הפוך: "המתקפה של ארדואן זו מחמאה לחוק הלאום" - סרוגים

הפוך: "המתקפה של ארדואן זו מחמאה לחוק הלאום"

ראש הממשלה מגיב לנשיא טורקיה ארדואן שתקף את חוק הלאום, ואמר "זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה". לעניין החוק הוסיף: "ישראל שומרת בקפדנות על שוויון זכויות לכל אזרחיה"

הפוך: "המתקפה של ארדואן זו מחמאה לחוק הלאום"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

ראש הממשלה נתניהו הגיב היום (שלישי) לנשיא טורקיה ארדואן ואמר כי "העובדה שה"דמוקרטור" הגדול ארדואן תוקף את חוק הלאום, זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה".

הוא ענה, כי ארדואן הוא שטובח בסורים ובכורדים וכולא רבבות מאזרחיו בכלא", והוסיף, כי טורקיה, תחת שלטונו של ארדואן הופכת לדיקטטורה חשוכה, ואילו ישראל שומרת בקפדנות על שוויון זכויות לכל אזרחיה, גם לפני החוק וגם אחרי החוק", כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו.

קודם לכן תקף ארדואן את "חוק הלאום" שאושר ביום רביעי האחרון בכנסת וטען כי הוא מוכיח שישראל היא "המדינה הציונית, הפאשיסטית והגזענית ביותר בעולם".

לדבריו, "רוחו של היטלר הופיעה מחדש בישראל, וטען כי "החוק מעניק לגיטימציה לדיכוי ולמעשים פושעים נגד העם הפלסטיני".

ח״כ שרן השכל, חברת ועדת החוץ וביטחון הגיבה לדברי ארדואן: "אדם שהופך את טורקיה לדיקטטורה, ורואה בארגון טרור כמו חמאס שותף לגיטימי, אל לו להטיף למדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שבה יש מקום לכולם. כדי לראות את היטלר קם ללתחיה, ארדואן צריך רק להביט בראי".

ההסכם של נתניהו עם ארדואן חסר ערך

חברה נוספת בוועדת חוץ וביטחון, חה"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הגיבה כנגד נתניהו ואמרה כי: "שוב אנו רואים שההסכמים עליהם חותם ראש הממשלה נתניהו, הם חסרי ערך. חתימת הסכם הפשרה עם טורקיה הוצג בזמנו כהישג אדיר לממשלה על אף תשלום פיצויים והיבטים בעייתיים רבים אחרים, וכעת אנו רואים שוב כי הוא לא מוכיח את עצמו לאורך זמן במערכת היחסים הבילטרלית.

נחמיאס ורבים שהצביעה נגד חוק הלאום הוסיפה "אני מתבוננת על הדיקטטור ארדואן אשר מדכא את בני עמו ואת הכורדים, ודבריו כדין גמל אשר אינו רואה את דבשתו המסית כנגד ישראל בכל הזדמנות. הגיע הזמן להפנים שלא מדובר במערכת יחסים מדינית אלא בשימור של מצב בעייתי ביותר מבחינתה של ישראל".

המועמד לליכוד ניר ברקת ציין כי "דיקטטור שמשווה יהודים להיטלר מסוכן לאנושות כולה", ואמר עוד כי "תחת הסלחנות הבינלאומית, צומח המשטר הרודני של ארדואן למימדים מפלצתיים". גם השר נפתלי בנט הגיב: "מדינת ישראל לא תקבל הטפות מוסר מדיקטטור שרודף ורוצח את בני המיעוט הכורדי בארצו ומחוצה לה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אדרואן. יש לנו היהודים מצווה גדולה להיות גזענ
יפה יוסף | 24-07-2018 14:41
ועם זאת לתת שוייון זכויות לכל אזרחי ישראל. אתה יכול להבין מהלך כזה?