הקרע בקואליציה הופך למשבר; "מחכים לנתניהו" - סרוגים

הקרע בקואליציה הופך למשבר; "מחכים לנתניהו"

המשבר בקואליציה הולך ומעמיק. הצעת הפשרה בנושא חוק חזקת הגיל הרך עדיין תקועה. יו"ר הקואליציה דורש מיואב קיש לפנות את ועדת הכנסת וזה מסרב. ואיפה חוק מל"ג יו"ש?

הקרע בקואליציה הופך למשבר; "מחכים לנתניהו"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשבר בקואליציה הולך ומעמיק והופך למלחמת הכל בכל.

אחרי המאבק סביב עיכובו של חוק מל"ג יו"ש ועצירת וועדת שרים לחקיקה, בשל סירובו של ח"כ קיש לקדם את החוק עליו חתומה ח"כ שולי מועלם על רקע המחלוקת בניהם לגבי חוק חזקת גיל הרך בוועדת הכנסת בראשותו – הוצעו מספר פשרות.

במהלך המגעים מאחורי הקלעים בניסיון לסיים את המשבר, סירבה מועלם לקבל את הפשרה שהציע חבר מפלגתה בצלאל סמוטריץ', לפיה, השר הממונה הוא זה שיקבע את הגיל בחוק חזקת גיל הרך ולא חברי הכנסת, זאת בשל חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון שמתנגד בעצמו להצעה וטוען כי בניסוח זה היא לא קבילה משפטית.

סיבה נוספת שמעלה מועלם, היא, שלדבריה הוסכמו בעבר התחייבויות לגבי קידומו של החוק, אולם קיש לא עמד בהן. "מלפני חצי שנה הגענו להסכמות סביב קידומו של החוק. אלו הוכרזו על ידי יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן ונרשמו בפרוטוקול. אך בדיעבד, קיש החליט שההסכמות הללו לא נוחות  לו ולכן תוקע את קידומו של החוק מסיבות לא ענייניות".

עד ש'חוק חזקת גיל הרך' לא עובר- קיש לא מפנה את מקומו מראשות וועדת הכנסת

ניסיון נוסף נערך מוקדם יותר הבוקר, כאשר  יושב ראש הקואליציה דוד אמסלם נכנס ללשכתו של קיש ודרש ממנו לעבור עוד היום לתפקידו הצפוי כיו"ר וועדת הפנים ובכך לסיים את המשבר. קיש בתגובה ענה לו שעד ש'חוק חזקת גיל הרך' לא עובר- הוא לא מפנה את מקומו בראשות וועדת הכנסת. אמסלם יצא בעצבים מהחדר ובין השניים נוצר פיצוץ.

בקשתו של אמסלם מגיע, מכיוון שלפי תקנון הכנסת, היחיד שיכול להדיח מתפקידו את יושב ראש ועדת הכנסת, הוא יושב ראש ועדת הכנסת בעצמו. על כן, קיש לא מעלה את עניין העברתו מהתפקיד להצבעה בוועדה. אולם, במידה וראש הממשלה יבקש ממנו, ככל הנראה הבקשה תענה בחיוב.

קיש אומר בפשטות, הבאנו מספר הצעות פשרה כדי שהחוק יעבור. אולם, "כל פשרה שעולה – שולי מסרבת, אפילו לפשרה מתוך מפלגתה שלה", טען חבר הכנסת.

חוק אוניברסיטת אריאל ממשיך להיות תקוע

לגבי חוק אוניברסיטת אריאל, לפיו, תוכפף האוניברסיטה תחת המועצה להשכלה גבוהה, מה שיאפשר לה לפתוח פקולטה לרפואה, טוענים בלשכתו של קיש כי עד שראש הממשלה לא יחזור בסוף השבוע מביקורו המדיני בהודו, החוק תקוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שולי מועלם היא פמיניסטית רדיקאלית וחוברת לנשות השמאל
ד | 15-01-2018 16:53
בושה וחרפה שהיא נמצאת בבית היהודי.