משפחת שיינברג שוקלת לתבוע 3 מתלוננות - סרוגים

משפחת שיינברג שוקלת לתבוע 3 מתלוננות

רגע לפני פתיחת שלב הטיעונים לעונש נגד עזרא שיינברג, הודיעה משפחתו כי היא שוקלת לתבוע 3 נשים שהוצאו מכתב האישום המתוקן: "שיינברג יודע שיפסיד, הוא מנסה להרתיע"

author-image
משפחת שיינברג שוקלת לתבוע 3 מתלוננות
  (צילום: באסל עוידאת/פלאש90)

הבוקר (שני), רגע לפני פתיחת שלב הטיעונים לעונש של עזרא שיינברג, ראש קהילת 'אורות האר"י' בצפת, מתברר כי משפחת שיינברג שוקלת להגיש תביעת נזיקין ודיבה נגד שלוש נשים שהתלוננו בגין עבירות אינוס ומעשי סדום, שלא נכללו בכתב האישום המתוקן.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', כתב האישום המתוקן הוגש במסגרת עסקת טיעון – שהושגה בין הפרקליטות לסנגורו של שיינברג, עו"ד מנחם רובינשטיין – בתום הליך גישור פלילי שאליו נשלחו שני הצדדים, ולאחר שההגנה המציאה ראיות חדשות ומשמעותיות. בעקבות כך, בכתב האישום המתוקן שבו הודה שיינברג לא נכללו עבירות חמורות של אונס ומעשי סדום שיוחסו לו על ידי 3 נשים.

מי שנפגעה בצורה הקשה ביותר זו המשפחה

מקורבים למשפחה סיפרו ל'ישראל היום' כי חודשים בודדים אחרי ששיינברג נעצר, הגישו נגדו שלוש הנשים תביעות אזרחיות, בדרישה לפיצויים בסך מיליוני שקלים במצטבר בגין האונס שביצע בהן לכאורה. לטענת מקורב למשפחה, "מי שנפגעה מהתביעות האזרחיות הללו בצורה הקשה ביותר הייתה המשפחה של הרב, שלא נחשדה בשום עבירה. מיד אחרי שהתביעות הוגשו, עוקלו הבית של המשפחה וכל חשבון בנק שהרב היה מורשה חתימה בו, לרבות חשבון הבנק של המשפחה. הדבר הזה הכניס את המשפחה למצוקה כלכלית מאוד קשה".

מתקיימים בזכות סיוע כלכלי של בני המשפחה

"עד היום המשפחה גרה בשכירות בבית קטן מאוד והיא ירדה ברמת החיים בעקבות העיקולים של הבית ושל חשבון הבנק", סיפר מקורב למשפחה, "היום הם מצליחים להתקיים הרבה בזכות הסיוע הכלכלי שנותנים להם בני המשפחה המורחבת. הם לא רוצים לנקום, אבל הנזק הכלכלי שנגרם להם הוא משמעותי מאוד, וכעת הם שוקלים ברצינות לתבוע את מי שגרם לכך ולתבוע ממנו לפצות אותם על העוול שנגרם להם".

כתב אישום מופרך ומנופח

משפחת שיינברג מסרה בתגובה: "לקראת הטיעונים לעונש אנו בטוחים שהעונש שיתקבל יהיה קל, וזאת בזכות ולא בחסד. התיק התברר כמופרך ומנופח. לא לחינם הוגש כתב אישום חדש ומצומצם שאינו מכיל את הסעיפים הכבדים. לנו כמשפחה נגרם עוול רב בעקבות האשמות שהתבררו כלא נכונות ושקריות מיסודן. ייתכן כי בעתיד נשקול לנקוט צעדים שיפצו על העוול שנגרם לנו".

שיינברג מנסה להרתיע לקראת ההליך של הנשים

עו"ד תמר קלנברג, המייצגת את שלוש הנשים בתביעה האזרחית, מסרה: "שיינברג הודה בריבוי מקרי עבירות מין, מהחמורות בספר החוקים (למען הסר כל ספק, הדברים שמשפחת עבריין המין מציינת אינם מדויקים במלואם). הנשים התנגדו להסדר והיו מוכנות לבוא להעיד על מלוא היקף המעשים שאכן בוצעו בהן. יהיו השיקולים של הפרקליטות אשר יהיו, הנשים לא הסכימו להסדר המקל".

קלנברג הוסיפה כי ההליך האזרחי לא "כפוף להליך הפלילי, והנשים היודעות את שבוצע בהן ינהלו את ההליך האזרחי על מנת להוכיח את מעשי הזוועה המלאים, כשנטל ההוכחה קל בהרבה בהליך האזרחי, ובמיוחד לאחר ההודאה של העבריין בהליך הפלילי. לשיינברג ידוע היטב כי בית המשפט בהליך האזרחי יקבע פיצויים ניכרים, וכבר כעת הוא מנסה להרתיע מלהמשיך לנהל ההליך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
שהמשפחה של שיינברג תתבע אותו.
חיים | 11-12-2017 8:52
הוא העבריין. הוא פגע לא רק בנשים אלא גם במשפחתו.
אחי, אתה יודע מה זה עבריין?
דביר דוב | 13-12-2017 0:18
עבריין זה אחד שעובר על החוק.... הכתב אישום שהוא הודה בו מצחיק אחי. וואלה, עבירות שלא צריך עליהם שנת מאסר אפילו..... הנשים האלן סתם בלבלו תשכל לכל המדינה
2
תזכרו שהוא הודה בשמונה מקרים שחייבים עליהם חנק
תזכורת למשפחה | 11-12-2017 10:20
ושלוש נשים שבורות כל כך שלא מוכנות לעבור את הסיוט הזה שנית. האם המשפחה רוצה להיות שותפה לפשע שלו?
חייב להגיב...
טום | 13-12-2017 0:20
ראית מה תוכן ההודאה שאתה חורץ ככה גורלות? איפה כל אותן עשרות המתלוננות??? מאות נפגעות??? יאלה.. סתם דיבורים של כל השונאים שלו... הוא הודה בכתב אישום שיכול להכתב היום על חצי מהמדינה
לטום הוא הודה בפני רבנים וגם בבית המשפט . כל כלב בא
...... | 12-12-2017 19:34
יומו. ומי שמגן על פושע זה מעיד עליו.
איך השקר של הנשים קשור למשפחה?
טום | 11-12-2017 20:18
איך השקר של הנשים קשור למשפחה? בושה! הנשים שיקרו במצח נחושה. מאמין שלמשפחה מגיעה את כל הסכום שידרשו.
3
חלאת המין האנושי - משפחת שיינברג תתביישו
ניסים | 11-12-2017 10:26
ראש המשפחה שלכם צריך לשבת בצינוק עד יומו האחרון ולא לראות אור יום מחלל שם שמים אין לו מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא
לא נותר לי אלא...
חיה הרשקוביץ | 13-12-2017 0:17
לא נותר לי אלא לקרוא לך מטורף. תגובה שפלה ופוגענית!! צוות סרוגים, ראוי שתורידו תגובות מסוג זה, מזעזע!!! תתבייש/י לך מגיב/ה ללא טיפת הגיון ושכל.
איפה כתוב בתורה מה שאתה אומר
שהם | 12-12-2017 2:14
אדיוט
אין חנק בלי עדים והתראה
שהם | 12-12-2017 2:13
אולי כרת
4
במקום שהמשפחה המורחבת תשלם פיצויים למתלוננות הם תובעים
רצח. | 11-12-2017 13:09
הרצחת וגם ירשת... ואם משפחתו רצתה לשמור על הנכסים האישה היתה מתגרשת ממנו ולא נשארת עם רוצח נשים.
5
מעורר בי בחילה איומה
מיכל רווקה | 11-12-2017 15:45
אשתו ניסתה לברוח איתו לברזיל היא לא שה תמים.
6
מתפללת להצלחתכם!!!
טום | 11-12-2017 20:17
פשוט מתבייש איך הציבור מתבטא פה, בישראל היום לא התבטאו ככה. למשפחת שיינברג מגיע פיצוי הולם מצד המתלוננות ששיקרו. אין אף תירוץ לשקר כה גס על דוכן העדים.
מי שלא תיהיה
אני | 13-12-2017 0:21
ה' יברך אותך. המגיב היחיד שכותב פה כמו בן אדם!
7
לא רואה בעיה.....
יערי | 12-12-2017 0:14
לא רואה בעיה בזה שהמשפחה תתבע את הנשים ששיקרו. ראוי שכך יקרה. אישה שמשקרת על דוכן העדים ועוד טוענת טענות מופרחות צריכה לשלם על כל נזק שתעשה. דרך אגב, התגובות פה גועליות... תגיבו יותר באמפטיה!
למה המשפחה צריכה לשלם?
חיה הרשקוביץ | 13-12-2017 0:16
איך המשפחה שלו אשמה בזה שהנשים שקרו? ודרך אגב, למה הנשים הללו מפחדות להעיד? אולי מכיוון שיש חומרים שהן פוחדות להתעמת ולהתאמת מולם??? חבל שלא חשבת גם על זה.
הלוואי והיית צכירה את אשתו.
חיה הרשקוביץ | 13-12-2017 0:14
אשה מדהימה, משכמה ומעלה. הם כלל לא ניסו לברוח, עורך הדין שלהם הנחה אותם לעזוב את הארץ במיידי. הרב ואשתו מעולם לא ברחו מהטענות! חבל שלכלכו כך את שמו אחרי שמתברר שהרוב שקר.
הן לא שיקרו. הן מפחדות להעיד שוב. 8 היו אמיצות ו3 פחות.
צדק. | 12-12-2017 19:31
שהמשפחה תשלם להן פיצוי.
8
למה נותנים במה למי שאינו ראוי לשום יחס חוץ מגועל??
צופי | 13-12-2017 23:16
למה צריך לתת פתחון פה למי שהרב אליהו שליט"א כבר חרץ את דינו והוציא את הרפש שקשור בו החוצה כיאה לתלמיד חכם גדול. למה???? מספיק סבל נגרם לכל כך הרבה נשים בנות ומשפחות... אין שום צורך להכאיב להם ולהזכיר את שם הנבל הזה.. חבל סרוגים!!