7 שנות מאסר למורה שהורשע בעבירות מין - סרוגים

7 שנות מאסר למורה שהורשע בעבירות מין

בית המשפט המחוזי גזר עונש של 7 שנות מאסר על שאול שמאי, המורה שהורשע בביצוע עבירות מין על תלמידות בבית ספרו. שמאי חויב גם בתשלום פיצויים למתלוננות, כשהשופטים קבעו כי "המעשים היו טראומטיים עבורן"

7 שנות מאסר למורה שהורשע בעבירות מין
  נידון ל-7 שנות מאסר. שאול שמאי (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) עונש של 7 שנות מאסר על שאול שמאי, המורה שהורשע בביצוע עבירות מין בתלמידות בכיתה ב' בבית הספר בתל אביב בו הוא שימש כמורה מחליף. בנוסף שמאי נידון לשנה וחצי מאסר על תנאי, וכן חויב בתשלום פיצויים בסך 25 אלף שקלים לכל אחת מהילדות.

השופטים הדגישו כי העונש משמש גם כמסר מרתיע לעבריינים דומים. "אין להכביר במילים על חומרת המעשים של הנאשם", אמר השופט צבי גורפינקל. "הוא ניצל את מעמדו כמורה ומחנך בכל הנוגע לאמון שרכש עם תלמידיו ועם הוריהן כדי לבצע את המעשים. מדובר בסדרת אירועים שבוצעו באופן שיטתי, תוך שהנאשם יוצר תנאים לביצוע המעשים ותוך הסתרת הרשעתו הקודמת בעבירת מין ממנהלת בית הספר. המעשים היו טראומטיים עבור הקטינות- והן יזדקקו לטיפולים נפשיים לאורך חייהן".

כזכור, הפרשה החלה כאשר אמה של אחת התלמידות פנתה לפסיכולוגית בית הספר בטענה ששמאי נגע באופן לא הולם בבתה. המנהלת שלה דווח העניין הגישה באופן מיידי תלונה במשטרה, ושמאי נעצר. בעת מעצרו שמאי שימש כממלא מקום בבית הספר, ולא החזיק בתעודת הוראה או הוכר רשמית כמורה.

בכתב האישום נטען כי שמאי פגע מינית בחמש ילדות בגילאי 8-10 במהלך השיעורים בכיתה. עוד נטען כי שמאי פגע בילדה נוספת בת 12 במהלך שיעורים פרטיים שהעניק לה בביתו. לאחר שהורשע שמאי לא דיווח על כך למנהליו, והמשיך לעבוד בבית הספר גם לאחר הרשעתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הורים לוקחים גבר ללמד את בתם.הזויים.
יפה יוסף | 24-06-2018 14:48
נכון יש גברים מיוחדים צדיקים.