בגלל אביב ואייל: מוסד חינוך ביטל את הופעתו של מתי שריקי

בגלל אביב ואייל: מוסד חינוך ביטל את הופעתו של מתי שריקי

מוסד חינוך תורני החליט לבטל השבוע את הופעתו של הזמר והיוצר הדתי מתי שריקי, מהסיבה שבחר להשתתף בתוכנית הראליטי ''אביב או אייל''. שריקי בתגובה החליט לעשות שיעור באהבת חינם והסביר "ידעתי שיהיה לזה מחיר"

החליטו לבטל הופעה-בגלל שהזמר משתתף בריאליטי
  (צילום: מתוך התכנית אביב או אייל/ קשת 12)

לאחר שריגש אלפים, עם הניצחון שלו על הגמגום בעזרת השירה. הזמר והיוצר הסרוג מתי שריקי, המככב בימים אלו בתוכנית הריאליטי החדשה "אביב או אייל" (קשת 12), קיבל השבוע ביטול מאכזב ממוסד חינוכי במרכז הארץ, בו היה צריך להופיע בחודש הבא.

מטעם המוסד התורני הוסבר לשריקי כי "ההשתתפות שלך בתכנית לא עולה בקנה אחד עם ערכי החינוך שלנו" ולכן החליטו לבטל את הופעתו אצלם. בתגובה לכך מסר שריקי: "ידעתי שיהיה לזה מחיר וזה בסדר, זכותם, בעיני זה פספוס לחינוך מול המציאות האמיתית בישראל,הכי ריאליטי שיש".

"ידעתי שיהיה לזה מחיר" (צילום: מתוך התכנית אביב או אייל/ קשת 12)

שיעור באהבת חינם- משיר של אביב גפן

שריקי אומנם בחר ללכת ברגע האמת לנבחרת של אביב גפן, אך השורה משירו של אביב גפן נחקקה אצלו. "אחת השורות בשיר יומן מסע של אביב גפן אולי עונה על זה הכי טוב: 'להתערבב, ולא להבלע'

איך נזכה לאהבת חינם ושלום אמיתי אם תמיד נסתגר בתוך עצמנו? אם אנחנו מאמינים בערכים שלנו ובתורה כדרך חיים,למה לא להיפתח גם לאחרים ולשונים מאתנו?" כתב שריקי והוסיף "בינתיים אני שם, בלי מטרה רק לנצח, המטרה שלי היא בעיקר להיות, לעשות, לפתוח את הלב מעבר לקירות והגדרות,בלי לרצות לשנות אף אחד".

רואה את ההשתתפות שלי כמסר 

כזכור בתחילת השבוע שריקי הסביר בהרחבה בראיון לסרוגים– מדוע החליט כזמר דתי ללכת לתכנית ריאליטי, על אף שעד היום סירב. "חששתי שאולי חלק מהקהל שמכיר אותי יראה את זה כסתירה למסרים שלי, אבל בסופו של דבר אני רואה את ההשתתפות כמסר בפני עצמו: המטרה של המוסיקה שלי זה לאחד ולחבר, דווקא עם עולמות שלכאורה מנוגדים לתפיסת עולמנו ואם ראליטי זה המקום הנכון לזה-אני אהיה שם".

גם על חשיפת סיפורו האישי סיפר מתי לסרוגים "זה מסע שאני עובר כל פעם מחדש, בכל הופעה, בטח שבפריים טיים, ואם היו רגעים שהרמתי ידיים ופחדתי, הגיעו התגובות וחיזקו אותי.

אנשים כותבים לי בפייסבוק על פחדים שהם ניצחו, על התמודדות עם מחלה קשה בהרמת ראש, אפילו בחור שסיפר לי על מישהי שהוא רצה להכיר המון זמן ורק עכשיו היה לו את האומץ. אנשים כותבים לי שוב ושוב שהם קיבלו מקור להשראה. מבחינתי זה ניצחון כפול, גם שלי וגם של אחרים".

לקריאת הראיון המלא עם מתי לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מזמינה אותך להופיע בבית ספר שלי!
דליה | 21-07-2018 8:26
שלח לי פרטי קשר. על כל הופעה שיבטלו לך נסדר לך שתיים! לא להכנע לחושך - למצוא את האור
2
יש מושג בערבית שאומר
אני | 21-07-2018 22:40
יג'י תעלג'ו ברוח..עם כל הכבוד על מה שכתבת זה עצת יצר הרע ואם היית מביא לנו המלצה של רב גדול שמסכים ומתיר לך ללכת לא היית צריך להמציא לנו סיפורים למה בסוף החלטת להשתתף!
3
זמרים ויוצרים דתיים יראי שמים:
דוד | 22-07-2018 10:05
לא אמורים להשתתף בתוכניות זולות שבו מופיעים חילוניים שהתרבות שלהם משחיתה את הערכים של עם ישראל
4
"זמר דתי" או "דתי שמזמר"?
שי | 22-07-2018 10:19
זה בדיוק ההבדל. שולי רנד הוא יהודי ירא שמיים שמביע את אמונתו בעזרת מוסיקה. כל שאר כוכבני המוסיקה היהודית הם זמרים רגילים שאיפשהו בקצה הקודקוד יש להם כיפה (שלא באה לידי ביטוי בהשקפה וביצירה).
5
מה הבלגן
עידו | 22-07-2018 21:39
הם לא קראו עליו לחרם, גם ב - 2018 יש לכא זכות להחליט מה הוא רוצה ומה לא, אל תהיו ליברלים פאנאטים.