מנחשים? אלו 4 האירועים הכי מדוברים לשנת 2017 - סרוגים

מנחשים? אלו 4 האירועים הכי מדוברים לשנת 2017

לרגל סיום השנה הלועזית, חברת Spot.IM חשפה את ארבעת האירועים שגרפו את מרבית הטוקבקים של הגולשים בארץ ובעולם בשנה האחרונה. וחשפו מי האירוע שצפוי להיות המדובר ביותר בשנת 2018

מנחשים? אלו 4 האירועים הכי מדוברים לשנת 2017
  עלייתו של הביטקוין (צילום: שטארסטוק)

רגע לפני שהשנה הלועזית מגיעה לסיומה, זה הזמן להיזכר באירועים  ששינו את פני העולם בשנה החולפת, החל מהשבעת טראמפ ועד לעלייתו של הביטקוין.

את דירוג האירועים המדוברים ביותר, ערכה חברת הסטארטאפ הישראלית Spot.IM, המנהלת את תיבות הטוקבקים באתרי חדשות הגדולים בעולם. בעזרת סינון האירועים שגרפו את מרבית הטוקבקים בשנה החולפת. "האירועים שיצרו את מרבית הדיונים ברשת שינו את העולם שאנו חיים בו ועיצבו אותו מחדש" הסביר נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM "ביצענו את הדרוג על ידי מדידת היקף התגובות בכתבות שפורסמו באתרים כמו: פוקס ניוז, פורבס, טיים, AOL, האפינגטון פוסט ועוד מאות אתרי תוכן".

החתונה שהולכת לשבור שיא בשנת 2018

הקמפיין שזכה במהלך השנה ליצור הכי הרבה התעניינות ושיח היה הקמפיין METOO# שחשף הטרדות מיניות שעברו נשים וגברים בעולם ובארץ. אלא שאחריו החליט לזנק המטבע הדיגיטלי 'ביטקוין' ולקח את המקום הראשון השנה במספר הטוקבקים וההתעניינות לה זכה.

אירוע נוסף שזכה לכמות שיא של תגובות עצומה, אך לא נכנס לדירוג האירועים הנוכחי הוא אירוסיי הנסיך הארי ומייגן מרקל, שעל פי הערכות צפוי להיות אחד מהאירועים המדוברים ביותר לשנת 2018.

האירוע המדובר לשנת 2018 (צילום: et.fashion)

1. במקום הראשון: עליית הביטקוין

הזוכה בתואר 'כוכב הטוקבקים לשנת 2017' הוא הביטקוין. המטבע הדיגיטלי הצליח לחצות את מדורי הטכנולוגיה ופיננסיים והפך לנושא מרכזי ברשתות החברתיות ובתקשורת המרכזית. הטוקבקים שעלו בכתבות על המטבע כללו ויכוחים סוערים עם אזהרות מבועה, הימורי גולשים אם ערכו יעלה או ירד, והתרברבות מצד אוהדיו בכל פעם שהוא שובר שיא נוסף.

2. קמפיין #METOO

הקמפיין הבינלאומי שפרץ בעקבות חשיפת הטרדות מיניות של המפיק והבמאי ההוליוודי הארווי ויינסטין, הפך לקמפיין ענק ברחבי העולם בו נשים ואף גברים לקחו חלק ויצרו שיח שכלל מאות אלפי טוקבקים. תחילה הטוקבקים החלו מרצף הדיווחים בתקשורת, אך מהר מאוד החלו לכלול אינספור חשיפות מנשים וגברים שחלקו סיפורים אישיים במסגרת הקמפיין.

כוכב הטוקבקים- הביטקוין (צילום: שטארסטוק)

3. השבעת טראמפ 

טקס ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית ה-45, גרם להמונים ברחבי העולם לרצות להגיב בשמחה או בזעם על כניסתו לתפקיד. האירוע עורר את המחאה הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, מפגינים הציפו ערים ברחבי אמריקה והוציא לרחוב מצעד נשים לאומי. זירות הטוקבקים שיקפה את השטח וכללה שרשורי מאבקים בין המחנות. כשטרמפ עצמו התסיס את הרשת עם ציוצים בלתי פוסקים, בכל שעות היממה, שהפכו לכותרות בעיתונות עליהם נוספו טוקבקים חדשים.

גם במהלך השנה משך הנשיא טראמפ אין ספור תגובות על התנהלותו. החל מציוציו המוזרים בטוויטר ועד להכרתו בירושלים כבירת ישראל. נראה שגם בשנת 2018 ימשיך להיות הנשיא אחד הדמויות הבולטות והמדוברות ברשת ובתקשורת.

4. אסונות טבע

ההוריקנים הארווי, אירמה, ומריה גרמו לנזקי סערה ושיטפונות על פני אזורים רחבים. הטוקבקים המודאגים סביבם החלו ברצף מתמשך מהפניקה שלפני הסערה ועד דיווחים בזמן אמת, תיעוד הנזקים, לאחר מכן חשיפת היקף ההרס ועד לדיווחים על השיקום.

האירוע המדובר לשנת 2018 – חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל

אירוע שלא נכלל בדרוג של השנה הנוכחית אך לפי כמות התגובות הראשונית נראה שיהפוך לאחד האירועים המטוקבקים לשנת 2018, הוא חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל. היות ומרקל היא שחקנית אמריקאית ההתעניינות באירוע גוברת גם מחוץ לממלכה הבריטית, חוצה תרבויות וקהלים. נוסף לכך מרקל בת לאם אפרו-אמריקאית, נושא מוצאה גם קושר אליו המון טוקבטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סיכום עושים בראש השנה בתשרי
מה זה? | 28-12-2017 19:23
מה אתם? נוצרים?