'רמי לוי' במלחמת כשרויות נגד הרבנות הראשית בנתניה - סרוגים

'רמי לוי' במלחמת כשרויות נגד הרבנות הראשית בנתניה

לקוחות שהגיעו לסניף 'רמי לוי שיווק השקמה' בנתניה גילו כי אין למקום השגחה מטעם הרבנות המקומית. בעלי הרשת טוען כי הרבנות דורשת יותר כסף מאשר כל רבנות אחרת והוא לא מוכן להכנע לסחטנות. ברבנות בנתניה דוחים את ההאשמות ואומרים כי במקום נמצאו ליקויי כשרות.

author-image
'רמי לוי' במלחמת כשרויות נגד הרבנות הראשית בנתניה
  סניף נתניה לא כשר. רמי לוי (פלאש90)

לקוחות שהגיעו לסניף 'רמי לוי שווק השקמה' בנתניה, גילו להפתעתם כי במקום אין השגחה צמודה של הרבנות המקומית.

לקוח קבוע בסניף סיפר ל'סרוגים', כי באחת מקניותיו רכש בסניף עוף שלם מוכשר, וגילה כי בתוך העוף נמצא הלב, מה שגורם לאיסור אכילת העוף. הלקוח ביקש לברר את הדבר עם המשגיח בסניף, שסיפר לו כי כבר חודש שלם אין השגחה על הסניף.

עוד מוסיף הלקוח, כי למחרת הגיע לסניף למחרת כדי לראות את תעודת הכשרות של הסניף. ולטענתו העובדים ניסו "למרוח אותו" בלי שהם מציגים לו את התעודה.

על מחלקת הבשר הוא מספר: "בהגיענו שאלנו את העובדים במקום (רובם ככולם ערבים) אם יש פה השגחה וקבלנו מספר תגובות שאחת מהן זעזעה אותי ממש. תשובת אחד העובדים הייתה ואני מצטט: "יש לנו השגחה של השיי'ח רא'אד סלאח"!"

לפי הנחיות הרבנות הראשית לישראל, רק הרבנות המקומית רשאית להעניק תעודת כשרות למרכולים. ההשגחה נצרכת בייחוד בסניפים בהם מוכרים בשר, כשיש צורך לפקח על מקור הבשר וטחינתו. כמו כן נדרשת השגחה על מחלקת הירקות (הפרשת תרומות ומעשרות, ערלה וכו'), ועל המאפיות (הפרשת חלה, פת גויים וכו').

רוצה לחתוך גם בכשרות

בשיחה שקיימנו עם רמי לוי, מנכ"ל רשת המרכולים, הוא טוען כי ההשגחה הוסרה לאחר שלא הסכים לשלם את הסכום אותו דרשה הרבנות בנתניה.

"אנחנו מאוד רוצים שהרשת שלנו תהיה כשרה, יש לנו 21 סניפים בערים שונות, ברובם הגדול יש אפילו בית כנסת בתוך הסניף, אנחנו לא נעשה שום דבר שלא קשור לכשרות." אומר לוי.

"רק בנתניה יש לנו בעיות עם הרבנות המקומית. זוהי בעיה שהייתי קורא לה טכנית-פוליטית, של אנשים עם אגו גדול שרוצים רק להזיק. הם רוצים יותר כסף מאשר שאר הרבנויות המקומיות בארץ, ואנחנו לא מוכנים לשלם."

לדבריו, מכתבי תלונה על הרבנות בנתניה, נשלחו לרבנות הראשית, כדי שתעשה סדר.

רמי לוי הוסיף, כי "יש לנו השגחה על כל הרשת ולכן הסחורה שמגיעה לנתניה היא כשרה." על הבעיות שעלולות לצוץ בתוך הסניף, לא הסכים לוי להתייחס וכינה אותם "שקר וכזב".

השבוע צפוי רמי לוי, להפגש עם רבה הראשי של נתניה, הרב דוד שלוש, יחד עם ראשי מחלקת הכשרות של העיר, כדי ליישר את ההדורים ולהחזיר את הכשרות לסניף בנתניה.

בשיחה עם מנכ"ל הרבנות בנתניה ואחראי הכשרות בעיר, הרב ז'ילבר כהן, הוא מאשר כי הוסרה ההשגחה מסניף 'רמי לוי' בנתניה מזה כחודש. הרב כהן, דחה את הטענות על מחיר מופרז, וטען כי הסרת הכשרות נעשתה בעקבות ליקויי כשרות שנמצאו בסניף.

הרב כהן אישר גם כי מתקיימים דיונים עם בעלי רשת המרכולים כדי לתקן את בעיות הכשרות ולהחזיר את ההשגחה לסניף בנתניה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בעיות כשרות רמי לוי סניף נתניה
דוד | 11-09-2011 12:27
לכל מי שמעוניין לדעת דיברתי עם מנהל מחלקת הבשר של רמי לוי והוא סיפר לי שהעוף הוא מהדרין והבשר בכשרות חלק בית יוסף ומגיע מאותו המקור לכל סניפי רמי לוי
2
הגיע הזמן לשים סוף למונופול השערורתי והפולטי של ש"ס
דוד | 11-09-2011 12:42
הגיע הזמן לשים סוף למונופול השערורתי והפולטי של (ש"ס) הרבנות על הכשרות בישראל, הם גובים סכומי עתק רק בשביל לשלם לאנ"ש, שאפילו הם עצמם לא אוכלים מהכשרות של שהם עצמם צשגיחים בה וזה אומר הההההכל.... טוב שיש מי שנלחם ודורש כשרות אחרת ,של אמת בצורה רצינית שקולה ואחראית, צריך פשוט לתת לגופים כמו רבני צוהר ואחרים להנהיג כשרות אחרת לא של פוליטקה נמוכה אלא של אחריות ממלכתית ואכפתיות מכלל ישראל באמת, ולא כשרות שנועדה רק לחלק ג'ובים כמו שלצערנו מתנהל היום ברבנות
3
לידיעתך...
חובב | 12-09-2011 0:24
ל1 הנכבד.. אני זה ששלח את הכתבה והעלה את העניין למודעות הציבור... והכל נכון שהבשר הוא מהדרין וראיתי גם תעודות.. שאלה לי אלייך.... האם היית קונה בשר טחון לדוגמא מרמי לוי כאשר אין שם משגיח צמוד ורוב רובם של העובדים במחלקת הבשר (כולל המנהל) הם ערבים?? אתה יודע מה הם טוחנים לך שם? האם אתה סומך על המילה של המנהל של המחלקה??
4
למגיב מס' 3
דוד | 12-09-2011 14:46
חובב היקר ברור לי שזו בעיה גדולה שההשגה הוסר ואולי גם אני לא אקנה שם והעניין מאוד רציני ואפילו פניתי לרדיו קול ברמה ואתר כיכר השבת שיעלו את המודעות לעניין ואולי ייצרו לחץ והצדדים יגיעו להסכם.מה שרשמתי זה כדי שאנשים יעשו את השיקול שלהם אם לקנות או לא ולא יחשבו שאם ההשגחה הוסרה אז הבשר לא כשר בוודאות
5
ללחמים
| 14-01-2013 21:26
לצי