עידן לשם הפסיד במוקדמות אליפות אוסטרליה - סרוגים

עידן לשם הפסיד במוקדמות אליפות אוסטרליה

הטניסאי הישראלי הפסיד במוקדמות אליפות אוסטרליה, 6-7 4-6. לא נורא. נקווה שזו לא הפעם האחרונה שאנחנו רואים את עידן במוקדמות טורניר גראנד סלאם. עידן לשם נכנס למוקדמות טורניר גראנד סלאם בפעם הראשונה בקריירה. בכך הפך לישראלי השמיני בלבד שמשחק במוקדמות או בהגרלה הראשית של טורניר גראנד סלאם בעשור האחרון (מאז שנת 2009)

author-image
עידן לשם הפסיד במוקדמות אליפות אוסטרליה
  עידן לשם. צילום מסך אינסטגרם

דבר טוב אחד יצא מהפרישות המרובות מאליפות אוסטרליה: עידן לשם נכנס למוקדמות טורניר גראנד סלאם בפעם הראשונה בקריירה. בכך הפך לישראלי השמיני בלבד שמשחק במוקדמות או בהגרלה הראשית של טורניר גראנד סלאם בעשור האחרון (מאז שנת 2009), רשימה בה נכללים גם הראל לוי, נועם אוקון, ציפי אובזילר, שחר פאר, יוליה גלושקו, דודי סלע ואמיר ויינטרוב.

לשם פתח את המוקדמות מול צרפתי ממוצא קזחי בשם גלב סחרוב. אני לא יודע הרבה על סחרוב. הנתונים היבשים מספרים שהוא בן 29, ומחזיק כרגע בדירוג שיא בקריירה של 153 בעולם. בשבוע שעבר העפיל לחצי גמר בטורניר צ'לנג'ר גדול באוסטרליה, והישג השיא שלו בשנה שעברה היה העפלה מהמוקדמות לטורניר הסבב בגשטאד, שם ניצח במשחק הסיבוב הראשון שלו. בקיצור, מדובר ביריב עדיף על עידן, אבל זו עדיין הייתה הגרלה טובה יחסית לסיבוב ראשון במוקדמות גראנד סלאם.

אבל עידן לשם הפסיד במוקדמות אליפות אוסטרליה, 6-7 4-6. לא נורא. נקווה שזו לא הפעם האחרונה שאנחנו רואים את עידן במוקדמות טורניר גראנד סלאם.

אם לשם היה מנצח בסיבוב הראשון, הוא כנראה היה פוגש בסיבוב השני את ההודי בעל השם הבלתי אפשרי רמקופאר ראמנאתאן. מדובר בטניסאי הודי בן 23 שנמצא בעליה בשנים האחרונות, ואמור להיות מכשול קשה מדי עבור לשם בשלב הזה. אי שם בסיבוב השלישי אמור היה להמתין הקנדי המצוין ואסק פוספיסיל, שאמור להיות בלתי עביר עבור עידן כרגע.

אגב, הגרלת המוקדמות כוללת כמה שמות גדולים יחסית, כמו מספר מטניסאי דור העתיד ובראשם טיילור פריץ הצעיר והמבטיח, ניקולאס מאהו הוותיק, דאסטין בראון הראסטאפאריי ואפילו ברנארד טומיק הפרחח האוסטרלי, שהדירוג שלו הדרדר משמעותית בשנה האחרונה, והתאחדות הטניס האוסטרלית בחרה לא להעניק לו כרטיס חופשי להגרלה הראשית.

עוד עדכונים מהנעשה ברחבי מלבורן:

נובאק דג'וקוביץ' ניצח את דומיניק תים בקלילות בטורניר הראווה בקויונג, 1-6 4-6. דג'וקוביץ' לובש מין שרוול על היד שלו שאמור למנוע את התחדשות הפציעה במרפק. הוא אמר שהרגיש טוב, ולא חווה בעיות בהגשה (נקודת התורפה בהתחשב בפציעה במרפק). תים סבל מווירוס בשבוע שעבר וגם מג'ט לג, כך שספק מה היה הערך המקצועי של המשחק. עם זאת, אוהדי דג'וקוביץ' בהחלט יכולים להצטייד באופטימיות זהירה.

סטאן ואוורינקה פרש מטורניר הראווה הקצרצר שמתקיים בשעה זו במלבורן, ה-Tie Break Tens, בשל פציעה בכתף. נקווה שהפציעה לא תפריע לסטאן באליפות אוסטרליה. בינתיים לייטון יואיט ניצח את נובאק דג'וקוביץ', ורפאל נדאל מעך את לוקא פויל. מדובר בטורניר ראווה גמור בו הטניסאים משחקים זה מול זה שובר שיוויון אחד עד עשר נקודות.

לעכברי הטניס, אספר כי ניתן לצפות במשחקי המוקדמות של אליפות אוסטרליה ב-Eurosport Player. זה נפלא. יש טניסאים מעולים במוקדמות. הלילה והבוקר יכולנו לצפות במשחק הפרישה של סאם גרות' (מול טיילור פריץ), בהפסד המפתיע של ניקולאס מאהו, בניצחון של ברנארד טומיק ובשלל טניסאים צעירים ומעניינים. כרגע משחק קאספר רוד הצעיר והמבטיח מול טצומה איטו היפני.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו