור על שמיעת קול אישה מכוון לשמיעת קולה של אשתו בזמן קריאת שמע? האם זוכרים אתם שבאותו מראה מקום כתוב שאסור להסתכל באצבע קטנה של אישה? פתרון ראוי יהיה וודאי הנחייה ללבישת כפפות, כדי שחלילה לא תיחשף זרת מעוצבת ומגרה, כל זאת במקום אמירה נוקבת ולא מתפשרת האומרת די. עצור סוסים. מתוך הפרשנות שלה לדברים שאמרה בודאי ניכרת הבורות של בנוגע לראיית נשים והאיסור אשה צנועה בודאי שלא חושבת כמו אישה זו ""ליהנות מאישה" זה כמו ליהנות מתמונה יפה שעל הקיר או ממאכל טעים. ליהנות מאישה בהקשר זה אפשר רק דרך אחת, ולא רחוק היום שכך יפרש הציבור את האמירה אליה מוביל השיח המנוהל על ידי ההגמוניה הרבנית"
48
מירי מירי מירי
עודד יקים | 07-02-2012 1:13
"כיצד אתם יכולים להסתכל בפניהן של אמותיכם, אחיותיכם, נשותיכם, בנותיכם ובו בזמן להמשיך ולהתייחס אל כל אישה באשר היא כאל איום או גרוע מכך - אובייקט או גרוע אף יותר - "ערווה" מהלכת" ציטוט דבריך. להתיחס לאשה כערוה בציבור הדתי, אולי טעית בכתובת, יתכן שאת מתכוונת לציבור שאינו דתי ששם האשה הינה ערווה ותו לא, על גבי שלטים, באתרי אינטרנט, בפרסומות ושאר מקומות שהשתיקה יפה להם. הרצחת וגם ירשת? באשר לטענה חסר השחר שמה שמקומם את כל המגיבים אינו תחושת בטן על הפלית נשים, אלא צורת זילזול בדבר המקודש ביותר לכל אדם דתי נאמן לתורת האלוקים, פגיעה בסמכות חזל, חשד שהלכותיהם אינם אוביקטיבים וכו' ערעור מעמדן של חכמים ורבנים הינו שואה ליהדות, משום שהיום נערער על סמכותם בענין מעמד האשה, מחר נערער על סמכותם בהלכות שבת, ושאר הלכותו ומכאן עד רפורמית הדרך קצרה. דבר א' אני בטוח בוודאות את אינך דתיה ואם כן, אבוי לדתיות כזאת....
49
בת ישראל
דתי | 26-03-2012 13:17
מ