זעזוע במערכת הפוליטית: "העולם צריך להתערב" - סרוגים

זעזוע במערכת הפוליטית: "העולם צריך להתערב"

במערכת הפוליטית מגנים את הדיווחים כי אסד השתמש בנשק כימי נגד בני עמו. מאשימים את רוסיה בהעלמת עין, ותולים תקוות בארה"ב. ח"כ טיבי: "פשעים נוראים ומצמררים". ארדן: "שהנוכחות האמריקנית והבין לאומית שם תתעצם"

author-image
זעזוע במערכת הפוליטית: "העולם צריך להתערב"
  סוריה. צילום מסך מתוך יוטיוב

במערכת הפוליטית מגנים הבוקר (ראשון) את הדיווחים על פיהם נשיא סוריה בשאר אל אסד השתמש בנשק כימי, כתוצאה ממנו נהרגו עשרות ילדים, נשים וגברים מבני עמו. מאשימים את המעצמה הגדולה רוסיה בהעלמת עין, ותולים תקוות בארה"ב. ח"כ טיבי: "מדובר בפשעים נוראים ומצמררים". ארדן: "שהנוכחות האמריקנית והבין לאומית שם תתעצם".

השר גלעד ארדן אמר בגל"צ, על המתקפה הכימית: "זה דבר מזעזע שכולנו צריכים לגנות. מקווה שהנוכחות האמריקנית והבין לאומית שם תתעצם אחרת רצח העם שם רק ילך ויתרחב". חברו לממשלה, השר אלי כהן תקף את האו"ם ואמר כנגדם: "או״ם – כלום! עדויות לטבח כימי מזעזע בסוריה ע״י משטר אסד, החמאס שמשתמש בכספי הסיוע למנהרות ולמענקים למחבלים, ואיפה האו״ם – כלום! עוד שיעור בצביעות מבית היוצר של האו״ם", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הזוועה בסוריה. (צילום: מתוך ynet)

בעקבות המתקפה, ח״כ נחמן שי דרש מיו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, לקיים דיון דחוף במליאת הוועדה או בוועדת המשנה למוכנות העורף בנושא היערכות מדינת ישראל למתקפה כימית. "גישת ה״יהיה בסדר״ הישראלית כבר פשטה את הרגל. הניסיון מוכיח כי הבלתי סביר הופך במהירות לסביר. הגנת העורף היא המרכיב המרכזי בחוסן הלאומי. יש לשקול מחדש ההחלטה החפוזה, להפסקת חלוקת ערכות מגן בישראל, ולהכין את העורף גם לממד הזה של הלחימה", דברי שי.

 

"בסוריה מתרחש פשע נורא כבר מספר שנים והלב נקרע. זהו אחד האסונות הגדולים בעשורים האחרונים ואני לא יודע מי פושע גדול יותר, המשטר הטוטליטרי או קבוצות האופוזיציה, אך הקורבן הוא העם הסורי", אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בראיון ל103FM.

לטענתו, "אם היה שימוש בנשק כימי, העולם צריך להתערב ולבחון את העונש האפשרי. מערכת הביטחון של האו"ם התכנסה בנושא סוריה מספר פעמים ובצדק, אך מעצמות משחקות בסוריה ומבצעות מלחמת עולם שלישית על חשבונם של האזרחים". כשנשאל האם אסד הוא מנהיג לגיטימי, השיב: "מנהיג לא אמור לירות באזרחיו, הייתי רוצה לראות במדינה משטר אחר. אופוזיציה לא אמורה לפתוח את הבטן של האזרחים שלהם כדי להציג הוכחה לפגיעה בנשק כימי. מדובר בפשעים נוראים ומצמררים. זה עובר בעצמות של כל אחד מאיתנו ומחליא אותי".

במקביל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר ביום רביעי שעבר כי חרף רצונו להוציא את צבא ארה"ב בסוריה, ייתכן ויישאר זמן רב יותר: "אנחנו מביסים את דעאש, ונצא מסוריה בקרוב, ניתן לאחרים לטפל בה", אמר.

בהודעת הבית הלבן נאמר כי "המשימה הצבאית להכחיד את ארגון המדינה האסלאמית בסוריה מתקרבת לסיומה המהיר, כשדאעש כמעט הושמד. ארצות הברית ושותפותיה מחויבות להעלים את הנוכחות הקטנה של דאעש בסוריה שכוחותינו טרם השמידו. נמשיך להיוועץ בבעלות בריתנו וידידינו בנוגע לתוכניות העתידיות. אנחנו מצפים שמדינות נוספות באזור ומחוצה לו, כולל האו"ם, יפעלו להבאת שלום ולהבטיח שדאעש לא יקום מחדש".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עניי עירך קודמים
שי | 08-04-2018 13:34
שקסניה סבטלובה תיסע לדמשק ותדבר על ליבו של אסד. לא נתגעגע
2
זוועה.
יפה יוסף | 08-04-2018 14:33
3
אחמד טיבי מזדעזע רק כשהמלחמה בתוקפה.
יפה יוסף | 09-05-2018 18:46
אבל האיומים על מדינת ישראל הם לא כלום עד שהזוועות יהיו כאן.זה אחמד טיבי.
להזכירך אחמד טיבי האשים את ישראל:
דוד | 19-07-2018 13:19
שאנחנו אשמים למצב בסוריה