בנט: "צריך להילחם בכל מחיר על אחדות העם" - סרוגים

בנט: "צריך להילחם בכל מחיר על אחדות העם"

השר בנט השתתף בערב הידברות לצום ט׳ באב יחד עם יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג, והתייחס לנפילתו של הלוחם אביב לוי הי"ד. "המחיר שאנו משלמים למען המדינה", והוסיף על ההתבוללות: "אם לא נפעל בדחיפות, נאבד מיליוני יהודים"

author-image
בנט: "צריך להילחם בכל מחיר על אחדות העם"

שר החינוך והתפוצות, ח"כ נפתלי בנט, השתתף הערב (שבת) בערב הידברות לרגל צום ט׳ באב יחד עם יו"ר האופוזיציה יצחק (בוזי') הרצוג שעובר לתפקידו כיו"ר הסוכנות. בנט: "אם לא נפעל בדחיפות, נאבד מיליוני יהודים בגולה בדור הקרוב"

במסגרת אירועי ״הלילה לא לומדים תורה״ של כנס שדרות לחברה והמכללה האקדמית ספיר שהתקיים בשוהם, התייחס למותו של לוחם גבעתי, ואמר "כל העם התאחד הערב באבל נוראי על נפילתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל מפתח תקווה. כל מי שקרא בשעה האחרונה את מגילת איכה התוודע היטב למחיר שהעם שלנו שילם כשלא הייתה לנו מדינה. מותו של אביב מזכיר לנו את המחיר שאנו משלמים למען זה שתהיה לנו מדינה".

לאחר קריאת מגילת איכה החל השיח, שהוביל רב העיר דוד סתיו שכותרתו הייתה ״יסודות הבית הלאומי״, במסגרתו סיפר בנט כי ״כשהייתי ילד סיפרו שעל שנאת חינם חרבה המדינה, וחשבתי שאלו סיפורי פולקלור. ככל שאני מתבגר אני מבין – רק על שנאת חינם איבדנו את המדינה היהודית שהייתה לנו. מה שלא יהיה, צריך לזכור שלא תהיה לנו עוד הזדמנות לחיות כאן ביחד. אנחנו צריכים להילחם בכל מחיר ובכל סיטואציה על אחדות העם. גם הדברים הכי קשים – לא נאפשר להם לקרוע את העם".

"אם לא נפעל בדחיפות, נאבד מיליוני יהודים"

עוד הוסיף בנט "בשנים האחרונות התחולל אצלי שינוי בתודעה והבנה שטוב שיש את הדעה השנייה. אמרתי בטקס פרסי ישראל: 'אם יכולתי ללחוץ על כפתור וייעלמו הדעות השונות – לא הייתי לוחץ על הכפתור הזה', ואני מתכוון לזה. העובדה שיש דעות שונות גורמת לי לשאול שאלות, לחקור, לבדוק, להבין שלא כל האמת אצלי בכיס".

בנושא יהדות התפוצות אמר בנט "הדבר היחיד שמותיר אותי ער בלילה זה עתיד יהודי התפוצות. אם לא נפעל בדחיפות, ב-50 השנים הקרובות נאבד 2-3 מיליון יהודים ברחבי העולם. יש שתי מילים שהם המצפן של החיים שלי: נצח ישראל. במדינת ישראל, ובתפוצות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו