לפני בג"צ: עשרות התפללו בהפרדה ב'כותל הרפורמי' - סרוגים

לפני בג"צ: עשרות התפללו בהפרדה ב'כותל הרפורמי'

עשרות מתפללים השתתפו בשעות הצהריים בתפילה מיוחדת ברחבת הכותל הדרומי - החלק המכונה 'הכותל הרפורמי' או 'עזרת ישראל' ושלפי מתווה הכותל שנגנז היה אמור להימסר לידיהם על הקונסרבטיבים והרפורמים

author-image
לפני בג"צ: עשרות התפללו בהפרדה ב'כותל הרפורמי'
  (צילום: ישיבת הכותל)

סערת מתווה הכותל בדרך להכרעה.

עשרות מתפללים השתתפו בשעות הצהריים בתפילה מיוחדת ברחבת הכותל הדרומי – החלק המכונה 'הכותל הרפורמי' או 'עזרת ישראל' ושלפי מתווה הכותל שנגנז היה אמור להימסר לידיהם על הקונסרבטיבים והרפורמים.

התפילה נערכת ביוזמת הארגונים לשמירת קדושת הכותל לקראת הדיון המכריע בבג"צ שידון בבקשת הרפורמים ליישם את מתווה הכותל, ולהכשיר את החלק הדרומי של הכותל המערבי עבור הרפורמים. כזכור, שמונה חודשים לאחר אישור מתווה הכותל, החליטה הממשלה להקפיא אותו ללא הגבלת זמן.

מקווים שבג"צ לא יפסוק כנגד רצון המדינה

בתפילה השתתפו גם תלמידי ישיבת הכותל הנוהגים להתפלל מדי יום תפילת מנחה ברחבת הכותל הקטן הנמצא ברובע המוסלמי, והגיעו לחזק את המאבק למען הכותל. בראש המתפללים עמד ראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה אבינר שאמר בסיומה: "השכינה שורה לאורך כל הכותל, וקדושת המקום צריכה להשמר לאורך כולו…"

אריאל פופוביץ ממרכז ליב"ה סיכם: "אנחנו ברגעי הכרעה ביחס לקדושת הכותל המערבי. המדינה החליטה להקפיא את המתווה הרפורמי שפגע באחדות העם וקדושת המקום אנו מקווים שבג"צ לא יפסוק כנגד רצון המדינה והעם ויכפה את חלוקת הכותל לרפורמים."

הרב אבינר ותלמידי ישיבה ב'כותל הרפורמי' (צילום: ישיבת הכותל)

ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בהרכב מיוחד של שבעה שופטים באשר למתרחש ברחבה המרכזית וברחבה הדרומית של הכותל המערבי. דיון זה מאגד בתוכו כשישה תיקים ועתירות שונות שהוגשו חלקם על ידי התנועות הרפורמיות המבקשות הכרה ומעמד בכותל ומנגד, ועתירות שהוגשו על ידי מרכז ליב"ה, עמותת בצדק ונשים למען הכותל המבקשים לשמור על שלמות הקודש וקדושתו ולא לחלקו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה בהפרדה? הרעיון הוא לא ששם יתפללו ביחד?
לךא הבנתי | 04-01-2018 11:49
אם בהפרדהת אז מה ההבדל?
זה הרעיון של הרפורמים
יצחק | 04-01-2018 13:12
.
2
הרחבה הדרומית של הכתל המערבי
יצחק | 04-01-2018 13:12
.
3
הרב לסרי שליט"א: ''הבג''ץ והרפורמים ש''ט הם העמלק שבדורינו''
עמוס | 29-04-2018 13:45
''כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק וברפורמים מדור דור''