האם עדיין יש צורך ברב כשיש לנו את גוגל? - סרוגים

האם עדיין יש צורך ברב כשיש לנו את גוגל?

רב המשטרה, רב שירות בתי הסוהר, ועוד מגוון רבנים השתתפו בכנס שנערך אמש בקריה האקדמית אונו ועסק באתגרי רבנות הקהילה בתקופה המודרנית ובמגוון תפקידיו השונים של הרב

האם עדיין יש צורך ברב כשיש לנו את גוגל?
  (צילום: מירית אירני)

אמש (חמישי) התקיים בקריה האקדמית אונו כנס "הרב, הקהילה ומה שביניהם" בנושא אתגרי רבנות הקהילה בתקופה המודרנית.

את הכנס שנערך ביוזמת מרכז ברקאי, מנהל הציונות הדתית של הקריה האקדמית אונו ואגודת הסטודנטים של המכללה פתח מנכ"ל מרכז ברקאי, רונאל אלקיים ואמר: "בימינו תפקיד הרב מקבל משמעות ייחודית. דווקא בדור המורכב שלנו הרב מחויב בנוסף לכלים ההלכתיים הקלאסיים, להצטייד בכלים נוספים ומגוונים כדי להיות מנהיג לקהילתו. השינויים בעולם מחייבים את הרב להיות רחב אופקים, לדעת ולהכיר שיטות חדשות בשלל תחומים כדי לסייע לבני קהילתו".

(צילום: דוברות סגן שר הביטחון)

הכנס התקיים במעמד סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן שבנאומו ציין: "בדור מתקדם כמו היום בו אדם יכול להסתפק בתשובות גנריות מגוגל – תפקידו של הרב גדול יותר בחיבור שלו אל הקהילה וצרכיה. מטרת מרכז ברקאי היא להכשיר ולקדם הכנסת אנשים מהציונות הדתית לתפקיד רב הקהילה בהתאמה לדורנו".

במושב הראשון בכנס נערך פאנל אותו הוביל העיתונאי יאיר שרקי והשתתפו בו הרב יובל שרלו ראש ישיבת אורות שאול, הרב שלמה סובול ראש ומייסד מרכז ברקאי ורב קהילה במודיעין, והרבנית שני מרצבך רבנית קהילת יד בנימין. בפאנל בנושא "עשה לך רב- עשה או פאסה", דנו במקומו של רב הקהילה בימינו, תפקידיו ואתגריו השונים.

(צילום: מירית אירני)

במושב השני התקיימו הרצאות קצרות בסגנון 'טד' סביב תפקידיו המגוונים של הרב. בין השאר השתתפו רב משטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו ורב שירות בתי הסוהר גנ"מ הרב עופר אלמליח וסיפרו על חשיבות תפקיד הרב ואתגריו בחיי המקצוע שלהם. בנוסף הרב דוד פיין ראש ומייסד מרכז ברקאי סיפר על תפקידיו הקודמים כרב קהילה בארה"ב.

(צילום: מירית אירני)

בכנס נכחו 300 איש שבנוסף נהנו ממופע של אמיר מויאל, ובהתאם לאווירת הקהילה לקראת השבת המתקרבת-  מקיגל וצ'ולנט.

הרב משה רייס ראש מנהל הציונות הדתית של הקריה האקדמית אונו סיכם: "אנו שמחים מהצלחת הכנס ומהנוכחות המרשימה של הקהל. בתוך המציאות המורכבת של ימינו ואל מול אתגרי הטכנולוגיה המתפתחת תפקיד הרב הוא רלוונטי מאין כמוהו. כדי לגדל דור ערכי, מוסרי וציוני אנו זקוקים לרבנים שיהוו דמות של מנהיג וינחילו את ערכי הציונות והמורשת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גם לא צריך אשה ולא גבר
טמטום חוגג | 24-08-2018 9:50
יש תחליף לזו ולזה
2
בהחלט לא צריך. בוודאי שלא מכספי המיסים
חיים נודלמן | 24-08-2018 20:19
של הציבור. צריך להפריט. אם יהיה ביקוש ויהיה מי שמוכן לשלם אז מה טוב ואם לא, אז יש מספיק עבודות אחרות.
3
הייתי שם.היה מעולה.תודה למרכז ברקאי ולק.אונו.
סטודנטית | 26-08-2018 10:11
.