סערת הסרטון: רבנים סרוגים במכתב חיזוק לדובר צה"ל - סרוגים

סערת הסרטון: רבנים סרוגים במכתב חיזוק לדובר צה"ל

בעקבות הסרת הסרטון המתריס, שיגרו הרב חיים נבון והרב עמיחי גורדין מכתב לדובר צה"ל בו נכתב: "מעריכים מאוד את נחישותכם לשמור על צה״ל מחוץ למחלוקות ציבוריות ככל שניתן"

סערת הסרטון: רבנים סרוגים במכתב חיזוק  לדובר צה"ל
  (צילום: נסים לב - בשבע, באדיבות המצולם)

פרסום ראשון. על רקע סערת הסרטון המתריס שעלה בדף הפייסבוק של חיל האוויר, רבנים סרוגים שיגרו מכתב חיזוק לדובר צה"ל שהורה להסירו בעקבות פניית סרוגים.

במכתב אותו כתבו הרב עמיחי גורדין מישיבת הר עציון (הגוש) והרב חיים נבון המלמד במדרשת לינדנבאום, נשלח הבוקר לתא"ל רונן מנליס, נכתב בין השאר:

"לא ראינו את הסרטון המפורסם שהעלה חיל האוויר לפייסבוק שלו, אבל כיוון שראינו שהוא עורר מחלוקת עזה אנו מבקשים להביע הערכה להחלטתכם להסיר אותו. אנו מודעים לביקורת שקיבלתם על ההסרה ואנו מעריכים מאוד את נחישותכם לשמור על צה״ל מחוץ למחלוקות ציבוריות ככל שניתן."

שני הרבנים היו במפגשי ההידברות שבין רבני הציונות הדתית לבין הרמטכ"ל, ראש אכ"א ודובר צה"ל בשנה האחרונה, והמכתב בא על רקע הנסיונות של צה"ל להנמיך את הלהבות ולהגיע להבנות מול הרבנים הסרוגים.

עוד כתבו הרבנים במכתב הגיבוי: "אנחנו האזרחים נמשיך להתווכח בינינו, אבל חשוב שצה״ל יישאר מחוץ למחלוקות".

הסרטון שעלה בדף הפייסבוק של חיל האוויר

ביום חמישי פרסמנו בסרוגים את הסרטון, המתריס נגד טענות הגורמים המתנגדים לגיוס לוחמות לצה"ל. בעקבות פניית סרוגים נמסר מדובר צה"ל: "הסרט המדובר הוכן על ידי אנשי המדיה של בטאון חיל האוויר ואינו תוצר רשמי של יחידת דובר צה"ל. מבלי להתייחס לתוכנו של התוצר נציין כי אינו אושר כפי שנדרש מתוצרים המתפרסמים בפלטפורמות צה״ל. בעקבות כך יוגדרו נהלים ברורים בנושא."

לאחר שעה, הוסר הסרטון מדף הפייסבוק של חיל האוויר.

הסרת הסרטון הביאה לתגובות חריפות במערכת הפוליטית, ששיאה היה בהתבטאות של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ, שאמרה: "מדובר בכניעה מגונה של צה"ל לגורמים חשוכים בציונות הדתית אשר אינם מייצגים אפילו את המגזר של עצמם, ובסטירת לחי בפרצופן של חיילות וקצינות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
חצופים.
לא יאומן | 11-03-2018 13:47
באיזו זכות אתם מתלוננים על הסרטון??? באיזו זכות אתם טוענים שהוא מתריס? צאו לנו מהרחם!!! ואל תגידו לנו מה לעשות. עבודת רבנים גרומה יותר מעבודת אלילים.
2
הרבנים הליצנים שמקבלים כסף מהקרן
אלכס | 11-03-2018 13:49
מהקרן חדשה לישראל
3
כמה צביעות?
יעקב איש תם | 11-03-2018 14:25
אפשר להסכים אתם ואפשר לא זה לא חשוב. אבל מה זה הצביעות הזו לא ראינו את הסרטון. לא ראיתם על תגיבו. לא רוצים להגיד שראיתם על תגיבו. עכשיו גם אתם הפכתם להיות מגלגלי עיניים?
4
שני ליברלים שמחניפים לאייזנקוט
שי | 11-03-2018 14:57
מה בינם לבין המגזר הדתי?
5
אפילו לייטים כמוהם נגד הסרטון
אורי | 11-03-2018 15:37
יפה יפה
6
אני . את הילדים שלי לא שולח לצה"ל
אבי | 11-03-2018 15:39
7
כרגיל, המגזר מתייצב בצד הלא נכון של כל מבחן מוסרי
דבורה הנביאה | 11-03-2018 17:22
נכשלתם, לכו הביתה.
8
כול הכבוד
אלכס | 12-03-2018 6:19
9
נו אז חתמו את מי הם מייצגים?
אלי | 12-03-2018 8:21
אני לא מתרגש מחתימתם על מכתב כזה, אני יודע שכל גדולי התורה הורו חד משמעית שלפי הלכה אין שום היתר לבת להתגייס לצבא. דרכו של איש לכבוש ואין דרכה של אישה
10
הרב נבון והרב גורדין - די לחילול השם
ציוני דתי | 12-03-2018 9:11
למה כל הזמן אתם אלופים בלהגיד תגיד את הדברים הלא ראויים
11
עד מתי בג"ץ יעלוזו??
ינון יונה | 12-05-2018 22:49
אלוף משרת בצהל סוטה מין גלוי. גאוני צהל בחסות פחד מבגץ החליטו נטייה מינית לא מגבילה בצהל. השמאל הישראלי בחסות בגץ עד מתי רשעים יעלוזו? צריך לזעוק ולהפגין נגד הבגץ. עד מתי תהרסו את המדינה היפה שלנו?? שרון אופק (בן 48 נולד ב-10 באוגוסט 1970) הוא קצין צהל בדרגת אלוף, המכהן משנת 2015 בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי הוא שופט את החיילים בצהל. והוא אלוף סוטה מין גלוי ראשון בתולדות צהל. האם מותר לשלוח ילדים לצבא בו משרת בגלוי בדרגת אלוף, סוטה מין בשם שרון אופק? האם לחיילים בצהל מותר לקיים מערכת יחסים מין בין חיילים בבסיס צבאי? האם בנושאים אלה יעסקו חיילנו? וזו דוגמא שראוי להנחיל לילדים שלנו ולכל יהודי שמשרת בצהל. האם האלוף אופק הוא ראוי לשמש דוגמא אישית לילדים שלנו בצהל. אבא האם אתה מוכן לקחת סיכון שירעילו את הילדים שלך בצהל? רעל יותר טוב, רעל הורג, זה מחלה מדבקת.