קריאה לנתניהו: לגרש את פעילי השמאל מחברון - סרוגים

קריאה לנתניהו: לגרש את פעילי השמאל מחברון

לאחר שפעיל השמאל הקיצוני מארגון טי"פ תקף ילד בן 10 בחברון, התברר היום לחה"כ מועלם רפאלי כי בישראל מעריכים את תוקף פעילותם של הארגון לעוד 3 חודשים. סגן השר אורן הבטיח: "אדבר עם ראש ההמשלה על מנת שזה לא יקרה"

author-image
קריאה לנתניהו: לגרש את פעילי השמאל מחברון

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגישה היום (רביעי) שאילתה דחופה במליאת הכנסת לבירור פועלם של ארגון השמאל הקיצוני 'משקיפי טי"פ', לאחר שאחד מהפעילים התחפש לאזרח, הצטרף לסיור בחברון של ארגון 'שוברים שתיקה', והיכה באלימות ילד בן 10. בשל חסינותו, הוא הוצא מהארץ בלא משפט.

בהמשך התברר כי בישראל, כל שלושה חודשים מאריכים את התוקף של פעילי הארגון. מועלם זעמה: "האם יעמוד הפעיל לדין בארצו והאם הילד יפוצה?", שאלה.

סגן השר מייקל אורן השיב לה במליאה ותקף גם הוא את משקיפי השמאל: "אני תוהה מדוע אנחנו צרכים את כוח המשקיפים הזה שמכיל גם משקיפים וחיילים טורקיים. מדוע ממשלת ישראל מחדשת אחת לשלושה חודשים את תוקף פעילותם כאן"? לאור זאת, הודיע אורן כי בפגישה שיערוך עם ראש הממשלה נתניהו יברר את הנושא לגירושם.

אורן הבטיח לחזור למועלם רפאלי עם תשובה מתי בדיוק הפעם הבאה שאמורים להאריך את תוקף פעילותם – על מנת שזה לא יקרה.

 

משקיף TIP ניקב צמיגי מכונית של יהודייה חברון

בהמשך הוסיפה מועלם רפאלי אירוע חמור נוסף, במסגרתו משקיף TIP  ניקב בכוונה באישון לילה את צמיגי מכוניתה של תושבת הישוב היהודי בחברון, כאשר 2 משקיפים נוספים "מאבטחים" את הפעילות העבריינית הזו. למרבה המזל, האירוע הלא-יאומן הזה תועד במצלמת-אבטחה, והתיעוד נתפס ע"י המשטרה.

היא הקריאה מתוך המזכר המשטרתי בתיק החקירה, שם נכתב כי "גם המשקיף הזה יצא או הוצא מהארץ, גם הוא לא הועמד לדין, גם במקרה הזה התושבת היהודייה שנפגעה לא קיבלה עד היום שום פיצוי. משרד החוץ לא דאג לשום דבר מתוך רף-המינימום הזה, שמקובל במקרים של חסינות דיפלומטית".

"ואני שואלת: מה ההיגיון? מה ההיגיון בלהשאיר את כח המשקיפים הזה בתוך מרחב המחיה הבאמת- מצומצם של הישוב היהודי בחברון, כשהם יכולים לפגוע, וממשיכים לפגוע בתושבים, כי הם יודעים שאין דין ואין דיין?", זעמה.

המשקיף טען בחקירתו שהותקף באבנים

מטעם משרד החוץ השיב סגן השר מייקל אורן:  "TIP הם כח המונה 64 משקיפים המוצבים בחברון מזה כעשרים שנה. ביום בו אירעה התקרית המדוברת עודכן משרד החוץ על כך שמשקיף מטעם TIP  הותקף בחברון לאחר שסטר לילד תושב היישוב היהודי במסגרת סיור של ארגון שוברים שתיקה.

משרד החוץ עודכן על ידי הגורמים בשטח כי הדברים נעשו מחוץ לחסינותו של המשקיף וכי אין מניעה לחקור אותו באזהרה. האיש נחקר וטען בחקירתו שהותקף יחד עם קבוצה עימה סייר. כאשר ראה ילד שמנסה לזרוק עליהם אבנים ניסה לעצור זאת.

ראש הממשלה הודיע לשוויצרים שהתנהלות זו לא מקובלת וכי עליו לעזוב את ישראל עוד באותו היום. גם שגרירות ישראל הבהירה את חומרת הדברים ודרשה לחדד את ההנחיות על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו. המשקיף עצמו התנצל על התקרית".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הגיע הזמן שראש הממשלה ושר החוץ יטפל בגרוש
אמנון | 18-07-2018 21:09
לבטל את חידוש השהיה ולידרוש פצויים לנזקים
2
גם ליברמן התקיף "ילד יהודי" בהתנחלות
שי | 18-07-2018 22:52
גם אותו צריך לגרש, יחד עם כל מפלגתו, שהם חברים בארגון ימין קיצוני? ואם באמת הילד זרק אבנים, אז זה בסדר לתקוף אותו? אני חושב שלא, אבל נראה לי שיש לא מעט נציגי ובוחרי הבית היהודי שהיו גם מגינים על מבוגר שאפילו ירה בילד שניסה לזרוק אבנים. אבל כמובן רק בתנאי שהמבוגר יהודי והילד ערבי. האמת אין לא ככ משנה מה דתו של הילד כל עוד הוא לא יהודי. אוסף צבועים עלובים
3
תגובה
ע"ע | 24-07-2018 10:07
נתניהו נתן לערבים את חברון:בראון-חברון: את רוצה שהוא יגרש את השמול