באיזו רמה יש לשמור על מנוחה בהריון? - סרוגים

באיזו רמה יש לשמור על מנוחה בהריון?

באיזה רמה צריך לשמור על מנוחה בהיריון במקרי מחלה? רופאי המרכז הרפואי מעיני הישועה התכנסו לענות על השאלה הזו ועוד שאלות של הציבור בנושא הורות ולידה

author-image
באיזו רמה יש לשמור על מנוחה בהריון?
  כמה חשוב לשמור על מנוחה בהריון? (אילוסטרציה: פלאש 90)

לידה טבעית לאחר ניתוח קיסרי – מה הסיכויים?

שאלה: ב-5 במרץ 2017 ילדתי תאומים בניתוח קיסרי, לאחר מצוקת עובר בשבוע ה-28 להריון. כעת אני נמצאת בהריון מתקדם נוסף עם עובר אחד. האם יש סיכוי ללידה טבעית?

תשובה: אחרי ניתוח קיסרי מוקדם (לפני שבוע 32), החתך ברחם הוא במקום שמחלים פחות טוב מאשר בהריון מתקדם יותר. זה מעלה משמעותית את הסיכון לקרע של הרחם במהלך צירי לידה. לכן ההמלצה היא חד משמעית להימנע מלידה רגילה, ולתכנן ניתוח קיסרי חוזר.

(משיבה- ד"ר לינדה הראל)

איחור במחזור לאחר סיום הנקה

שאלה: סיימתי להניק לפני כחודשיים, וכמה ימים לאחר כך קיבלתי מחזור בפעם הראשונה. אני אוחזת כבר ביום ה-50, ועדיין לא קיבלתי מחזור נוסף. בדיקות הריון ביתיות יצאו שליליות.

האם יש צורך לפנות לבירור אצל רופאת נשים, או שזה עדיין בגדר נורמלי? ומעבר לשאלה הזו- מה המשמעות של איחור במחזור לאחר הנקה? האם זה אומר שלא התרחש ביוץ בכלל?

תשובה: סביר שאכן לא התרחש עדיין ביוץ, אבל בשלב כלשהו הביוץ יתרחש. לכן חשוב לזכור שגם הריון יכול להתרחש במידה ולא יהיה שימוש באמצעי מניעה.

(משיב: ד"ר דורון רוזן)

פרוגסטרון נמוך – באיזו רמה יש לשמור על מנוחה?

שאלה: אני בת 29 , בשבוע 9+5 להריון חמישי. יש לי פרוגסטרון נמוך (מקבלת טיפול – 3 נרות ביום) פלוס המטומה בגודל 10*7 מ"מ (אין דימומים), והרופאה הורתה על מנוחה בבית.

ברצוני לדעת: 1) מה המשמעות של הנ"ל? 2) באיזה רמה יש לשמור על מנוחה, וממה להיזהר? 3. האם כאבי בטן תכופים קשורים לעניין?

תשובה: רמת פרוגסטרון נמוכה בתחילת ההיריון מעידה על תפקוד חלש יחסית של הגופיף הצהוב. מכיוון שסביב השבוע בו את נמצאת הגופיף הצהוב ממילא מאבד מחשיבותו, העובדה שההיריון נמשך עד עכשיו מנבאת טובות גם להמשך מוצלח. בשלב כלשהו בעתיד הקרוב לא יהיה צורך בתוספת הפרוגסטרון, שכן השליה תיקח על עצמה את תפקיד הייצור של ההורמונים וההגנה על ההיריון.

המטומה ללא דימום הרבה פחות בעייתית וחמורה, ושוב זה סימן מבשר טובות.

לצערנו, מנוחה מלאה לא ממש עוזרת במצב הזה. מה שאני ממליץ הוא הימנעות ממאמצים גופניים משמעותיים בלבד. מותר ואף רצוי לשבת, להלך בבית או ברחוב, ואף לעבוד- כל עוד אין מדובר בעבודה פיזית קשה.

(משיב- ד"ר דורון רוזן)

====================

ד"ר דורון רוזן הוא מנהל מחלקת רפואת האם והעובר במרכז הרפואי מעיני הישועה, המתמחה בניהול הריונות בסיכון וסיבוכי הריון.

ד"ר לינדה הראל עובדת כסגנית מנהל באגף נשים ויולדות של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

לפרטים נוספים בנושא- היכנסו לאתר הרשמי של המרכז הרפואי מעיני הישועה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו