צה"ל תקף מחבל שאחראי על שיגור עפיפוני הטרור - סרוגים

צה"ל תקף מחבל שאחראי על שיגור עפיפוני הטרור

לאחר מספר שיא של שרפות שהוצתו במהלך השבת, חיל האויר תקף את רכבו של אחד מהמחבלים המובילים את חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה, זאת בתגובה לרצף שיגורים אל שטחי ישראל

author-image
צה"ל תקף מחבל שאחראי על שיגור עפיפוני הטרור
  חיסול בעזה. ארכיון (קרדיט: דובר צה"ל)

עליית מדרגה בפעילות נגד טרור העפיפונים: צה"ל תקף הלילה (ראשון) באמצעות כלי טיס את רכבו של אחד מהמחבלים המובילים את חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה, זאת בתגובה לרצף שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטחי ישראל.

בימים האחרונים הזהיר צה״ל וביצע מספר תקיפות תחת הקוד "ירי אזהרה" בסמוך לחוליות האחראיות להצתות ולהשחתת השטחים בישראל. אך זו היא הפעם הראשונה בה מבצע חיל האויר ניסיון חיסול של חבר חוליות משגרי העפיפונים והבלונים, לאחר שאתמול הוצתו למעלה מ-20 שריפות במוקדים שונים לאורך עוטף עזה.

בתוך כך, מיכל בערה שהיה קשור לבלון אותר בעוטף עזה. המיכל, שבתוכו חומר דליק, לא התפוצץ למרות המנגנון שחובר אליו, והוא ככל הנראה נחת הבוקר. צוות חבלה אסף את הפריט לבדיקה.

מיכל נפץ. במזל לא התפוצץ (קרדיט: יאיר צורי)

עוד נמסר מדובר צה"ל, כי צה"ל נחוש להמשיך ולפעול בעצימות עולה ומתגברת כנגד פעולות טרור אלה ככל שיידרש ובמגוון כלים. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות.

במהלך השבת, פעלו מטוסי הכיבוי, כבישים נחסמו והמתנדבים הצטרפו ללוחמי האש כדי שהאש לא תתפשט ליישובים ובסיס צה"ל הנמצא בסמוך ותגרום לאסון.

במקביל, צה"ל ביצע ירי אזהרה באמצעות כלי טיס בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על מספר נפגעים כתוצאה מהירי

היום הכי קשה בעוטף עזה

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר אמר בתגובה לטרור העפיפונים שנמשך השבת, כי זה היום הכי קשה בעוטף עזה מאז תחילתו של טרור העפיפונים. לדבריו, זהו תוצאה של "החום הכבד בשילוב האש, קטלניים".

עוד הוסיף ילין בתמיהה, "אם האש היתה מתפשטת ופוגעת בתחמושת במוצב צה"ל היום שנמצא בסמוך, היינו עדים לאסון נוראי שהיינו חייבים להגיב עליו."

ילין פנה לחברי הקבינט, וקרא: "אתם מחכים לאסון כדי להגיב? תפסיקו להוציא כותרות ותתחילו לפעול כדי לעצור את טרור העפיפונים לתמיד. דין עפיפון כדין קסאם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו