רבנים למען זכויות אדם: "תהלוכת העדלאידע משפילה את הערבים"

רבנים למען זכויות אדם: "תהלוכת העדלאידע משפילה את הערבים"

במכתב שנשלח לאלוף פיקוד מרכז על ידי 'רבנים למען זכויות אדם', נטען כי התהלוכה מהווה במה להסתה, משפילה, מבזה ומעליבה את תושבי העיר הערבים, מכיוון שחלק מהצועדים מתחפשים לדמויות נלעגות מדת האסלאם

author-image
"תהלוכת העדלאידע משפילה את הערבים"
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

ארגון השמאל 'רבנים למען זכויות אדם', פנה היום (ראשון), לאלוף פיקוד מרכז רוני נומה, בדרישה להגביל את תהלוכת ה'עדלאידע' המסורתית המתקיימת מדי שנה בחג הפורים ביישוב היהודי בחברון.

על פי הדיווח בעיתון 'ישראל היום', במכתב שנשלח לנומה על ידי הארגון, נטען כי התהלוכה מהווה במה להסתה, משפילה, מבזה ומעליבה את תושבי העיר הערבים, מכיוון שחלק מהצועדים מתחפשים לדמויות נלעגות מדת האסלאם.

על פי המכתב: "הארגון רואה בחומרה את ההסתה הנעשית בשם הדת היהודית, בתהלוכת חג הפורים בלב חברון. התהלוכה משפילה ומבזה ומעליבה את הפלשתינים תושבי העיר". עוד הם ציינו כי "כמה מהביטויים ב'עדלאידע' בחברון מגיעים עד כדי הסתה ממש".

עוד כותבים פעילי השמאל כי "בהתנהלות זו מועבר המסר כי כבודם, דתם, אמונתם ורכושם של הפלשתינים הפקר הוא. וכל זאת בחסות וברשות הצבא, הריבון בשטח". לטענתם, "יש לכאורה חשד להסתה לאלימות, כאשר יהיה מי שיתרגם את המסרים הפוגעניים, הבזים והמשפילים, אשר נעשים ברשות ובסמכות, להבנה שדמם, כבודם ורכושם של הפלשתינים מותר, ומכאן לאפשרות ממשית של פגיעה פיזית".

ראוי לציין כי מכתב דומה נשלח כבר בעבר על ידי הארגון, ונענה כי אין בכוונת האלוף להיענות לבקשתו.

עו"ד איתמר בן גביר, חברון, אמר: "מדהים להיווכח שוב שסותמי הפיות הגדולים ביותר הם אנשי השמאל הקיצוני שדורשים להגן על כל ביטוי של הערבים. פתאום כאשר מדובר במתיישבים הם מבקשים לסתום לנו את הפה ולפגוע בזכות הצעדה. ה'עדלאידע' בחברון היא מפגן צבעוני של תחפושות שבחלקן אכן יש מסרים. כך לדוגמה בשנה האחרונה התחפושת שכבשה את כולם הייתה אלאור אזריה, על ה"פלורליסטים" משומרי משפט לדעת שחופש הביטוי האמנות והסאטירה הם לא רק זכויות של תומרקין ואומנים משמאל אלא גם של ציבור שלם שעורך עדלאידע צבעונית וססגונית בחברון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נו.. וזה פוגע בכבודם? מסכנים שלי.
מור | 04-02-2018 17:14
תנחומי