בחסות החשכה • צפו: שיפוץ חשאי בקבר יוסף - סרוגים

בחסות החשכה • צפו: שיפוץ חשאי בקבר יוסף

רגע לפני הכניסה הגדולה בשנה, מועצה אזורית שומרון שיפצה בחשכת הלילה את קבר יוסף שבשכם. דגן: "זוכים לשמור על אחד המקומות ההיסטוריים והחשובים לעם היהודי"

author-image

(צילום: רועי חדי)

קבר יוסף שבשכם נחשב לאחת הנקודות ההיסטוריות והחשובות לעם היהודי, אולם מיקומו מקשה מאוד על השמירה והטיפול בו.

כידוע, קבר יוסף יושב בלב העיר שכם, ומי שממונה על אחזקתו היא המועצה האזורית שומרון. אלא שהמועצה האזורית שומרון-המקיימת כניסות קבועות למקום לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל- גילתה פעם אחר פעם את מצבו הקשה של המקום. לאור זאת קיימה המועצה יחד עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון ובסיוע צה"ל שיפוץ בזק של המקום בחשכת הלילה.

בין השאר לקראת הכניסה הגדולה בשנה לקבר יוסף- 'סוד שביסוד' שתתקיים ביום חמישי הקרוב (10.5.18), ביום המוקדש ליוסף הצדיק בספירת העומר שהוא על פי תורת הקבלה בבחינת יסוד שביסוד.

בשיפוץ השתתפו בין השאר: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ גלעד עמית, קצין הגמ"ר איו"ש אליצור טרבלסי, קצין הגמ"ר חטיבת שומרון רב סרן שלומי כהן אנשי מנהלת קבר יוסף בראשות נתנאל שניר, תושבי השומרון ופועלים.

בין השאר חירמשו את המקום, הניחו מצעים, פילסו את השטח, הניחו אבני מדרך, ובין האבנים הניחו חצץ. "זו תחושה נפלאה, לדעת שאתה יכול לפעול למען עם ישראל, למען שיפוץ ושיפור פניו של מקום שדורות על גבי דורות במשך אלפי שנים חלמו עליו והתגעגעו אליו" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "לצערי הרשות הפלסטינית "מתקשה" בלשון המעטה לשמור על המקום. זה התפקיד שלנו, כתושבי האיזור, כמי שאמונים על המקום, לשמור על המקום למען כלל אזרחי ישראל והעם היהודי. אני שמח שצה"ל וחטיבת שומרון בפיקודו של גלעד עמית, אפשרו את המהלך החשוב הזה, שיש בו הרבה רוח. ומחזק את ההתיישבות".

(צילום: רועי חדי)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בחסות החשכה. כלומר כמו עכברים?
גירוש עכשיו! | 03-05-2018 10:15
מי הריבון פה? מי נותן החסות פה? מי בעל הצבא החזק והשולט פה? יפה מאוד, עניתם לעצמכם על השאלה. גירוש עכשיו.