חלם: בגלל טעות; אסיר 'פלסטיני' שוחרר לפני הזמן - סרוגים

חלם: בגלל טעות; אסיר 'פלסטיני' שוחרר לפני הזמן

אסיר פלסטיני שהיה מעורב בגניבה החקלאית הגדולה במושב שקף שבדרום בשנה שעברה, שוחרר מהכלא תשעה חודשים לפני הזמן בגלל טעות שביצעה הפרקליטות

חלם: בגלל טעות; אסיר 'פלסטיני' שוחרר לפני הזמן
  ארכיון. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/ פלאש90)

אסיר פלסטיני שהיה מעורב בגניבה החקלאית הגדולה במושב שקף שבדרום בשנה שעברה, שוחרר מהכלא תשעה חודשים לפני הזמן בגלל טעות שביצעה הפרקליטות – כך פורסם הבוקר (ראשון) לראשונה בתוכנית 'הבוקר הזה' ב'כאן רשת ב". בפרקליטות אישרו את הפרטים בנוגע לטעות שבוצעה סביב האסיר יוסף מסאלמה, בן 19 מבית עווא שבחברון.

על פי הדיווח, מסאלמה הוא אחד מ-15 'פלסטינים' שהואשמו בגניבה החקלאית, שהתרחשה בגלל מחדל חמור של צה"ל. באותו אירוע יותר מ-70 איש פרצו בחודש אוקטובר שעבר לשטח מושב שקף, דרך פתחים גדולים מתחת לגדר ההפרדה, שצה"ל הותיר חשופים. הגנבים לא נתפסו במשך 24 שעות, אחרי שהותירו נזק הנאמד בכ-300 אלף שקלים. בהמשך, רק 15 חשודים הועמדו לדין. שאר המעורבים ברחו או שוחררו כי הם קטינים.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע ג'ורג' אמוראי דן את החשודים לתשעה חודשי מאסר. העונש הקל קיבל ביקורת קשה מצד הרכב השופטים בבבית המשפט המחוזי, שקבע כי אמוראי שגה משמעותית בשיקול הדעת שלו וצריך להתייחס בחומרה רבה יותר לטרור החקלאי. בעקבות כך הוחלט להכפיל את עונשם של המעורבים בגניבה ל-18 חודשים.

מאסרם של 14 מבין 15 המעורבים בגניבה הוארך. יוסף מסאלמה שוחרר כמה ימים לפני גזר הדין בערעור בבית המשפט המחוזי. הסיבה לשחרורו נבעה מכך שתיקו הועבר לפרקליטות מחוז הצפון, שם לא בדקו את התיק ולא ידעו על הגשת הערעור, ולכן לא הציגו את עמדת בית המשפט בפני ועדת השחרורים.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לפני הגשת הערעור בדקו את התאריכים שבהם אמורים הנאשמים לעלות לוועדת שחרורים. וידאו שאף אחד מהם לא ישוחרר לפני הדיון בערעור. אותו פורץ הועבר במפתיע לכלא בצפון, ושם הועלה ישירות לוועדת שחרורים, יומיים לאחר הגשת הערעור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי התכוין שם לטעות....
נדב | 10-06-2018 13:39
לפי הדברים ששומעים משם השכם והערב, כנראה גם הטעות לא היתה כל כך בטעות...
2
עם יהודים הם לא יעשו כאלה טעויות אף פעם - רק
אוראור | 16-07-2018 10:33
עם ערבים הם עושים טעויות כאלה..