הממשלה לא נתנה תשובה; כ- 200 מסתננים שוחררו מהכלא

הממשלה לא נתנה תשובה; כ- 200 מסתננים שוחררו מהכלא

 כ- 200 מבקשי המקלט ישוחררו היום מכלא סהרונים, לאחר שהמדינה לא הציגה הסכם חתום לגירושם עם המדינה השלישית אוגנדה. המגעים של רשות האוכלוסין וההגירה עם אוגנדה עדיין נמשכים

אין הסכם עם אוגנדה; 200 מסתננים שוחררו מהכלא
  (צילום: Tomer Neuberg/Flash9)

פג האולטימטום שהציב בג"צ למדינה: כ- 200 מסתננים ישוחררו היום (ראשון) מכלא סהרונים, לאחר שהמדינה לא הציגה הסכם חתום לגירושם עם המדינה השלישית אוגנדה. בתשובת המדינה לאולטימטום שהציב בג"ץ נמסר כי המגעים של רשות האוכלוסין וההגירה עם אוגנדה עדיין נמשכים.

"לאור העובדה שהמגעים מול המדינה השלישית עדיין נמשכים, בהתאם לפסק הדין מיום 10.4.2018 ישוחררו במהלך היום השוהים בסהרונים הנמצאים שם על בסיס מתווה ההרחקה למדינה שלישית", נכתב בהודעת הרשות.

זאת מכיוון, שהכלואים המוחזקים לעת עתה במתקן, סירבו להיות מורחקים למדינה שלישית. בדיון מתוח שנערך ביום שלישי שעבר בבג"ץ, החליטו שופטי בית משפט העליון כי אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יאשר את הסכם גירוש המסתננים עם המדינה שלישית אוגנדה, עד יום ראשון בשעה 12:00, הכלואים בסהרונים ישוחררו עוד באותו היום.

בדיון בראשות הנשיאה חיות, המשנה לנשיאה מלצר והשופט ניל הנדל, הסבירו השלושה, כי בהיעדר הסכם מעודכן אין עוד עילה להמשך החזקתם של הכלואים במשמורת, והוסיפו כי לעת הזו הם אינם נוקטים עמדה באשר "לתוקפו או חוקיותו של הסכם זה, ככל שיושג".

במתקן סהרונים מוחזקים 257 מסתננים, אך היום ישוחררו 204 בלבד, לאחר שנכלאו מסיבות אחרות.

להעביר כבר את חוק המסתננים ופיסקת ההתגברות

״מילים ודיונים לא יוציאו מדרום תל אביב את המסתננים הבלתי חוקיים, הבהיר שר החינוך, נפתלי בנט, בתגובה להחלטה לשחרר את המסתננים מכלא סהרונים. "בעוד שהממשלה עורכת דיונים, המצב בשטח רק מחמיר. רק פעולה נחושה של ממשלת ישראל תביא ליציאת מסתנני עבודה מישראל. אני קורא לראש הממשלה להעביר כבר את חוק המסתננים ופיסקת ההתגברות. אנחנו נתמוך בכל גירסה אשר יבחר. העיקר להתחיל כבר לפעול להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל״.

בתנועת 'עוצרים את הגירוש', אמרו בתגובה להודעה כי אין הסכם עם אוגנדה: "עוד יום של התבזות  לממשלת ישראל במקום לקיחת אחריות.  היום הובהר מעל לכל ספק שגירוש בכפייה כבר לא עומד על הפרק. גם מדינות עולם שלישי לא מוכנות להיות שותפות למהלך כל כך לא אנושי. מביך שבשנת ה-70 של מדינת ישראל אנחנו  צריכים לקבל שיעור במוסר מהמדינות הללו.

במקביל לשחרור אסירי סהרונים, קראו בתנועה לראש ממשלת ישראל לחזור למתווה שגילה אחריות לאומית בשיתוף נציבות האו"ם לפליטים וליישם תוכנית אמיתית ומתוקצבת של קליטה ופיזור. ראש הממשלה חייב לבחור האם הוא רוצה לספק פתרונות אמיתיים לתושבי מדינת ישראל או שהוא מעדיף להמשיך לזרות חול בעיניי הציבור ולעסוק בהסתה ופילוג בין האוכלוסיות המוחלשות גם כך של מבקשי המקלט ותושבי דרום העיר ת"א".

נציין, כי ביום חמישי לפני כשבועיים שוחררו כבר 58 העצורים שנמצאים במתקן הכליאה סהרונים בבאר שבע, לאחר שסירבו לצאת למדינה השלישית הראשונה- רואנדה. אך לאחר שהתברר כי ההסכם עימה בוטל, לא היה מקום להשאירם במעצר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו