תואר ד"ר לשם כבוד לאנגלה מרקל מאוניברסיטת חיפה - סרוגים

תואר ד"ר לשם כבוד לאנגלה מרקל מאוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה תעניק לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד. במסגרת ביקורה המדיני בארץ ב-3-4 באוקטובר

author-image
תואר ד"ר לשם כבוד לאנגלה מרקל מאוניברסיטת חיפה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

אוניברסיטת חיפה תעניק לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד. במסגרת ביקורה המדיני בארץ ב-3-4 באוקטובר.

גורמים באוניברסיטה הסבירו כי התואר יוענק למרקל בהוקרה על מנהיגות מבוססת שוויון, חירות וזכויות אדם והיותה דוגמה ומופת לנשים ברחבי העולם ועל הידידות העזה וחיזוק הקשרים בין גרמניה ומדינת ישראל.

"לאורך כל חייה, מרקל מהווה דוגמא להצטיינות, תבונה ואנושיות. זוהי זכות אדירה עבורנו להעניק לה תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה ואני גאה ונרגש לרגל המאורע", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין.

במסגרת אירוע הענקת התואר שיתקיים במוזיאון ישראל בירושלים ב- 4.10.2018, תיפגש מרקל עם סטודנטים יהודים, ערבים וגרמנים הלומדים באוניברסיטת חיפה ותקיים עמם דיון בנושא "חינוך לדמוקרטיה במאה ה- 21: הלכה למעשה".

מרקל, ילידת המבורג, היא בעלת תואר דוקטור בתחום הכימיה הקוואנטית מאוניברסיטת לייפצינג, שם שימשה כחברת סגל עד לשנת 1990. היא החלה את דרכה הפוליטית בשנת 1989, כששימשה במשך כמה חודשים כדוברת ממשלת מזרח גרמניה.

עם איחוד גרמניה נבחרה מרקל כנציגת מדינת מקלנבורג- מערב פומרניה בבונדסטג (בית הנבחרים הפדראלי של גרמניה), שם היא מכהנת עד היום כנציגת מפלגת האיחוד הנוצרי דמוקרטי (CDU).

בשנים 1994-1991 כיהנה מרקל כשרה לענייני נשים ונוער ובשנת 1994 מונתה לתפקיד שרת הסביבה, שימור הטבע ובטיחות גרעינית. בשנת 2000 היא נבחרה לעמוד בראש מפלגתה ובשנת 2005 המפלגה בראשותה זכתה בבחירות ומרקל מונתה לתפקיד הקנצלרית, תפקיד אותו היא ממלאת עד היום, לאחר שזכתה בבחירות גם בשנת 2009 וגם ב-2013.

בשנת 2007 מונתה מרקל לנשיאת מועצת האיחוד האירופי ועמדה בראש ארגון ה-G8. לאורך כל שנות כהונתה, חיזקה מרקל את קשרי הידידות בין גרמניה וישראל; היא התארחה בישראל מספר פעמים ואף קיימה ישיבה מיוחדת של ממשלת גרמניה בישראל בשנת 2008, לכובד יום העצמאות ה-60 של ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היא המממנת הראשית של הקרן החלשה!
בושה וחרפה | 26-09-2018 15:37
שמירי רגב תשלול את התקציב לאוניברסיטת חיפה