''עלמא'': קפה, נשמה?| ביקורת מסעדות

''עלמא'': קפה, נשמה?| ביקורת מסעדות

באנו ל"קפה בעלמא" במרכז יכין בפתח תקווה ומצאנו מקום שבא לעשות טוב על הלב; באוכל – שלא מתיימר, אבל כזה שמנחם ומאוד כיף לאכול, ובידיעה – שבעצם הסעודה במקום אתה עוזר להפעיל מפעל חשוב שמציל חיים

קפה, נשמה?| ביקורת מסעדות| ''עלמא''
  (צילום: יחצ)

מסתבר שלא מדובר רק בשמות של תינוקות שנולדו בשנים האחרונות – גם בשמות בתי הקפה אי אפשר להתחמק מהמילה "עלמא".

אז ויתרנו בקרב האבוד מראש, והלכנו לבקר השבוע ב"קפה עלמא" במרכז יכין בפתח תקווה. די בהפתעה, גיליתי שלא מדובר בבית קפה סטנדרטי, כשאר אחיו למשפחת בתי הקפה, אלא בבית קפה המשרת מטרה חשובה ונעלה, מעבר למטרה עסקית.

הרבה יותר מבית קפה (צילום: גולן בן עמי/ סרוגים)

הכל התחיל כשלשולחן הוגש כלי חרסינה, שנכתב עליו שהוא נוצר ע"י עובדים בעלי לקות נפשית. שיחה עם המלצרית (ואחר כך עיון בתפריט) הובילו למסקנות הבאות:
"קפה בעלמא" הוקם על ידי האגודה לבריאות הציבור בסיוע הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי ומטרתו: שילוב עובדים המתמודדים עם לקות נפשית במערך העבודה הרגיל בקהילה. מקסים.

מקור השם "עלמא" איננו עולם כמו שהארמיסטים בינינו יטענו בצדק, אלא "נפש/נשמה" בספרדית (שלמיטב ידיעתי מאוית "אלמה").

אז ההגעה ל"קפה בעלמא" עושה טוב. גם החוויה, עליה נדבר בהמשך, וגם הידיעה שהביקור במקום מאפשר את המשך הפעלתו.

קפה נטול מניירות

אז מעבר למטרה היפה שלו, קפה בעלמא הוא קודם כל בית קפה! הוא שוכן במרכז יכין בפתח תקווה, שמהווה את אחד ממוקדי הבילוי והפנאי המרכזיים בפתח תקווה.

הגענו בליל חמישי, בשעת ערב מוקדמת, והמרכז החל להתרוקן מהמבקרים בחנויות ובסופרים, ולהתמלא במבלים.

סלט חלומי (צילום: גולן בן עמי/ סרוגים)

בית הקפה ממוקם בכניסה למתחם, וניתן להגיע אליו גם מחניה בסביבה, ולאו דווקא במתחם עצמו. שלט גדול משגיח על הכניסה לבית הקפה, כשזה בנוי במעין ר' מוארכת, מחלל המסעדה המרכזי, ועד למתחם ישיבה חיצוני ועורפי.

לחלל המרכזי ויטרינה רחבת ידיים שמאפשרת להשקיף על הנעשה בחוץ ויוצרת מעין חיבור רציף למרחב החיצוני. החלל אפלולי מעט, ויוצר אווירה אינטימית, אך קלילה, לכל שולחן.

רק התיישבנו, וכבר הגיעה מלצרית חביבה לקבל אותנו, ולהציע לנו תפריטים. וזה התחבר לי למה שאהבתי בבית הקפה – אין מניירות. האווירה בבית הקפה מעוצבת על ידי האורחים, המוסיקה שקטה, האוכל נעים והאווירה במסעדה קלילה ומזמינה. סופר ביתי ונעים.

שיר נחמה

בוקר, שקשוקות, קסדיות, פיצות, פסטות.. מבחר רחב של מנות. קשה לי עם החלטות כאלה. הבטחנו לעצמנו, מיטל ואני, להיות קלילים. אז כדי למשוך את השקר לפחות למנה הראשונה, הזמנו סלט ירוק. אני קצת משקר. תיקון – סלט חלומי ופטריות (54 ש"ח).

 

שקשוקה (צילום: גולן בן עמי/ סרוגים)

מדובר בסלט שבסיסו תמים לחלוטין – תערובת עלים, מלפפון, גזר עגבניות שרי ושקדים קלויים. ועליהם מגיעים החטאים – רצועות גבינת חלומי ופטריות מוקפצים בטריאקי. איזה אושר.

הטריאקי כמובן מתבל גם את הירקות ויוצר סלט חמים שכיף לאכול. לא המנה הכי מתוחכמת שראיתם, אבל אוכל מנחם פר אקסלנס.

לזניה (צילום: גולן בן עמי/ סרוגים)

הבא בתור, תעלה ותבוא שקשוקה ים תיכונית (48 ש"ח) שמיטל הזמינה. שקשוקה נוטה להיות מימית ונטולת עגבניות טריות בבתי הקפה השונים. כאן, הופתענו לטובה מכך שמדובר במעין תבשיל חצילים, גבינה בולגרית, גמבות ועגבניות, העשוי מירקות טריים ולא מרוטב. מנה כיפית, המוגשת לצד לחם טרי וסלט קצוץ בצד.

כאמור, הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים, והזמנתי לזניה בעלמא (51 ש"ח). בצלחת אובלית עמוקה, בתוך בריכה רדודה של מוצרלה ושמנת, מונחת לה לזניה יפה, גבוהה, במילוי גבינות שונות ומעט רוטב עגבניות.

(צילום: גולן בן עמי/ סרוגים)

הלזניה באה בשלוש מתכונות ב"עלמא" – חצילים, פטריות וגבינות. את הפטריות ראיתי בסלט, את החצילים ראיתי בשקשוקה, ולעומת זאת גבינות אי אפשר לראות יותר מדי – אז כמובן שהלכתי על לזניית הגבינות – ולא הצטערתי. גם כאן, מנה מנחמת, חמה, שמנה שכיף לאכול. בדומה לסלט, לא הלזניה הכי מפונפנת, אבל כזו שכיף לאכול.

שנטילי למתקדמים

את הקינוח הזמנתי משתי סיבות – הראשונה, הוא היה נראה מעולה ואני מת על השילוב בין גבינה ללוטוס. השנייה, אני מת על המילה שנטילי (קרם קצפת בתוספת וניל).

עוגת גבינה קרה ולוטוס (35 ש"ח) הייתה סיום מעולה לערב זה – מתוקה, עמוסת גבינה ובעיקר עושה טוב על הנשמה.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com
=======================================================
עלמא | יצחק רבין 17, מרכז יכין, פתח תקווה

מתאים ל: #חברים #דייט #משפחה

מחיר:★ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰✰ ★ ★ ★
שירות:★ ★ ★ ★ ★
אווירה:✰★ ★ ★ ★

כשר חלבי, רבנות פתח תקווה
03-904-0727

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נעים שם
יהודית בן עמי | 17-06-2018 8:55
שרות נהדר אוירה נעימה אוכל מוגש באהבה ממש מהממם שםתבואו לבקר כייף פא