חוגג עשור: הצצה מיוחדת לפסטיבל האור 2018 בירושלים

חוגג עשור: הצצה מיוחדת לפסטיבל האור 2018 בירושלים

ירושלים של אור: בקרוב יפתח 'פסטיבל האור' העשירי במספר, שיתקיים כמידי שנה ברחבי העיר העתיקה בירושלים ויכלול עשרות מיצגי אור מרהיבים של אמנים ישראלים ובינלאומיים • צפו עכשיו בהצצה ראשונה

האירוע הבינלאומי הגדול והמרתק בתחום אמנות האור, חוזר לירושלים! לכבוד חגיגות העשור, השנה יתקיים 'פסטיבל האור' בסימן 'ביחד', ויחבר בין אמנים מתחומים שונים, בין אנשים לאמנות אור ומעודד מעורבות הקהל.

הפסטיבל שיחל בעוד כשבועיים, עם תחילתו של החופש הגדול, צפוי לכלול ארבעה מסלולי אור בעיר העתיקה, ולאורכם כ- 35 מיצגי אור מרשימים ואינטראקטיביים של אמנים ישראלים ובינלאומיים. בין המייצגים ניתן למצוא:  מעל ל- 700 שבשבות אור המופעלות ברוח, כ- 40 דמויות תיל מוארות המגיעות מתקופות שונות, יער אורות המורכב מ- 1900 ענפים מוארים, קיר גרפיטי של אור ומים באורך של כ- 10 מטר ועוד רבים ומרהיבים.

(צילום: Kaleidoscale Matsys & Studio Workshop)

בנוסף כמידי שנה יתקיים מופע אורקולי מרהיב על מבנה ביה"כ החורבה, מופע לייזר מרהיב ביופיו ועוד שלל מייצגי אור מיוחדים שיתפזרו ברחבי העיר העתיקה.

השנה באופן יוצא דופן הקהל יוכל להשפיע על התצוגה ונראות המיצגים באמצעות מגע, הפעלת אפקטים של אור וקול וחיבור בין אנשים. כך לדוגמא במייצג גרפיטי של אור וצבע, יוכל הקהל לקחת מברשת צבע או בעזרת קצוות האצבעות לצייר ולכתוב על מסך LED מיוחד ההופך למואר בתגובה.

(צילום: Brigit Zander and Daniel Germany)

פסטיבל האור יעניק זו השנה השנייה במה גם לאמנים מתחילים: סטודנטים בקורס 'פסטיבל האור' במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, שבראשה ספי חפץ, יציגו כ-10 מיצגי אמנות אור אשר ייתלו באוויר מעל ראשי הקהל לאורך 18 מטרים בשדרת הדור מציון. הסטודנטים זוכים לליווי מלא של המנהלים האמנותיים של הפסטיבל. בנוסף, 20 נגנים יופיעו לאורך המסלול ו- 4 רקדנים מוארים מגרמניה יופיעו בקישלה-סט ג'יימס.

(צילום: Aether and Hemerra UK)

 

הפסטיבל ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל. במהלך השנים כ- 10 מיליון מבקרים מהארץ ומכל העולם, זכו לבקר כבר בפסטיבל האור בירושלים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת מסר: "אנו נרגשים במיוחד השנה לפתוח את פסטיבל האור העשירי, שיהיה הגדול והמרהיב מכל הפסטיבלים הקודמים. זו שנה ייחודית לירושלים – שנה של הישגים משמעותיים בתחום בתרבות התיירות, הספורט ותחומים נוספים, שנה בה ירושלים בהחלט על המפה הבינלאומית. הפסטיבל, החוגג עשור מוצלח של מיליוני מבקרים בו, ממצב מקומה הראוי כבירת תרבות בינלאומית. אני שמח במיוחד על יוזמת המנהלים האומנותיים לשיתוף הקהילה ולהענקת במה בפסטיבל למיצגים של תלמידי קורס פסטיבל האור במחלקה לעיצוב תעשייתי מבצלאל"

פסטיבל האור יתקיים בין התאריכים 27/6- 5/7 בשעות 20:00-23:00 (למעט שישי) מוצ"ש עד שעה 24:00 | הכניסה חופשית!

(צילום: Alexandr Reichstein)

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו