אחרי שנה וחצי: הוחזר נשקו של תושב בנימין - סרוגים

אחרי שנה וחצי: הוחזר נשקו של תושב בנימין

בעקבות עתירה לביהמ"ש הושב נשקו של תושב בנימין, לאחר שנה וחצי מהחרמתו. עו"ד חג'בי מארגון חוננו: "המשטרה מחליטה לשנות את דעתה רק כאשר ישנו חשש להטלת הוצאות על ידי ביהמ"ש"

אחרי שנה וחצי: הוחזר נשקו של תושב בנימין
  (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שעו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו הגיש עתירה לביהמ"ש המחוזי בירושלים, השיבה משטרת ישראל את נשקו של תושב גוש טלמונים, כשנה וחצי אחרי החרמתו. כשבוע לפני הדיון בביהמ"ש פנתה המשטרה לעו"ד חג'בי, והודיעה כי הם שוקלים את החזרת הנשק. רק יממה לפני הדיון נשקו של התושב אכן הוחזר לו.

לפני כשנה וחצי נערך חיפוש בביתו של התושב. בחיפוש מצאו השוטרים כדורים בודדים בחדר הילדים – חלקם בחורים בוגרים אשר סיימו צבא ומשרתים במילואים. התושב מסר בחקירתו כי לא ידע מעולם על כדורים אלו, לא החזיק בהם, ולא קשור בשום צורה להחזקתם. לאחר תקופה נשלל רישיונו של התושב והוא נדרש להפקיד את נשקו בתחנת המשטרה במהירות, משום 'המלצות המשטרה'.

בערר שהגיש ארגון חוננו למשרד לביטחון פנים על החלטת המשטרה, נכתב על התושב כי הוא "אדם מבוגר, בוגר שרות קרבי בצה"ל, שירת מעל 20 שנה במילואים, מחזיק ברישיון הנשק מעל 25 שנה, ללא כל אירוע חריג". עוד נכתב כי הסיבה לביטול הרישיון היא חיפוש שנערך בביתו של התושב בגין צו חיפוש כנגד אחד מילדיו.

עו"ד חג'בי מארגון חוננו מסר בתגובה "במשך יותר משנה משטרת ישראל "מפלשת בבוץ" את מרשי בניגוד לכל הגיון; מתעלמת מבקשותיו ומהבהרותיו לגבי החשדות שיוחסו לו. חבל שמשטרת ישראל מחליטה לשנות את דעתה רק כאשר ישנו חשש להטלת הוצאות על ידי בית המשפט".

בארגון חוננו מספרים כי מדובר בתופעה רחבה, וקוראים לאזרחים הנמצאים במצב דומה – אשר רישיונם לנשק נשלל או לא מאושר והם חשים כי ביטחונם נפגע עקב כך, לפנות בהקדם לארגון ולהיעזר בשירותיו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו