פיגוע הדקירה בירושלים: 8 עצורים בגין אי מניעת פשע - סרוגים

פיגוע הדקירה בירושלים: 8 עצורים בגין אי מניעת פשע

המשטרה עצרה הבוקר שמונה סוחרים מהעיר העתיקה, בחשד שלא פעלו כדי למנוע את פיגוע הדקירה בו נרצח עדיאל קולמן הי"ד. "העצורים שהו במקום בזמן הפיגוע, הבחינו במתרחש- ולא פעלו", נמסר

author-image
פיגוע הדקירה בירושלים: 8 עצורים בגין אי מניעת פשע
  עדיאל קולמן הי"ד, וזירת הפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90, באדיבות המשפחה)

חקירת הפיגוע בירושלים נמשכת: המשטרה הודיעה הבוקר (שלישי) כי 8 סוחרים מהעיר העתיקה נעצרו, מתוך חשד שהם לא עשו דבר כדי למנוע את פיגוע הדקירה הקשה בו נרצח עדיאל קולמן הי"ד– וזאת למרות שהבחינו לכאורה במהלך האירוע. שניים מהחשודים שוחררו לאחר שנחקרו, בעוד שהשאר יובאו להארכת מעצרם בבית המשפט.

על פי הדיווח, החשודים שנעצרו הם תושבים בני 15 עד 67 המתגוררים בעיר העתיקה ופועלים כסוחרים בסמוך לזירת הדקירה. "העצורים שהו במקום בזמן הפיגוע, הבחינו במתרחש- ולא פעלו בכדי למנוע או לצמצם את הפגיעה באזרח שנרצח" אמרו בהודעת המשטרה.

במשטרה גם קבעו כי המחבל הדוקר, שנורה ונהרג על ידי שוטר שנכח באזור, פעל על רקע לאומני. לדבריהם, "חקירת הפיגוע העלתה עד כה כוונה ברורה של המפגע לפגוע באזרחים חפים מפשע". למחבל היה אישור זמני למשך שבוע שמתיר לו להיכנס לישראל לצורך חיפוש עבודה, שניתן לו לאחר שלא נמצא אינדיקציה מודיעינית או ביטחונית לכך שהוא מהווה סכנה.

עוד ציינו כי המשטרה פורסת כוחות מתוגברים בעיר העתיקה ובירושלים, במטרה למנוע כל ניסיון פיגוע נגד חפים מפשע. "התגובה המהירה, המידית והנחושה של השוטרים בכל אירוע המתרחש בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים" נכתב בהודעה.

הלווייתו של עדיאל קולמן הי"ד אמש (צילום: דוברות הרב הראשי לישראל דוד לאו)

אמש הגיעו מאות חברים וקרובי משפחה ללוות את קולמן בדרכו האחרונה. "עדיאל נרצח בידי רשעים ארורים שמבקשים לנשל אותנו מירושלים איש הקודש" ספד אותו הרב אוהד קרקובר, רב יישוב כוכב השחר. "אבל ירושלים היא עיר הצדק. אנחנו בזכותך עוד יותר נתחזק".

"ירושלים מרכינה היום ראש. בעוד שבועיים נגיד את ההגדה ואז, כמו היום, עומדים עלינו לכלותינו ולצערנו לעתים אף פוגעים בנו. אתמול הם הצליחו לפגוע בעדיאל" אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת במהלך ההלוויה. "הצער עמוק וקשה – אבל הם לעולם לא יצליחו להסיטנו מדרכנו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו