לא הסכים עם צוקרברג: מייסד ווטסאפ התפטר - סרוגים

לא הסכים עם צוקרברג: מייסד ווטסאפ התפטר

מייסד וואטסאפ יאן קום החליט להתפטר מפייסבוק ולעזוב את מועצת המנהלים של החברה. הפרישה מגיעה על רקע חילוקי דעות בין קום למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג

author-image
לא הסכים עם צוקרברג: מייסד ווטסאפ התפטר
  מייסד וואטסאפ יאן קום (צילום: שאטרסטוק)

מכה נוספת לפייסבוק: יאן קום, מייסד אפליקציית וואטסאפ והאחראי למכירת החברה לפייסבוק, החליט להתפטר ולעזוב את תפקידו בחברה. בעקבות ההתפטרות, קום גם יעזוב את מועצת המנהלים בפייסבוק, שבה הוא היה חבר.

"עבר כמעט עשור מאז שהתחלנו עם וואטסאפ. זה היה מסע מופלא עם כמה אנשים טובים מאד- אך הגיע הזמן להמשיך הלאה" כתב קום בפוסט בפייסבוק. "זכיתי לראות איך כמות מטורפת של ריכוז יכולה להוביל לאפליקציה שכל כך הרבה אנשים ברחבי העולם משתמשים בה".

"אני עוזב בזמן שבו הרבה אנשים משתמשים בוואטסאפ ביותר דרכים משאי פעם יכולתי לדמיין. הצוות בוואטסאפ חזק יותר מאי פעם, והוא ימשיך לעשות דברים מדהימים" הוסיף והסביר. "אמשיך לתמוך בוואטסאפ, אבל מבחוץ". בהמשך דבריו הסביר כי ייקח הפסקה מעולם הטכנולוגיה, ויתפנה לעסוק בתחביבים אחרים, ביניהם איסוף וטיפול ברכבי יוקרה.

קום סירב לפרט מדוע הוא פורש, אך על פי ההערכות ההחלטה התקבלה על רקע חילוקי דעות נרחבים בינו לבין מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. בעיתון הוושינגטון פוסט דיווחו כי חילוקי הדעות עסקו בנושא פרטיות מידע, והחלו לאחר שצוקרברג החליט לנטר את אפליקציית המסרים כדי להשיג מידע על הרגלי הצריכה של משתמשי האפליקציה ותחומי העניין שלהם. עוד דווח כי צוקרברג התנגד לפרטיות של ההודעות הנשלחות, הכוללת בין השאר הצפנה מוחלטת של התכנים, ודרש להוריד את הגדרות הפרטיות כדי להקל על השגת המידע.

חילוקי דעות נרחבים. מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

ההגנה על הפרטיות נחשבה לערך מרכזי של מייסד וואטסאפ, כאשר בעת הרכישה של פייסבוק קום התחייב לשמור על הפרטיות של התכנים המועברים. ככל הנראה, הסערה הציבורית שהתעוררה על רקע פרשת קיימברידג' אנליטיקה- שבה פרטיהם האישיים של עשרות אלפי גולשים הודלפו לחברת ניתוח נתונים במרמה- הובילה לתחושה מצידו של קום כי הוא אינו יכול לעמוד בהבטחתו. שותפו לחברה בריאן אקטון אף סגר את עמוד הפייסבוק שלו כמחאה על הפרשה.

למרות חילוקי הדעות, צוקרברג נפרד מקום בפוסט מרגש בפייסבוק. "אתגעגע לעבודה הקרובה איתך. אני אסיר תודה על כל מה שעשית כדי לחבר את העולם" כתב. "תודה על הדברים שלימדת אותי, ביניהם הצפנה והיכולת שלה לכחת את הכוח ממערכות ריכוזיות ולהחזיר אותו לידי הציבור. הערכים האלה תמיד יהיו בליבה של וואטסאפ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מעניין אם יאן קום ימשיך להשתמש בווטצאפ
סאקרה | 01-05-2018 13:40
כשהוא יודע ששום דבר לא מוצפן וכל מה שכותבים שם נאסף ונשמר על ידי פייסבוק ומר הר סוכר.
2
אני הפסקתי להשתמש בפייסבוק לשיתוף פרטים אישיים. אך ורק לטובת עדכונים
דוד | 02-05-2018 12:04
פייסבוק זה אחלה כלי להתעדכן באירועים מעניינים יוזמות. כל עוד זה נשמר במסגרת הזאת, זה טוב.