לא נשארו לבד: מסיבת פורים מיוחדת לניצולי שואה - סרוגים

לא נשארו לבד: מסיבת פורים מיוחדת לניצולי שואה

150 ניצולי שואה מבאר שבע ומערד נהנו ממסיבת פורים מיוחדת שארגנה עבורם הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. אל הניצולים הצטרפו מתנדבי הקרן ותלמידי אוניברסיטת בן גוריון שהגיעו לשמח אותם

לא נשארו לבד: מסיבת פורים מיוחדת לניצולי שואה
  מסיבת פורים לניצולי שואה בבאר שבע (צילום: D-Light)

מסיבה מרגשת: 150 ניצולי שואה מבאר שבע ומערד נהנו אתמול במסיבת פורים מיוחדת, שאורגנה עבורם על ידי הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. .

המסיבה נערכה בבית האבות משען בבאר שבע, שתרם את האולם וסיפק אוטובוס מערד שהסיע את הניצולים למסיבה. במהלך האירוע הניצולים התחפשו במגוון תחפושות, וכן נהנו מהפעלת בינגו נושאת פרסים שנוהלה על ידי מתנדבי הקרן. אל ניצולי השואה הצטרפו גם תלמידים מאוניברסיטת בן-גוריון, שהגיעו לשיר, לרקוד ולשמח את הניצולים, ואף ערכו עבורם מופע מיוחד.

הקרן לרווחה לנפגעי השואה מפעילה את פרויקט "בודד אבל לא לבד", במסגרתו 2,500 מתנדבים בכל רחבי הארץ נפגשים בקביעות עם ניצולי שואה מידי שבוע. המתנדבים הגיעו למסיבה עם הניצולים. שיר אברהם, סטודנטית לרפואה באונ' בן גוריון המתנדבת עם ניצולת שואה מטעם הקרן לרווחה ודרך מלגט אימפקט, הגיעה יחד עם אדל, ניצולת שואה, איתה היא נפגשת מידי שבוע כבר שנתיים, תיארה את ההישג הגדול של המסיבה. לדבריה, "עצם זה שאני ואדל יוצאות למסיבה- זה ההישג שלנו!"

"זה ההישג שלנו". שיר אברהם ואדל במהלך מסיבת הפורים (צילום- D-Light)

"בזמן האחרון היא לא יכולה לצאת מהבית מסיבות רפואיות" הוסיפה אברהם לתאר את הקשר המיוחד שלה עם אדל. "שכנעתי אותה שנצא, והיא כל כך שמחה. זה היה ממש מרגש לראות אותה, ואדל לא הפסיקה לומר שהיא רוצה עוד מסיבות. היא כמו סבתא בשבילי. לדור שלי זו הזדמנות נדירה ואחרונה להיות עם ניצולים לתת להם וליהנות איתם".

מתנדב נוסף שהגיע למסיבה הוא עמיר אזרזר, עובד בשב"ס, שאימץ יחד עם חבריו לפלוגה את פולה זלמנוביץ', ניצולת אושוויץ שעברה ניסויים ע"י מנגלה בתקופת השואה. בשלושת השנים האחרונות נפגש בקביעות עם פולה ובעלה שלמה, אף הוא ניצול מאושוויץ.

"לא מזמן פולה שכלה את בעלה, והיא עצובה מאוד. היא נמצאת כל היום בבית, וזה מדכא אותה ומציף געגועים" סיפר אזרזר. "שכנעתי אותה שנלך כולנו למסיבת פורים- והיה כל כך כיף. היא נהנתה לראות ניצולים אחרים, את הילדים החמודים ששרו, התחפושות. היה טוב לראות אותה פתאום מחייכת שוב. זה היה באמת מרגש".

"היה כל כך כיף לראות אותה מחייכת". עמיר אזרזר וניצולת השואה פולה זלמנוביץ' חוגגים (צילום: D-Light)

"מאז שבעלי נפטר אני לא יוצאת. בלעדיהם (המתנדבים) אני לא יוצאת. 45 שנה חייתי עם בעלי, ומאז שהוא נפטר הלב שלי שבור" חיזקה זלמנוביץ' את דבריהם. "ואז באו החבר'ה והכריחו אותי לצאת. זה נהדר שיש כאלו מסיבות ושיש כאלו צעירים שאכפת להם. הגעתי ארצה בשנות ה-70, מעולם לא פגשתי כאלו אנשים טובים כמו עמיר וחבריו משירות בתי הסוהר. לא ילדתי ילדים, אבל הם הילדים שלי" סיפרה עם דמעות בעיניים.

המסיבה בבאר שבע היא רק חלק מפעילות הקרן לרווחה לקראת חג הפורים. הקרן גם הצליחה לארוז 400 משלוחי מנות בעזרת מתנדבים ותרומות שונות שנאספו, והם יחולקו השבוע לניצולי שואה בודדים. כמו כן, הקרן מארגן מסיבות נוספות באזורים שונים בארץ.

"מסיבת הפורים הזו היא אחת מאינספור פעילויות פורים שאנו בקרן לרווחה מארגנים לקראת החג. זהו חג של 'ביחד', מלא בשמחה ובצחוק. לצערנו ישנם ניצולי שואה שאין להם עם מי לחגוג, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן" אמרה צביה דיקמן, רכזת התנדבות באזור הדרום מטעם הקרן לרווחה לנפגעי השואה. "המתנדבים המדהימים לא מוותרים לניצולים, שפעמים רבות נמצאים בעצבות או בחולשה פיזית, ומעודדים אותם לצאת וליהנות. זו התרופה שיש לנו לתת- לשמוח יחד! כמובן שאני רוצה להודות לכל מי שנרתם שהמסיבה הזו תצליח, ולמתנדבים המקסימים,שנמצאים שם למענם של הניצולים לא רק בימים של חג".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מקסים! כל הכבוד לקרן לרווחה על כל העשייה הברוכה!
קרן | 28-02-2018 12:17
וכמובן למתנדבים המדהימים