הח"כיות דרשו גינוי: "אתה לא מתנער מדברי הרב"? - סרוגים
מבזק

הח"כיות דרשו גינוי: "אתה לא מתנער מדברי הרב"?

חברות הכנסת דרשו מסגן השר אלי בן דהן שנאם במליאה, לגנות את דברי הרב קלנר, שאמר כי "הנשים במינו הן כלום", טמטמו אותן". ח"כ מיכאלי: "למה שלא תוקיע את האמירות המגונות האלה"? סגן השר: "הרב טעה"

הח"כיות דרשו גינוי: "אתה לא מתנער מדברי הרב"?

במהלך דיון שהתקיים הצהריים (רביעי) במליאה, דרשו חברות הכנסת מסגן השר אלי בן דהן לגנות את דברי הרב קלנר, מהם עולה כי מעמדן של הנשים הוא נחות וכי "הנשים במינו הן כלום", טמטמו אותן". ח"כ מיכאלי: "למה שלא תוקיע את האמירות המגונות האלה"?

חילופי הדברים בינהן נשמעו, כאשר עלה בן דהן להשיב על הצעת חוק השוויון בנטל שהגיש מחדש ח"כ יאיר לפיד. מכיוון שלקואליציה לא היה רוב מספק להצבעה נגד הצעת החוק, נאלץ בן דהן להמשיך ולנאום מעל הדוכן, באותה העת החלו חברות הכנסת, רחל עזריה, ציפי חוטובלי, מירב מיכאלי ואיילת נחמיאס ורבין בקריאות כלפי בן דהן בדרישה שיצא כנגד דבריו של קלנר.

עזריה קראה לעברו, "תגיד שאתה לא עומד מאחורי הדברים של הרב קלנר, למה אתה מתחמק? יותר נוח לך לענות לח"כ חילונית מלח"כ דתייה, אתה סגן שר הבטחון אתה מתקצב את מכינת עלי, ולא יכולת להיות שאף אחד לא אומר להם שהם לא יכולים לקבל אמירות כאלה".

כך גם חמיאס ורבין, שאמרה לבן דהן כי היא  מצפה ממנו להתנער מדברי הרב קלנר. ״ממרום בינוניותי הרוחנית, אני מצפה מכם שתתנערו מדברי הרבנים הללו שפשוט מבזים את צאן מרעיתם ואותנו. בערב שבת יאמרו אשת חיל ואז ירו עלינו פנינים מחרידות כאלה – למה אתה לא מתנער מדבריו ?״

חברתה לסיעה, ח"כ מירב מיכאלי ביקשה שיגנה את כללי האמירות החריפות של הרבנים שנשמעו לאחרונה, "למה שלא תגנה את דברי הרב אבינר, דברי הרב שלמה אליהו. למה שלא תגבה את צה"ל? את הרמטכ"ל? את החיילות המשרתות, אדוני סגן שר הביטחון, למה שלא תוקיע את האמירות המגונות האלה"?

בן דהן השיב לארבעתן, "הוא רב גדול? מי אמר שהוא רב גדול, למה החלטת"? פנה לנחמיאס ורבין.  "אם היה לך ספק, אני בוודאי ובוודאי לא מקבל את הדברים הללו, אין לי קשר אליהם, הוא טעה, והוא בעצמו יגיד שהוא טעה". נחמיאס וריבן השיבה, "מודה לך על האמירה, זה לא  חשוב לי אלא על לבנות בחוץ שיושפעו מהאמירות הללו".

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו