לפיד נשאר לבד; אין לו מה לחפש בכנסת/ פרשנות - סרוגים

לפיד נשאר לבד; אין לו מה לחפש בכנסת/ פרשנות

המלחמה בשחיתות? זה לא מה שיעזור ליאיר לפיד להקים ממשלה חלופית ביום שאחרי נתניהו עם אף אחת מהשותפות, כשלכל אחת יש סל האשמות ותירוצים מולו. המסקנה: לפיד נשאר לבד במגדל השן/ פרשנות

author-image
לפיד נשאר לבד; אין לו מה לחפש בכנסת/ פרשנות
  לפיד (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

בשורה התחתונה, לפיד בודד במערכה הפוליטית- נשאר לבד.

בעוד בסביבתו של יו"ר יש עתיד גאים בעדות שנתן בתיק 1000 נגד ראש הממשלה נתניהו, בו סיפר על תקופתו כשר האוצר, יריביו הפוליטיים מהאופוזיציה מסתייגים בתוך הבית מהמהלך, בטח שגם הקואליציוניים שבהם.

"נשאר לבד במגדל השן"

בינתיים לפיד יצטרך לבחור צד. בזמן שהוא נלחם בשחיתות- זה לא עוזר לו להעמיד קואליציה  חלופית ביום שאחרי נתניהו עם אף אחת מהשותפות. במקום להיות אי האמצע הטוב שמחבר את כולם במים הסוערים של הפוליטיקה הישראלית, לפיד משחק "קוף באמצע", כשהמהלכים האמתיים מתנהלים מעל ראשו והוא נשאר לבד במגדל השן.

הרבה לפני פרסום המלצות המשטרה אמש,  הציבור הימני לא התחבר ללפיד, חרף נציגי המגזר הדתי במפלגה. אחרי שנחשף תפקידו כעד המפתח בחקירה, החיבור המועט הפך לאיבה. מצד אחד לפיד עשה נכון את הפריצה, תחת הטייטל נגד השחיתות, ע"ע פרישת יעקב פרי רק בשבוע שעבר, אבל מנגד הוא נתפס כמלשן- 'שטינקר', ברגע ש"עזר" להפליל ראש ממשלה מכהן ואולי אף להפיל אותו ואת הממשלה שבראשה הוא עומד.

בשמאל מצבו טוב? עוד יותר לא מזהיר. המחנה הציוני ינסו בכל יכולתם להפיל אותו כי הוא מושך להם קולות ובטח שלא ייקח קרדיט על המלחמה בשחיתות שגם הם מנסים להוביל. על כן, השמאל מבין שיש בנקודה הזו פוטנציאל ממשי, וינסו על ידי כך להזיז אותו מהדרך.

דבר נוסף. במחנ"צ יש חמישה מנהיגים במפלגה אחת, למה הם צריכים עוד אחד? להוסיף להם מנהיג שישי?  אז בזמן שהם עדיין מלקקים את פצע הבחירות ליו"ר, שבו אבי גבאי אולי ניצח אבל הכישלון של בוז'י הרצוג עדיין מורגש- אין להם שום רצון להכניס עוד שחקן למגרש הפוליטי של הגדולים ושחס וחלילה מי שיצא מורווח- יהיה לבסוף לפיד ולא הם.

אין ללפיד מה לדרוך במסדרונות הקואליציה

נחזור לקואליציה. כי אם באופוזיציה המצב לא מזהיר, אין ללפיד מה לדרוך במסדרונות הקואליציה. כאשר החרדים לא מוכנים לשמוע ממנו ואותו, נשארנו עם בית יהודי שכישלון הברית שלא צלחה עוד חקוק עמוק ומהדהד ביסודות המפלגה ואצל השר בנט בפרט. אז יש גם את 'ישראל ביתנו' שמול 'יש עתיד', לא מתחקה בכלל על אותם הקולות, כשבין המפלגות פערי תרבות ואידאולוגיה גדולים מדי. והמפלגה האחרונה, כולנו- שכמו תמיד. לא אומרים שם כלום עד שלא אומרים כלום.

ואחרי כל זה, יאיר לפיד אולי נרדף מכל הצדדים אבל כולם מחכים לצעד הבא שלו, מסתכלים טוב טוב באיזו דרך יבחר או יברח ללכת מכאן הלאה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
לפיד
PINI | 14-02-2018 15:15
תסלחו לי.ניתוח פוליטי מביך.
2
בשיטתיות, פייק ניוזYNET משנים צבע פני נתניהו בפוטושופ
מרכז | 14-02-2018 17:09
מזה כשנה אני חוזר ומתלונן ב-YNET על ה"עבודה" שהם עושים בפוטושופ כדי לכער את נתניהו, אבל הם - פייק ניוז - אינם מפרסמים תגובתי. לכן אני מפרסם זאת כעת, למען ידעו כולם שזה חלק מהפוטש שהם עובדים עליו, וכך רמת הידיעות שלהם - הכול פייק ניוז.
3
רק ביבי!
רק ביבי | 14-02-2018 17:31
קצת שוחד זה בעייה קטנה מאד. לא נורא בכלל. הנה לדוגמא ליברמן הוא שר הביטחון. אין היום שום בעייה להיות מושחת. ללפיד הרבה תכונות רעות אבל הוא לא מושחת ולכן הוא צריך לעזוב את הכנסת!
4
מאמר מחניף לאפס מאופס יאיר לפיד
דוחה | 14-02-2018 18:14
אף אחד לא מתעניין בו
5
מה זה הגיבוב הזה?
רמי | 14-02-2018 19:53
לא מעריץ של לפיד ולא רואה איך השמאל-מרכז מרכיב ממשלה גם אם נתניהו לא יהיה בראש הליכוד, אבל היחידים שחושבים שלפיד הוא מלשן זה הקופים בליכוד. מה אנחנו בכיתה ב׳? מה זה מלשן? הגוש הפוליטי לא ישתנה עם נתניהו ואם כבר ישתנה לטובת הימין ברגע שנתניהו יילך.
6
דוקה יש לו שותפות
סתם תם. | 17-06-2018 3:45
עם הרשימה המשותפת שיש בניכם מכנה משותף רחב יהודי ערבי אנטי יהדות. יש רק בעיה קטנטנה. עד הבחירות הוא יגיע למספר מנדטים שאינו עובר את אחוז החסימה. וברוך שפטר את עם ישראל מעונשו של זה. טלח