האם הפגישה בין ארה"ב וצפון קוריאה על סף ביטול? - סרוגים

האם הפגישה בין ארה"ב וצפון קוריאה על סף ביטול?

רגע לפני המפגש המתוכנן בין מנהיג צפון קוריאה ונשיא ארה"ב, בפיונגיאנג הודיעו כי לא ייחדשו את השיחות עם דרום קוריאה, זאת לאחר שסיאול פתחה במבצע צבאי משותף עם ארה"ב. כעת המפגש עם טראמפ בסכנת ביטול

האם הפגישה בין ארה"ב וצפון קוריאה על סף ביטול?
  על סף פיצוץ המו"מ? מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און(צילום: עמוד הטוויטר Capital News)

פיצוץ בשיחות השלום: הממשל בצפון קוריאה הודיע היום (חמישי) כי הוא מקפיא את השיחות עם דרום קוריאה עד שלא ייפתרו הסוגיות שהובילו להשעיית השיחות בין הצדדים. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר כי הממשל בדרום הוא "ממשל של חסרי יכולת".

בפיונגיאנג זועמים על כך שדרום קוריאה החלה אמש בתרגיל צבאי משותף עם ארה"ב, שפעל גם באזור הגבול עם צפון קוריאה. הממשל הצפוני גם מתנגד לדרישה של ארה"ב, לפיהן על המדינה המסוגרת להתפרק לחלוטין מנשק גרעיני באופן חד צדדי.

בעקבות פיצוץ המשא ומתן, כעת נראה שהפגישה המתוכננת בין קים לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נמצא בסכנת ביטול. בצפון קוריאה הבהירו כי הפגישה, שאמורה להיערך בסינגפור ב-12 ביוני, תבוטל אם וושינגטון לא תרכך את עמדתה בנוגע לפירוק מנשק גרעיני כתנאי לגיבוש הסכם שלום.

הנשיא טראמפ אמר אמש כי "נצטרך לראות אם המפגש ההיסטורי אכן יקרה". עם זאת, הנשיא הוסיף כי "ארה"ב עומדת על כך שקוריאה הצפונית תתפרק מנשק גרעיני באופן מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך", וכי הממשל האמריקני לא יוותר על כך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו