מוכנים לעדכון: מערכת ההפעלה החדשה לאייפון תושק הערב

מוכנים לעדכון: מערכת ההפעלה החדשה לאייפון תושק הערב

מערכת ההפעלה החדשה למכשירי האייפון, שתיקרא "iOS 12" ישוחרר הערב ויוצע כעדכון לבעלי הסמארטפונים של אפל. רגע לפני העדכון, אלו החידושים העיקריים שיגיעו למכשירכם במערכת ההפעלה

הערב: השקת מערכת ההפעלה החדשה לאייפון
  מערכת ההפעלה החדשה לאייפון (צילום: שאטרסטוק)

האייפון מתחדש: שבוע לאחר שהכריזה על מכשירי האייפונים החדשים, חברת אפל תשיק הערב (שני) את iOS 12- הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לאייפון, אשר יוצע כעדכון אוטומטי במכשירי החברה התומכים בה. המערכת החדשה תהיה זמינה לכל מי שיש אייפון מדגם 5S ומעלה, וכן למכשירי האייפד 2 והלאה ומכשירי אייפוד מהדור החמישי.

בהשקה מנכ"ל אפל טים קוק אמר כי המערכת החדשה מתמקדת פחות בהצגת תכונות חדשות, ויותר בתיקון בעיות ושיפור חוויית המשתמש. כתוצאה, מראה מערכת ההפעלה לא השתנה הרבה, אך באפל טענו כי המערכת החדשה תהיה מהירה יותר- ואף הבטיחו כי אפילו בעלי מכשירים ישנים מאד ירגישו לאחר העדכון שיפור ניכר בביצועים, בתגובות ובמהירות הכללית של האייפון. כמו כן, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תהיה חסכונית יותר באנרגיה- דבר שצפוי להאריך את חיי הסוללה במכשירים.

החידוש העיקרי ב-iOS 12 הוא אפליקציית "זמן מסך", אשר נועד לצמצם את תופעת ההתמכרות לסמארטפון. האפליקציה תציג דו"חות שבועיים על הרגלי הצריכה של המשתמשים, בהם תוכלו לראות כמה זמן השתמשתם בכל אפליקציה, וכן את כמות ההתראות שהאפליקציות שלחו באותו פרק הזמן. ניתן גם להגביל את כמות הזמן המותרת לכל אפליקציה, כאשר האייפון יחסום את השימוש באפליקציה ברגע שתגיעו לפרק הזמן המוגדר. כמו כן ניתן לקבוע שעות מסוימות שבהם אפליקציות ייחסמו- דבר שיכול לעזור להורים המעוניינים לפקח על הרגלי השימוש של ילדיהם.

תכונה חדשה נוספת קשורה להתראות במסך הנעילה. לאחר העדכון, מערכת ההפעלה תמיין את ההתראות על פי האפליקציה שממנה כל התראה הגיעה, ותאחד את ההתראות מכל אפליקציה לקבוצה אחת. כך, במקום לקבל התראה נפרדת על כל הודעה שקיבלתם בוואטסאפ- תוכלו לראות את כולם ביחד בהתראה אחת. לחיצה על קבוצת התראות תגדיל את ההתראה ותציג את כל ההתראות כפי שהיה עד כה. בנוסף, תוכלו למחוק ולבטל התראות ישר ממסך הנעילה, בלי צורך לפתוח קודם את הטלפון.

העדכון למערכת ההפעלה יופץ באופן אוטומטי החל מהשעה 20:00 (לפי שעון ישראל), כאשר אפשרות ההורדה תישלח לכל מי שיש לו מכשיר תומך. הפצת העדכון תיעשה בהדרגה, על מנת למנוע עומס על שרתי החברה- כך שאם לא קיבלתם את העדכון באופן מיידי, סביר להניח שהוא יגיע בימים הקרובים. ניתן גם לבדוק באופן ידני אם העדכון זמין למכשירכם על ידי כניסה לתפריט ההגדרות, ולחיצה על האפשרות "עדכוני תכנה" בתפריט הכללי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו