שירות לאומי עם כבוד: הכירו את שירות בתי הסוהר - סרוגים

שירות לאומי עם כבוד: הכירו את שירות בתי הסוהר

ארגון שירות בתי הסוהר אחראי על הפעלת בתי הכלא ברחבי הארץ. כחלק מפעולתו, הארגון הביטחוני מאפשר לבנות לשרת בשירות לאומי ולהשתלב בארגון הביטחוני. סג"ד ירונה פינטו ורס"מ מיטל עזרא מספרות לסרוגים על השירות החווייתי והאחריות הרבה הכרוכה בה

author-image
שירות לאומי עם כבוד: הכירו את שירות בתי הסוהר
  רכזת השירות הלאומי בשב"ס מיטל עזרא וראש ענף אוכלוסייה ייחודית ירונה פינטו (צילום: ויטלי פופוביץ)

שירות בתי הסוהר הוא ארגון הכפוף למשרד לביטחון פנים ושייך למערכת אכיפת החוק, בהיותו הזרוע המבצעת של בתי המשפט לביצוע ההחלטות וגזרי הדין של נאשמים. העצורים והאסירים מוחזקים ב- 33 מתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר ומטופלים על ידי קרוב ל-10,000 אנשי סגל, האמונים הן על אחזקתם במשמורת נאותה ובטוחה והן על מתן מענה שיקומי והקניית כלים מתקנים על מנת לאפשר את השתלבותם המועילה חזרה בחברה לאחר שחרורם.

בין אנשי הסגל נמנים גם בנות ובני השירות הלאומי, המגיעים מכל רחבי הארץ לשרת במשרדי השב"ס. "השירות הלאומי הוא חלק מאד משמעותי אצלנו" מספרת לסרוגים סג"ד ירונה פינטו, העובדת בשב"ס כראש ענף אוכלוסייה ייחודית וקישור לצה"ל. "יש לנו תקנים בנציבות שב"ס במחוזות וביחידות השונות בכל רחבי הארץ ,הכוללים משרדים חשובים מלשכת הנציבה, מפקדי מחוזות, אגפים, ראשי מנהלים ועוד"

לאור אופיו הביטחוני של שירות בתי הסוהר, נדרש תהליך של סיווג ביטחוני לפני תחילת השירות. "בשלב הראשון ממלאים טופס שבו יש ביטוי לכל הנתונים על המועמד/ת ועל בני המשפחה, והנתונים מועברים לבדיקה" מסבירה לסרוגים רס"מ מיטל עזרא, רכזת השירות הלאומי בשב"ס. "תהליך הבדיקה הינו מחייב לכלל העובדים הנכנסים בשערי הארגון בין אם מדובר בקצין בכיר, סוהר ביטחון, חייל חובה וכן בת/בן שירות לאומי".

הטובים לשב"ס. אילוסטרציה מן הארכיון צילום: דוברות השב"ס

לאחר סיום התהליך בנות ובני השירות הלאומי משובצים במשרדים השונים. "חשוב לציין כי בני ובנות השירות משובצים במשרדים משמעותיים ואסטרטגיים לארגון" אומרת פינטו. לדבריה, בנות ובני השירות משולבים ומסייעים בתחום המשרדי. "בני השירות נחשפים למסמכים ומידע מאוד רגיש וחשוב ולאור זאת הדרישה והמסר הוא ,שנדרשת אחריות רבה אמינות ומחוייבות רבה" אמרה.

רע"ן או"מ מוסיפה כי "שב"ס רואה חשיבות רבה בשירות הלאומי שמהווה עבור המתנדבים גשר בין סיום הלימודים לעולם העבודה. גשר בו המתנדבים לומדים מהו מוסר עבודה, מחויבות ואחריות לביצוע משימות, עבודת צוות ,תהליך שמסייע למתנדבים להשתלב בתעסוקה לאחר השירות".

על פי מדיניות הארגון, בתום שירות מלא של שנתיים, ניתנת האפשרות למתנדבי ולמתנדבות השירות הלאומי להשתלב בעשיית הארגון בתחום המבצעי ולהתגייס לתפקיד סוהרי ביטחון כסוהרי קבע וזאת לאחר עמידה בתנאי הקבלה הנדרשים.

"חשוב להדגיש- יש אנשי סגל שהתחילו את דרכם בשירות הלאומי והיום משרתים בשב"ס כחלק מקציני וסוהרי הקבע, דבר המצביע על חוויה טובה מעניינת ומאתגרת. כשטוב לך- אתה רוצה להמשיך הלאה" מציינת רע"ן או"מ. "המתנדבות והמתנדבים נחשפים לשירות בארגון ,שבו נעשית עשייה רבה ואיכותית מעבר לחומות ,שאינה חשופה תמיד לציבור הרחב והן מרגישות שהן נחשפות לעולם מרתק ,מעניין וערכי".

מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי מציינים כי "להיות שייכים לארגון ביטחוני זה כבוד. אני משרתת בשב"ס- זה אומר שאני שייך לארגון חשוב עם ערכים של אמינות, מקצועיות, אחריות ומחויבות חברתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שמעתי ממי ששירתה שההתמודדות עם דברים קשים מאוד
אריה | 24-01-2018 10:36
חברתה שהייתה חיילת יחידה - נשארהמאושפזת נפשית
2
כדאי לקרוא את הכתבה הזו בסרוגים....
דרור | 05-06-2018 23:34
https://www.srugim.co.il/258873-%D7%A1%D7%95%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%A1-%D7%94%D7%95%D7%98%D7%A8%D7%93%D7%95-%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%9D