עצה להורים: כך תוכלו לשתות קפה כשהוא חם - סרוגים

עצה להורים: כך תוכלו לשתות קפה כשהוא חם

ערב של יום עמוס, וסוף סוף אתם מתיישבים לשתות את כוס הקפה שלכם. בהחלט מגיע לכם לשתות רגע בשקט אחרי היום שעבר עליכם. אבל אז הילדים מתפרצים לחדר בצעקות. מה אפשר לעשות? כך תוכלו לשתות את הקפה כשהוא עוד חם

עצה להורים: כך תוכלו לשתות קפה כשהוא חם
  (צילום: שאטרסטוק)

ערב של יום עמוס, עבודה, אסופים, חוגים, וסוף סוף אתם מתיישבים לשתות את כוס הקפה שלכם. חיכיתם לזה כבר שעות. בהחלט מגיע לכם לשתות רגע בשקט אחרי היום שעבר עליכם. אבל אז הילדים מתפרצים לחדר בצעקות.

מה הפעם? כל פעם הילד המתוק הזה מפריע לרגע הקפה שלכם: פעם הוא מרביץ לאח הקטן שלו, פעם הוא נוגע בפסלון השביר שביקשתם שאף אחד לא יתקרב אליו, פעם הוא זורק את הצעצועים באוויר, צועק ומתבכיין.

כל אלו הן התנהגויות מפריעות. למי הן מפריעות? בעיקר לנו, ההורים. לילדים זה בכלל לא מפריע. להיפך. בדרך הזו הם משיגים את מה שהם צריכים כל כך.

ילדים זקוקים להרגיש שייכים. להרגיש ששמים לב אליהם, שהם משמעותיים ומשפיעים על המשפחה והבית. כדי לקבל את התחושה הזו, הם מארגנים לנו התרחשויות של בלאגן, הערות חוזרות ונשנות, קריאה בשמם 100 פעמים ביום, עושים "דווקא", ועוד מצבים שמשגעים אותנו, אבל גורמים לנו לתת להם הרבה יחס ותשומת לב. בשביל ילד, יחס הוא יחס. גם אם הוא שלילי.

הבעיה היא שהילדים מקבלים את תשומת הלב בזמן שהם עושים מעשים שליליים, לכן אנו רק מדרבנים אותם להמשיך ולשגע אותנו ולזכות ביחס. המטרה שלנו היא שהילדים יקבלו את תשומת הלב בזמן חיובי!

עכשיו נחשוף את הטריק, שפועל בצורה מדהימה וגם קל ליישום: אנו צריכים ליזום בעצמנו התייחסות להתנהגויות חיוביות שהילדים עושים. למשל: ציינו לילד שראיתם שעזר לאח שלו והרים לו את המשחק. "איזה אח טוב אתה", "שמתי לב שהנחת את התיק במקום, אתה ממש שומר על הסדר בבית, תודה". זרקו לו משפטים, כשמגיע לו, שבשבילכם לא כרוכים במאמץ גדול, אבל בשבילו יספקו את הצורך בפידבק חיובי ולתחושה שרואים אותו.

תנו לו ליטוף קטן על הראש כשאתם עוברים לידו, חיוך מרחוק ועוד. אל תחפשו מחוות גדולות! אל תחפשו את המקומות בהם יעשו דברים מרשימים מאוד ומשמעותיים. חפשו בדברים הקטנים, כי קל למצוא אותם ואפשר להעיר ולהאיר אותם יותר.

ככל שנתרגל להעניק פידבק חיובי לילדים, נראה איך הצרכים שלהם באים על סיפוקם וההתנהגויות המפריעות הולכות ומתמעטות. ומי יודע, אולי תזכו פעם לשתות את כל כוס הקפה בנחת ובשלווה.

====

הכותבת היא מדריכת הורים מוסמכת, ומנהלת את קבוצת ״מניקות מעניקות״ בפייסבוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
קלעת בול! הקפה שלי תמיד קפוא והילדים מחרפנים
עינב | 25-07-2018 17:05
אשמח להתייעץ או לקבל פרטים. אפשר מייל או טלפון?
היי עינב, הטלפון שלי הוא 0525361925
מלכה | 26-07-2018 10:20
אשמח לענות על כל שאלה, מוזמנת להתקשר:)
2
העצה היחידה שעובדת
אבי | 26-07-2018 8:46
היא לשתות אותו אחרי שהם הלכו לישון ... :)