במקום יעקב פרי: הכירו את הח"כית הבאה ב'יש עתיד' - סרוגים

במקום יעקב פרי: הכירו את הח"כית הבאה ב'יש עתיד'

בעקבות התפטרותו של יעקב פרי מהכנסת, הבאה בתור ברשימת 'יש עתיד' למפלגה, היא החכ"ית לשעבר: פנינה תמנו שטה, ממובילות המאבק למען תרומות דם מבני העדה האתיופית

author-image
במקום יעקב פרי: הכירו את הח"כית הבאה ב'יש עתיד'
  פנינה תמנו שטה(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בעקבות התפטרותו של יעקב פרי מהכנסת, הבאה בתור ברשימת 'יש עתיד' למפלגה, היא החכ"ית לשעבר: פנינה תמנו שטה.

תמנו שטה, נבחרה לכנסת הקודמת ב2013, וכיהנה במשך השנתיים הללו כסגנית יושב ראש הכנסת ופעלה רבות במאבק למען שיוויו חברתי של יוצאי אתיופיה, והייתה יושבת-ראש השדולה לקידום עולי אתיופיה בישראל.

חברת הכנסת לעתיד התפרסמה בשל הסירוב המעליב של תחנה ניידת של מד"א לתרומת דם שנפתחה בכנסת, שם התבשרה על ידי צוות המקום שהיא אינה יכולה לתרום דם בשל "סוג הדם המיוחד של בני העדה האתיופית".

בצעירותה המובילה את המחאה נגד השלכתן לפח של תרומות הדם מבני העדה האתיופית. כשנחשף בזמנו האיסור על שימוש בתרומות, הייתה תמנו שטה בת 16 והשתתפה בהפגנה סוערת. ב-2006, כאשר הנושא עלה שוב לסדר היום, היא הקימה תא מאבק נגד התופעה והובילה הפגנות ופעילות עד כניסתה לכנסת.

מוקדם יותר היום, הגיש חבר הכנסת יעקב פרי את הודעת התפטרותו ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין.  "הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי", מסר לתקשורת.

בשל תחקיר עובדה: יעקב פרי התפטר מהכנסת

פרי הסביר, "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל.  כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי  בשירות הבטחון הכללי".

אולם הוסיף כי "לאור העובדה, שהפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה: "תרומתו של חבר הכנסת פרי למען בטחונה ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל.  אני מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה."

מהמפלגה נמסר: "אנו מכבדים את החלטתו של פרי להתפטר מהכנסת. פרי שירת יותר מ 30 שנים בשב"כ במהלכן אף נפצע קשה וחזר לשרות. תרומתו של פרי למאבק בטרור ולביצור בטחונה של מדינת ישראל עוד יעמדו לזכותו שנים רבות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עוד פמינסטית בשקל
הבייתה | 07-02-2018 23:52
כבר עכשיו יש יותר מחדי נשים בכנסת