שבועיים אחרי פטירת אמו: שלמה ארצי איבד גם אחות - סרוגים

שבועיים אחרי פטירת אמו: שלמה ארצי איבד גם אחות

הסופרת, המחזאית, המתרגמת והמשוררת נאוה סמל הלכה לעולמה בגיל 63, לאחר מאבק במחלת הסרטן. סמל הותירה אחריה בעל, נעם סמל, שלושה ילדים ואח, שהמפורסם שבהם הוא הזמר שלמה ארצי

author-image
שבועיים אחרי פטירת אמו: שלמה ארצי איבד גם אחות
  נאוה סמל ז"ל עם בן זוגה נעם סמל (צילום: משה שי/פלאש90)

הסופרת, המחזאית, המתרגמת והמשוררת נאוה סמל הלכה הלילה (שבת) לעולמה בגיל 63, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. סמל הותירה אחריה בעל, נעם סמל, שלושה ילדים ואח, שהמפורסם שבהם הוא הזמר שלמה ארצי. הלווייתה תתקיים ביום ראשון בבית העלמין בקריית שאול.

נציין, שאמה של סמל נפטרה לפני כשבועיים, ולשלמה ארצי מדובר באבידה הקשה השנייה תוך פרק זמן קצר מאוד.

במהלך חייה פרסמה סמל 20 ספרים, ביניהם "כובע זכוכית", "צחוק של עכברוש", "אישראל", "איך מתחילים אהבה" ו"חתונה אוסטרלית". נוסף לכך היא כתבה מחזות, ביניהם "הילד מאחורי העיניים" ו"כלה על נייר". כמו כן היא כתבה תסריטים, יצירות לאופרה, שירים ותרגמה מחזות רבים לעברית.

אייר סמל, בנה, הגיב למותה בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. בין דבריו הוא כתב: "הילדה הנצחית, אמא שלי, נאוה ברכה סמל, ביתם של יצחק איציו ומרגלית מימי ארצי, אחותו של שלמה, אישתו של נעם, אימם של נימי ואילאיל. תהה נשמתך צרורה בעץ החיים. היית לי חברתי הטובה ביותר. בכיתי השבוע כמו שלא חשבתי שאפשר. כל פעם נגמרו הדמעות ואז הגיעו עוד.

"היינו איתך באש ובמים, כמו שהבטחנו. שלשום בלילה, כבר רכנתי על מיטתך, והנה אני מלטף את הבטן שלך, את הרחם ממנו יצאתי. ראיתי בעינייך את השתקפות המוות. אתמול היה מרתון של ליווי, טקס אליו כבר הבנתי שנגיע והתכוננתי. הבאתי את ספרייך שיהיו לנו לעזר ולקישוט. הבאתי ריחות טובים ומיני בשמים ליד מיטתך שם שהפכה ערש דווי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שלמה מסכן
חביבה | 03-12-2017 3:20
שלמה המלך מסכן ככה לאבד שתי אנשים כל כך יקרים בזמן כל כך קצר השם שיתן לך כוחות להתמודד עם האסונות שיהיה זיכרה ברוך ואתה רק אל תפסיק לשיר להופיע ולשמח אותנו ואת עצמך עם הקהל שכל כך אוהב אותך