המסקנה של ליברמן: לפיד כרת ברית עם גפני - סרוגים

המסקנה של ליברמן: לפיד כרת ברית עם גפני

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בחשבון הטוויטר שלו לסערת ההקלטה של ח"כ משה גפני ברקע אכיפת 'חוק המרכולים', ואמר: "אני בטוח שעד סוף היום יזכה לזר פרחים ענק מיו"ר יש עתיד"

author-image
המסקנה של ליברמן: לפיד כרת ברית עם גפני
  (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

סיעת 'ישראל ביתנו' ממשיכה לבקר את דברי ח"כ משה גפני, שנשמע  מדבר על שבירת הסטטוס קוו, ועל חוק המרכולים. יו"ר המפלגה ושר הביטחון אביגדור ליברמן כתב היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הגיע למסקנה ש"ח"כ גפני כרת ברית סודית עם ח"כ יאיר לפיד.

אחרת, לדבריו: "אין שום הסבר הגיוני אחר לדברי ההתלהמות ששמענו אתמול מפיו". עוד הוסיף: "אני בטוח שעד לסוף היום יזכה לזר פרחים ענק מיו"ר יש עתיד."

גם חברי סיעתו הגיבו בחריפות. "הזדעזעתי", אמרה ח"כ יוליה מלינובסקי. בעוד ח"כ עודד פורר תמך בדבריה, וטען כי "לא יהיה שינוי של מילימטר בסטטוס קוו. ישראל ביתנו תעמוד על הנושא הזה ולא נאפשר לח"כ גפני להוציא לפועל את תכניותיו".

מוקדם יותר הגיב משה גפני לסערה ואמר: "הופכים את המדינה הזו לרוסיה. אני לא יכול לדבר עם הציבור שלי? מקליטים, מוציאים החוצה. חרדי עוד מוציא. התקשרו אלי כל העיתונאים ואמרתי להם שיחפשו את החברים שלהם. לא ידעתי שהחילונים כל כך פרימיטיביים. פשוט לא להאמין".

אמש נחשפו הקלטות באתר "כיכר השבת"  בהן נשמע גפני מדבר על הפתרון לאכיפת' חוק המרכולים' בשבת. שיתבצע לדבריו, על ידי עובדים זרים. "הסיכום היה, היות שבמשרד הפנים יש מאות, אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים…."

גפני ביקש מהנוכחים שלא להוציא את הדברים החוצה משום שזה "יכול לעשות נזק – פתאום יתלבשו על זה". לדבריו, "הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, והמסלול הזה הוא חיוני וחיובי. אם זה יסתיים אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו אלא גם מתקדמים בנושא השבת. יגיע שר פנים חילוני והוא לא יוכל לאשר חוק עזר כדי לפתוח מרכולים בשבת בגלל שיש לו מגבלות הוא צריך להוכיח שיש בזה צורך. טכנית שר פנים חילוני לא יכול במחי קולמוס לבטל או לאשר את חוק העזר. דיברנו על העניין הזה עם המשפטנים ואני מקווה שזה אכן יעמוד בזה. אני לא רוצה שיבוא שר פנים חילוני וישנה את החוק".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו