שר החוץ האיראני: רק ישראל מחזיקה בנשק גרעיני - סרוגים

שר החוץ האיראני: רק ישראל מחזיקה בנשק גרעיני

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי "הנשק הגרעיני היחיד במזרח התיכון שייך לישראל ולארה"ב", במתקפה נוספת נגד הסנקציות שהוטלו על ארצו. עוד טען כי "איראן קראה לפרז את האזור מנשק גרעיני מאז 1974"

שר החוץ האיראני: רק ישראל מחזיקה בנשק גרעיני
  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: שאטרסטוק)

ממשיך לתקוף: שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף המשיך להביע ביקורת על הסנקציות שארה"ב הטילה נגד ארצו והקריאות החוזרות של ארה"ב לחתימה על הסכם גרעין חדש שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

"ביום הבינלאומי למניעת ניסויים גרעיניים, עלינו לזכור שהנשק הגרעיני היחיד במזרח התיכון שייך לישראל ולארה"ב" כתב בטוויטר. "ישראל היא מדינה תוקפנית, וארה"ב היא המדינה היחידה בהיסטוריה שהשתמשה בנשק גרעיני. עלינו לזכור גם שאיראן קראה לפרז את האזור מנשק גרעיני מאז 1974".

זו אינה הפעם הראשונה שבה זריף תוקף את ארה"ב מאז פרישתה מהסכם הגרעין. ביוני האחרון הבכיר פרסם מאמר דעה באתר משרד החוץ, בו כינה את ארה"ב "מדינה סוררת של פושעים". "פרישתה של ארה"ב מסדרה של הסכמים בינלאומיים, לצד התעלמותה מתנאי הסכמים אחרים שעליהם היא חתומה, הם דוגמאות למהלכים הרסניים שהממשל האמריקני מבצע לאחרונה" טען. "המדיניות הזאת מסכנת את היציבות של הקהילה הבינלאומית, והפכה את ארה"ב למדינה של פושעים בינלאומיים".

עוד הציג רשימה של דרישות כתנאים לשיפור היחסים עם ארה"ב. לטענתו, "במידה וארה"ב תעמוד בתנאים הללו, הבידוד העולמי שלה יעלם, וארה"ב תוצג בכל העולם- כולל באיראן- כמדינה שפועלת לקידום השלום, הביטחון, והיציבות בכל העולם". רשימת הדרישות של זריף כוללת 15 תנאים, ביניהם ביטול הפרישה מהסכם הגרעין, הפסקת השימוש באלימות ואיום במלחמה, וביטול הסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן. כמו כן, זריף דרש מארה"ב להפסיק להתנגד לפירוקה של ישראל מנשק גרעיני, וכן לחדול מסיפוק תחמושת לסעודיה- אותה כינה "הפולשים לתימן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו