סטודנטים נשואים: נזרקנו מהמעונות בגלל ידועים בציבור - סרוגים

סטודנטים נשואים: נזרקנו מהמעונות בגלל ידועים בציבור

שינוי בתקנון המאפשר לזוגות "ידועים בציבור" וחד מיניים לקבל זכאות למעונות לנשואים בטכניון, הביא לכך שזוגות נשואים, רובם הגדול דתי, קיבלו הודעה על הפסקת זכאותם למעונות. בהפגנה שקיימו מול משרדי אגודת הסטודנטים הם דורשים "צדק חברתי גם לזוגות נשואים."

סטודנטים נשואים: נזרקנו מהמעונות בגלל ידועים בציבור
  הפגנת הסטודנטים השבוע

"הטכניון מקפח את הזוגות הנשואים לטובת זוגות חד מיניים וידועים בציבור" כך טוענים סטודנטים שהפגינו שלשום (א') מול משרדי אגודת הסטודנטים בטכניון.

ההפגנה באה על רקע שינוי התנאים לקבלת מעונות משפחתיים במוסד החיפאי.

בשנה שעברה, התקבלה החלטה באגודת הסטודנטים, לאפשר גם לזוגות "ידועים בציבור" וחד מיניים, להגיש בקשה למעונות משפחתיים בקמפוס של הטכניון. עד אז, מעונות אלה היו נחלתם של זוגות נשואים בלבד.

ההחלטה גרמה לביקושים גדולים והולכים של זוגות של סטודנטים לא נשואים, שביקשו להתגורר ביחד. בעקבות כך, סטודנטים נשואים רבים לא קיבלו מעונות מכיוון שנדחקו לסוף התור.

רוב המשפחות בטכניון, הינם של סטודנטים דתיים, שמתחתנים בגילאים צעירים יותר מאשר זוגות חילוניים, כך שהפגיעה בהם הייתה מוחשית יותר. ממידע שהגיע ל'סרוגים' עולה כי לפחות 15 זוגות צעירים של סטודנטים דתיים, קיבלו הודעה כי אינם יכולים להתגורר עוד במעונות הנשואים של הטכניון.

צדק חברתי

כמו גל המחאות האחרונות, גם מחאת הזוגות הנשואים בטכניון, הגיעה גם לפייסבוק. בקבוצה שנפתחה תחת השם "גם לנשואים בטכניון מגיע צדק חברתי" הם התארגנו להפגנה מול משרד אגודת הסטודנטים בדרישה לבחון מחדש את קבלת הזוגות הלא נשואים למעונות הטכניון.

הסטודנטים מלינים כי הזכאות ל"ידועים בציבור" מקלה ומאפשרת לזוגות רבים לזכות בדיור מוזל על חשבון הזוגות הנשואים.

באמצעות הצהרה בפני עו"ד על חשבון משותף וניתוק כלכלי מההורים, יכולים זוגות לא נשואים לבקש בקשה לדיור זוגי בטכניון. המצב הנוכחי הוא שאת טופס הזכאות למעונות מגישים לאגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט), ושם בודקים מהימנות של מספר מדגמי של בקשות.

בעוד שקבלת מעמד "ידועים בציבור" במשרד הפנים זהו תהליך ארוך שעובר כמה בדיקות ואישורים שונים וכל בקשה ובקש נבדקים בצורה מדוקדקת, בטכניון מדובר בהליך מזורז שאינו מפוקח.

בטופס של משרד הפנים ישנם כ-4 עמודים המכילים שאלות במספר נושאים, בצורה מפורטת על רכוש משותף, הליכים משפטיים וכו'. בין השאר נדרש אישור על התשובה "האם הופעתם בציבור ביחד כבני זוג?" הטופס הטכניוני לעומת זאת, מכיל עמוד בודד אחד ושואל רק פרטים בסיסיים ביותר.

בנוסף מעדויות של סטודנטים שהגיעו לחתום על התצהיר, עולה כי העו"ד אפילו לא הסתכל עליהם ו"חתם להם על עיוור", כפי שהודו בעצמם.

זוג נשוי בלי ילדים הוא לא משפחה

למספר סטודנטים שקיבלו הודעה על שלילת הזכאות שלהם למעונות, נאמר כי מבחינת הטכניון, זוג נשוי ללא ילדים אינו נחשב כמשפחה, אלא כזוג והוא שווה ערך לזוג "ידועים בציבור".

ביום ראשון קיימו הסטודנטים הפגנה מול משרד אגודת הסטודנטים האחראית על חלוקת המעונות, בדרישה ל"צדק חברתי לזוגות הנשואים". בנוסף לוחצים הסטודנטים על אחראית המעונות בטכניון, באמצעות שליחת מיילים בנושא.

בשיחה של 'סרוגים' עם אחד המפגינים הוא אומר כי "מעונות למשפחות הם אינם בגדר נוחות אל צורך, בעוד אצל זוגות לא נשואים מדובר בנוחות בלבד."

"יש הרבה סטודנטים שהיו בסמסטרים קודמים במעונות של רווקים והגישו בקשה לגור במעונות של משפחות למרות שיכלו להמשיך לגור בנפרד עד סיום התואר." זה רק מראה שאם עד עכשיו הם הסתדרו ואין להם עבר של חיים משותפים של 2-3 שנים אז זה בברור אינו צורך חיוני ובטח שהם לא צריכים להיות מועדפים על פני משפחות בשום מקרה."

בעקבות ההפגנה והלחץ, נראה שבינתיים חלה הטבה במצב, כאשר הוחלט כי משפחות עם ילדים יקבלו עדיפות ראשונה, אך עדיין ההחלטה על זוגות לא נשואים נותרה בעינה.

תגובת הטכניון שנמסרה על ידי הדובר עמוס לבב אומרת, ש"מצוקת הדיור בטכניון, ככל הידוע לנו אינה קשורה להיתר לזוגות חד מיניים ולא נשואים לקבל מעונות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
חצופים !!!
דודי | 23-08-2011 15:12
מי אמר שלנשואים צריכה להיות עדיפות ??? אתם חצופים וכל הכתבה הזו מושרשת לא רק בסוג של גזענות ומקובעות אלא בחוסר תפיסה ריאלית של המציאות !!! טוב עשה הטכניון ואם לא יעשה כן יתקל בבג"ץ
2
למספר 1 - שוויון רק לידועים בציבור על פי חוק
יאהוד | 23-08-2011 19:27
לדעתי דווקא בג"ץ יצדיק את הנשואים. ניתן על פי חוק להשוות מעמד ידועים בציבור רק אם הם הוכרו כידועים בציבור.
3
רוצים לשמר את האפליה?
ענתיאה | 24-08-2011 1:23
על סמך מה נדמה לכם שיש לכם יותר זכויות מאשר לזוגות חד-מיניים? זה שהם לא נשואים כחוק זה רק בגלל שהרבנים שלכם לא מאפשרים להם להתחתן. תגורו אתם בנפרד במגורי הרווקים.
4
השיטה הכי טובה היא מכתב לתורמים
בוגר טכניון | 24-08-2011 6:58
רוב התורמים הכבדים של הטכניון הם אנשים דתיים/מסורתיים פשוט תכתבו להם מכתב שככה מתנהגים איתם ותראו איך זה עובד. בעבר לפני שנים הייתה גחמה לטכניון להחיל מעונות משותפים. כמה מכתבים והטכניון חזר בו
5
איזה אוסף של שטויות
רז | 28-08-2011 13:39
האגודה היא לא הכתובת, היא לא אחראית על חלוקת המעונות, על אישור הטפסים או כל היבט אחר שקשור לנושא. היא גם לא האחראית הבלעדית להחלטה לגבי ידועים בציבור, למרות שהיא כן צד בעניין. המעונות מנוהלים על ידי משרד מעונות שהוא גוף טכניוני, שאחד מנציגיו הוא נציג האגודה, אבל הגוף הזה עצמאי בהחלטותיו ונציג האגודה בו הוא אחד מתוך כמה נציגים אחרים שהם אנשי הטכניון עצמם וקולו שווה לקולו של כל אחד מנציגי הטכניון במקרה הטוב, אם לא פחות מהם.