בריטניה: אלו האחראים להרעלת המרגל הרוסי - סרוגים

בריטניה: אלו האחראים להרעלת המרגל הרוסי

משטרת בריטניה טוענת כי קצינים לשעבר במנהל הראשי של המטה הכללי הרוסי הם האחראים להרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל באמצעות גז עצבים. מדובר באותו מטה הנחשד בהתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב

author-image
בריטניה: אלו האחראים להרעלת המרגל הרוסי
  נמצאו האחראים? המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שהורעלו בגז עצבים (צילום: עמוד הטוויטר של רשת ITV News)

האם נמצאו האחראים להרעלה? גורמים במשטרת בריטניה ובארצות הברית טוענים כי המנהל הראשי של המטה הכללי הרוסי הוא האחראי להרעלתו של המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה. כך דווח הבוקר (שני) בעיתון הניו יורק טיימס.

על פי הדיווח, במשטרת בריטניה חושדים כי המתקפה בוצעה על ידי קצינים לשעבר בארגון המודיעין הרוסי, שנחשד גם בכך שהתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016. על פי הדיווח, קיימת אפשרות שהאחראים נשלחו במיוחד לביתו של סקריפל כדי להרעילו. עם זאת, חוקרי המשטרה עדיין לא שללו באופן מלא את האפשרות שמדובר בגורמים מסוכנויות ביון אחרות ברוסיה.

כזכור, הרעלת המרגל התרחשה במרץ האחרון בעיר סלסבורי. ממשלת בריטניה קבעו כי במתקפה נעשה שימוש בגז מסוג "נוביצ'וק" שפותח על ידי הצבא הסובייטי בברית המועצות, והאשימו את רוסיה בנסיון התנקשות בחיי המרגל לשעבר. הדבר הוביל למשבר חמור בין רוסיה לבריטניה, שהחליטה לגרש דיפלומטים רוסים מהמדינה בתגובה לאירוע.

לפני שבועיים התרחש נסיון הרעלה נוסף בבריטניה, כששני תושבים – דון סטורג'ס וצ'ארלי ראולי – נמצאו מחוסרי הכרה בביתם לאחר שנחשפו לגז העצבים הרוסי. סטורג'ס מתה לאחר שבוע בבית החולים, בעוד שבעלה עדיין מאושפז במצב קשה. במשטרה מעריכים כי לא מדובר בנסיון התנקשות נוסף, וכי בני הזוג נחשפו לרעל הקטלני לאחר שנגעו בשריד שנותר מהרעלתו של סקריפל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרעלת.
יצחק.ישראל.וינטל | 16-07-2018 18:34
ברצוני.להביע.עם.כל.הכבוד.שאני.רוכש.למר.פוטין.זוהי.טרגדיה.שיש.להוכיאה.מהשורש.