תחרות עבודות סמינריוניות בהרצוג - סרוגים

תחרות עבודות סמינריוניות בהרצוג

במטרה לחזק את מיומנות כתיבת העבודות הסמינריוניות בקרב הסטודנטים של המכללה ולטייב את איכותן, יצאו במכללת הרצוג בתחרות נושאת פרסים. במסגרת התחרות הגישו סטודנטים בחוגים לחינוך ולחינוך מיוחד, את עבודותיהם הסמינריונית לתחרות

author-image
תחרות עבודות סמינריוניות בהרצוג

מתוך כלל העבודות שנבחנו על ידי צוות שיפוט מקרב מרצי המכללה, עלו לגמר חמש-עשרה עבודות, כשמתוכן נבחרו ארבע העבודות הזוכות.

העבודה שזכתה במקום הראשון הייתה עבודתו של אוריה לוי שעסקה בהגותו החינוכית של הרב שג"ר נוכח המצב הפוסטמודרני. העבודה מלמדת על הבשורה לעוסקים בחינוך שיש בהגותו של הרב שג"ר, שהיה מהמעטים מבין ההוגים הדתיים שהתמסרו ליצירת משנה ברורה לנוכח המצב הפוסטמודרני. הגותו היא בבחינת פתח לעשייה חינוכית רלוונטית ומפתחת.

העבודה נכתבה בהנחייתו של ד"ר דוד הברתר.

במקום השני זכה נתנאל שמחה שמשון על עבודתו בנושא: ספרי לימוד על מרד גטו ורשה – היסטוריה ונרטיב. בעבודה נבדק הנרטיב של מרד גטו ורשה כפי שהוא מוצג בשבעה ספרי לימוד מאושרים בהיסטוריה. התפוררות הנרטיבים הוא ממאפייניו של העידן המודרני, כבר אין סיפור על גדול וחובק כל, אלא רק סיפורים קטנים מנקודות מבט של אנשים, או קבוצות קטנות. ספרי לימוד, אינם רק מקור ידע חשוב שהתלמידים שואבים ממנו, אלא גם מעצבי זהות, ולכן הם מוקד לדיון ציבורי, במיוחד כאשר ספר הלימוד עוסק במאורע לאומי מכונן כמו סיפור השואה.

העבודה נכתבה בהנחייתו של ד"ר אביחי קלרמן.

במקום השלישי זכה תומר פלבניק על עבודתו שעסקה בהתמודדות עם הפרעת ADHD בהשוואה בין גיל הילדות לבין גיל הבגרות. העבודה בודקת איך אדם בוגר מתמודד עם הפרעת ADHD. האם יש השפעות על שגרת היום יום שלו, איך הן באות לידי ביטוי מעשי, איך הוא מתמודד עמן, וכל זאת בהשוואה לחוויות ילדותו.

העבודה נכתבה בהנחיית ד"ר שירה בזק.

במקום הרביעי זכה אביעד אזולאי על עבודתו שהתמקדה בדילמות בהתמודדויות ערכיות בתחום הדתי והמיני בקרב תלמידי תיכון דתי. העבודה תיארה חקר מקרה של מורים המתמודדים בעולם הפוסט מודרני שהוביל לפירוק מסוים של הערכים המודרניים, שתוצאותיו הם משברים קשים בזהותם הדתית של בני נוער, ואף בזהותם המינית. בעבודה נבחנו דרכי ההתמודדות של מחנכים דתיים עם מורכבויות העולות אצל מתבגרים דתיים תוך שימת דגש על התחום הדתי והתחום המיני, לאור התרבות המערבית ומהפכת הסמארטפונים.

העבודה נכתבה בהנחייתו של הרב ד"ר אהרון בוזגלו.

על תהליך התחרות ניצחה ביד אמונה הד"ר חוי ששון מרכזת החוג לחינוך.

ד"ר אביחי קלרמן, סגן הרקטור וראש החוג לחינוך , סיפר על תהליך התחרות: "קיבלנו לידינו כמות גדולה מאוד של עבודות, בנושאים מגוונים מאוד, מתוך היבול העשיר הזה, שמחנו לזהות את העבודות הבולטות והמרתקות מביניהן ולזכות אותן בפרס. התחרות היא הזדמנות נוספת מבחינתנו לעודד את המצויינות האקדמית במכללה ולהבנות נדבך חשוב של ידע חינוכי גם כללי וגם דתי. מגמתנו היא לייצר בוגרים שבנוסף להיותם מורים מצטיינים, יהיו גם חוקרי חינוך מובילים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו