איש ההצלה לכלי התקשורת: 'אתם פח אשפה' - סרוגים

איש ההצלה לכלי התקשורת: 'אתם פח אשפה'

אלירן תשובה, נהג אמבולנס שהוקפץ לזירת התאונה הקטלנית בשומרון מספר על התופעה הנוראית בה אזרחים שמגיעים לזירות תאונות או פיגועים מצלמים את הזירה, מפיצים תמונות ואף "קובעים מוות" כהגדרתו, על דעת עצמם

author-image
איש ההצלה לכלי התקשורת: 'אתם פח אשפה'
  (צילום: באדיבות המשפחה)

אלירן תשובה, נהג אמבולנס שהוקפץ הלילה (רביעי) לזירת התאונה הקטלנית בשומרון בה נהרגו שני ילדי משפחת ליפניק ועוד ארבעה בני המשפחה נפצעו, מספר על התופעה הנוראית בה אזרחים שמגיעים לזירות תאונות או פיגועים מצלמים את הזירה, מפיצים תמונות ואף "קובעים מוות" כהגדרתו, על דעת עצמם עוד לפני שכוחות ההצלה עשו כך.

"חבריי לנשק, חובשי רפואת החירום, אהוביי", פנה תשובה לחבריו למקצוע. "אתמול בלילה הוקפצנו לטפל בתאונת דרכים בכביש 557 בואכה שבי שומרון. בהגיענו ראיתי זירה קשה והתחלנו לטפל יחד עם כוחות הצלה נוספים שהגיעו למקום, יבורכו כולם. נתנו כולנו את הלב והנשמה. אך בשלב מסויים, כשהיה ריבוי כוחות בשטח, ראיתי דבר שלא יסלח. אנשים שמסתובבים ומצלמים את הזירה. בחור שעבר לידי עם וסט של אחד מכוחות ההצלה וצועק לטלפון: ארבע הרוגים, אני אומר׳ך!! ארבעה. כאילו הוא ניהל את האירוע ואף קבע מוות".

אלא שלדברי תשובה זה עוד לא הכל: "ואז הגיע השיא. אני יושב בכיסא הנהג באמבולנס שלי, ממתין להוראות נוספות, ופתאום מקבל הודעת פוש מאחד מאתרי החדשות: 'ילדה בת 12 הרוגה'. אני מסתובב לאחור, מתבונן טוב טוב על הבובה ששוכבת לה בשקט אצלי, ואומר לעצמי: מי לעזאזל הוציא את זה החוצה??אפילו תעודת פטירה עדיין אין לי".

"אבל שיא השיאים נשבר במיון בית החולים", ממשיך תשובה לתאר את הזוועה. "אחת מבני המשפחה ניגשת לחובש שאיתי ושואלת אותו בפנים אדומות: 'מה עם הילדה? תגיד לי, מה עם הילדה? בחדשות כבר אמרו שהיא מתה'. ואנחנו עם הראש בריצפה, שותקים. רק רבע שעה אחרי שהיא שאלה אותנו, הודיעו להם באופן רשמי. איך אני יודע? כי הייתי שם בזמן ההודעה".

"באמת שאין לי מושג מי העביר את המידע לתקשורת. ואין לי מושג מי מנהל את אתרי החדשות", כתב תשובה, "מבחינתי שניכם פח אשפה באותה המידה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
התקשורת פח אשפה מה חדש
מחמאה | 24-01-2018 10:21
זה מחמאה לתקשורת
2
כמו זאבים משחרים לנייעס
משה | 24-01-2018 11:40
שבוע שעבר היה באיזור שלי תאונה. משהו מעניין עם איבוד צלם אנוש, חשד להתאבדות. ראיתי הרבה כוחות הצלה במקום. המשכתי לנסוע חלף על פני במהירות אמבולנס עם סירנה ואחריו דוהרים שני כוננים נוספים נגד כיוון התנועה. הרי לא צריך אותם כבר, אמבולנס לפניהם, אבל הם חששו להפסיד אירוע מעניין. בושה איך שהכוננים מתגודדים במקום זמן רב אחרי שהם הופכים ללא נצרכים רק בשביל האקשן לתשומת לבכם
3
זה לא התקשורת אלא אנשי הצלה !!!
חייל דוס | 24-01-2018 12:11
החרדים חולי נעייס
4
לפני כשנה אשה התעלפה במקוה בבני ברק.
צ.ק. | 24-01-2018 19:48
בתוך דקות הגיעו כל הכוננים מכל גוש דן רבתי כאילו היה מדובר באירוע רב נפגעים, וכולם רצו להיכנס למקוה.