הרב חיים נבון: "לא התלהבתי מהציטוט של איזנקוט אבל זו זכותו"

הרב חיים נבון: "לא התלהבתי מהציטוט של איזנקוט אבל זו זכותו"

הרב חיים נבון לא אהב את הציטוט שיוחס לרמטכ"ל גדי איזנקוט, אך אומר כי זכותו לומר זאת. עוד הוא מוסיף כי האחריות על מדיניות צה"ל בעזה אינה אחריותו הבלעדית

"לא התלהבתי מהציטוט של איזנקוט אבל זו זכותו"

הרב חיים נבון מתייחס להדלפות מישיבת הקבינט שנחשפו אמש (ראשון) שהביאו למתקפה על הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ואומר כי ההאשמות כלפיו כלל אינן נכונות שכן הפעילות של צה"ל בסוריה מוכיחה שהוא אינו דוגל במדיניות של הבלגה.

תחת הכותרת "לא אוהב את ההתקפות על הרמטכ"ל", כתב הרב נבון כי "גם אני לא התלהבתי מהציטוט שיוחס לו. אבל מה שנאמר בקבינט, צריך להישאר בקבינט. חבל מאוד שדיונים כאלו מודלפים, וממילא לעתים קרובות הדלפות כאלו אינן מדויקות".

עם זאת הרב נבון סבור כי "אם בכל זאת הציטוט נכון, האם זכותו של הרמטכ"ל לאומרו? בהחלט; טוב שהרמטכ"ל מביע את דעתו בקבינט. גם את דעתו הערכית, וגם כשהוא טועה. זו אינה הפרת פקודה, כי לא הייתה כאן פקודה. זו מחלוקת לגיטימית, והיא צריכה להתנהל בדיוק שם, בקבינט.

הרב נבון כאמור, מבהיר כי איזנקוט אינו דוגל במדיניות של הבלגה: "האם בגללו צה"ל לא מגיב מספיק בעוצמה? קשה להאשים את הרמטכ"ל הזה בצמחונות, לנוכח הפעילות האגרסיבית של צה"ל בסוריה. ומה שלא פחות חשוב, נדמה לי שמעולם לא האשימו קברניטי המדינה את הרמטכ"ל הזה בכך שאינו ממלא את פקודותיהם. הם הקודקודים, הם קובעים את המדיניות, ואם הם בחרו במדיניות מאופקת, בהמלצת הרמטכ"ל או בלעדיה, האחריות היא שלהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הציטוט של אייזנקוט
אליהו | 16-07-2018 10:47
עפ אמירתו של הרמטכל והציטוט המיוחס לו ניתן לחשוב שהוא ערכי יותר מאחרים (על זה עוד אפשר להתווכח), אך החשוב יותר הוא שכלל לא שאלו את דעתו הערכית ולא בגלל דעתו הערכית הוא נמצא בקבינט אלה אך ורק בגלל דעתו המקצועית.
2
מה הקשר לסוריה?
שי | 16-07-2018 11:22
אייזנקוט יודע שרוסיה לעת עתה מאפשרת לצהל חופש פעולה ולכן הוא יוזם פעולות ראווה כאלה ואחרות: ראו, תקפנו מפקדה של האיראנים! ראו, השמדנו מחסן נשק! אלא מה, לכסח את הצורה למפריחי העפיפונים הוא לא מסוגל וגם לא יהיה מסוגל.
3
הרמטכל והשקפתו
אפרים | 16-07-2018 11:30
הרמטכל הנוכחי זוקף לחובתו יותר חילוקי דעות ויותר פולמוסים ציבוריים מכל רמטכל אחר סולם הערכים שלו שואב מראש ממשלה קיצוני שגדי שימש כיועצו. התעוזה היחידה שלו ודבקותו במטרה נשלפו בהקמת יחידות הטומאה של צהל (יחידות מעורבות לבנים ולבנות) בהורדת הזקנים ובחוצפתו והשתלחותו בשר בנט לשיא הצלחתו הלא כל כך דתית ולא כל כך אוהדת כלפי קוראי שורות אלו הגיע כאשר פעל נגד תאל עופר וינטר. החמור מכל ששליחי החזון וחוסר המעש של הציבור הדל לא הרהיבו עוז לדרוש הסברים מאייזנקוט במילים אחרות גדי אייזנקוט עבד כי ימלוך בחצריהם של הקרן לישראל החדשה ומרץ כדאי ךבדוק ולהיווכח.
תשובה לאפרים ממספר 3
יאיר | 16-07-2018 17:55
חבל שיש בתגובתך שרשרת של שקרים.יחידת בנים/בנות יש כבר 18 שנה בצהל. את וינטר הוא מעריך!!!! אך יש טובים ממנו....מה לעשות? ושום קרן לישראל.הרבה מחבריו וסביבתו אנשים שומרי מצוות.וכן בני משפחתו.אז חלאס משקרים
4
הבעיה איננה הרמטכל אלא ראש הממשלה
י | 16-07-2018 12:06
זו מדיניות שלו ונובעת כנראה מגישה פרגמטית
5
גישה בטחונית
אלי יוסף | 16-07-2018 13:28
נדמה לי שכל גישה בטחונית נובע מכך , שאנו מכירים את עצמנו , את נשמתנו. יחד עם רוב המוחץ של רבני ישראל , הרב נבון שותק שאנו מחמשים רבי מרצחים בדרום סודן , מיאנמר , קמרון ועוד. כן , היסוד חולה , שמדובר בפשעים של סיוע צבאי לרצח המוני. ושהיסוד חולה , הכל פטפוט לשם פטפוט
6
אין השאלה האם מותר
צחי | 16-07-2018 14:53
הנקודה היא שרמטכל שאלו דעותיו מסוכן להצלחת ישראל במלחמה
7
"לא התלהבתי מהציטוט של איזנקוט אבל זו זכותו"
טל הראל | 16-07-2018 15:51
קשה להאשים את הרמטכל הזה בצמחונות, לנוכח הפעילות האגרסיבית של צהל בסוריה האמנם??? הסיכוי למערכה יבשתית בסוריה שואף לאפס היות ולאסד יש בקושי 30,000 חיילים לאיראן אין כוח יבשתי וחיזבאללה עדיין עסוק בקרבות. מאידך בעזה מהלך יבשתי כזה או אחר יהיה הכרחי וצהל אינו ערוך ומוכן לכך וזאת אחריותו של הרמטכל, לכן לומר שאי אפשר להאשים את אייזנפוץ בצמחונות זה לעג לרש.
אייזנקוץ
אורח | 17-07-2018 9:53
השקפתו המקצועית חופפת להשקפת המדיניות של הקרן להשמדת ישראל כמו כן להשקפת האום והאיחוד האירופאי המתנגדים לעצם קיומנו בארץ ישראל.ישראל חלשה מדינית ובטחונית בעזה משרתת את הנרטיב לפתיחת גבולות וזכות שיבה של פליטים וערב רב של אוכלוסיות נחשלות בהגדרת פליטים כשהאמת ידועה והיא מסתננים גונבי גבול ובגדרה של עבריינים בארצם. האיש מסוכן לצהל.מסוכן למדינה שכן מנצל את מלוא סמכיותין בהחלשת צהל.מיותר לציין שהמדיניות בסוריה אינה משרתת אך לא אחד מהגופים שציינתי למעט העובדה שנתניהו הציב מטרת יעד ולשם כולם חייבים לפעול בנחישות.לצערי צהל.החליך את הגדרתו ובתקופה כה קשה בדרום החליש את שמו כצבא הגנה לחמאס.
בסוריה זה חיל אויר הוא רק אומר אמן
דוד | 16-07-2018 17:47
חיל האויר זה חייל בפני עצמו לטוב ולטוב
8
נכון
דוד | 16-07-2018 17:44
וזו זכותינו להביע את דעתינו עליו
9
זה גם זכותם אם כך של אנשים לאלשרת
דוד | 18-07-2018 11:12
מה ההבדל בין המצפון שלו לבין המצפון של אלה שמרגישים שאנחנו צבא כובש ולא מוכנים לשרת? אין הבדל. תריך מחוק הכל ולהתחיל ללמוד הסטוריה מחדש.