יועצו הבכיר של ליברמן התפטר כדי לאפשר את מינוי אמו לוועדה למינויי בכירים

יועצו הבכיר של ליברמן התפטר כדי לאפשר את מינוי אמו לוועדה למינויי בכירים

כדי לאפשר מינוי אמו, פרופ' טליה איינהורן לנציגה בוועדה למינוי בכירים, יועצו הבכיר של שר הביטחון, שרוליק איינהורן, התפטר מתפקידו. ליברמן: "מקבל את החלטתו בצער אך בהבנה"

כדי לאפשר את מינוי אמו; יועצו של ליברמן התפטר
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

כדי לאפשר מינוי אמו, פרופ' טליה איינהורן לנציגה בוועדה למינוי בכירים, יועצו הבכיר של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרוליק איינהורן, התפטר היום (רביעי) מתפקידו. ליברמן: "מקבל את החלטתו בצער אך בהבנה"

מלשכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן נמסר: "ישראל (שרוליק) איינהורן הודיע לשר הביטחון ויו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, כי הוא מתפטר מתפקידו, כיועץ בכיר לענייני דעת קהל ומדיה דיגיטלית. זאת על מנת לאפשר את מינויה של אימו, פרופ' טליה איינהורן, לחברה בוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות המדינה. שר הביטחון ליברמן אמר לאיינהורן כי הוא מקבל את החלטתו בצער אך בהבנה".

איינהורן (קרדיט: צילום מסך מתוך יוטיוב)

אתמול הציע השר יריב לוין בשליחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו את מועמדתם של פרופ׳ טליה איינהורן ומשה טרי לשני נציגי הציבור לכהונה בוועדה הבוחנת את מינויים של המפכ"להרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל, לאחר פרישתם של רו"ח איריס שטרק, והיועץ לביטחון לאומי לשעבר פרופ' יעקב נגל.

איינהורן היא פרופסורית מן המניין במחלקה לכלכלה ולמינהל עסקים באוניברסיטת אריאל, חוקרת בכירה אורחת בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב וחברה מלאה באקדמיה הבינלאומית למשפט השוואתי.

טרי הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני בכלכלה ובמינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. כיהן בשורה של תפקידים בכירים בשירות הציבורי ובמשק ובהם יו״ר הרשות לניירות ערך ומנכ״ל רשות הדואר.

כאמור, בערב ראש השנה הודיעו רו"ח איריס שטרק, והיועץ לביטחון לאומי לשעבר פרופ' יעקב נגל על פרישתם מתפקידם בוועדת גולדברג למינויים בכירים, בטענה כי השניים מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ובעקבות עתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות לבג"צ נגדם.  בכך, הוסר המחסום של הוועדה שאמורה בין היתר לבחון את מינויים של המפכ"להרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל.

שטרק הודיע על פרישתה בשל מינויה לנשיאת לשכת רואי החשבון. נגל, שיגר בערב ראש השנה מכתב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, בו הוא מבקש לפרוש מהוועדה. "מאז אישור המינוי בממשלה התחולל סביבו מחול שדים שהסתיים בשלב זה בדיון בבג"ץ בשבוע הקודם", כתב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו