הרב שלמה אבינר: אולי יש בדונלד טראמפ ניצוץ של אביה?

הרב שלמה אבינר: אולי יש בדונלד טראמפ ניצוץ של אביה?

נכון שנשיא ארצות הברית עשה דבר טוב כאשר הכיר בכך שירושלים היא בירתנו, אך לעומת זאת הוא עשה דברים מאוד בעייתיים. הרב שלמה אבינר מתייחס לתופעה

אולי יש בדונלד טראמפ ניצוץ של אביה?
  (צילום: פלאש90)

נכון שנשיא ארצות הברית עשה דבר טוב כאשר הכיר בכך שירושלים היא בירתנו, אך לעומת זאת הוא עשה דברים מאוד בעייתיים.

כתב רבנו הגדול הרמב"ם: "כל אחד ואחד מבני האדם, יש לו זכויות ועוונות. מי שזכויותיו יתרות על עוונותיו צדיק… ושיקול זה אינו לפי מנין הזכויות והעוונות, אלא לפי גודלן. יש זכות שהיא כנגד כמה עוונות, שנאמר 'יען נמצא בו דבר טוב'" (מלכים א יד יג. הלכות תשובה ג א-ב).

ומי הוא אדם זה? מדובר על אביה המלך בנו של ירבעם, עליו כתוב: "וספדו לו כל ישראל וקברו אותו כי זה לבדו יבוא לירבעם אל קבר, יען נמצא בו דבר טוב אל ד' אלהי ישראל בבית ירבעם" (מלכים א יד יג), כלומר הוא היחד מבית ירבעם שזכה לכבוד זה.

ומה אותו דבר טוב שעשה אביה? יש אומרים שביטל משמרתו, שהושיב ירבעם שלא לעלות לרגל לירושלים ועלה עצמו לרגל, ויש אומרים שביטל פרדסאות, כלומר משמרות שהושיב ירבעם על הדרכים שלא יעלו ישראל לרגל (מועד קטן כח ב ורש"י שם וכן רש"י על מלכים שם). ואפילו אמרו בזוהר שמשיח בן יוסף יצא מזרעו של אביה (זוהר חדש נו א).

כלומר ירבעם חסם את הדרך לירושלים ואביה שוב פתח אותה. גם טראמפ פתח את הדרך לירושלים והוא גם הנשיא הראשון שבזמן נשיאתו עלה בעצמו לרגל לכותל.

אולי יש בו ניצוץ של אביה…?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו