בן דהן חשף: "האוצר מתנגד להעביר 1.5 מיליארד למיגון העורף" - סרוגים

בן דהן חשף: "האוצר מתנגד להעביר 1.5 מיליארד למיגון העורף"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן טען במליאת הכנסת כי האוצר מסרב להעביר 1.5 מיליארד שקלים למיגון העורף בגבול ישראל- לבנון. זאת לאחר שוועדה בינמשרדית הגישה את המלצותיה. שר הביטחון ליברמן פועל גם הוא בעניין

בן דהן חשף: "האוצר מתנגד להעביר 1.5 מיליארד למיגון העורף"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash909)

סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) טען בישיבת מליאת הכנסת שהתקיימה אתמול (ד') כי האוצר מסרב להעביר 1.5 מיליארד שקלים למיגון העורף בגבול ישראל- לבנון. זאת לאחר שוועדה בינמשרדית שהוקמה מכוח החלטה 2025 הגישה את המלצותיה.

בתחילת נאומו אמר סגן השר בן דהן כי ביוני 2016 הוגשו המלצות וועדה משותפת שמובלת על ידי הרשות החירום הלאומית ומשרד השיכון, ובהן נכתב כי יש להקצות 1.5 מיליארד שקלים למיגון אזרחים ביישובים שהם במרחק של עד 20 קילומטרים מגבול ישראל עם לבנון:

"מנכ"ל משרד השיכון הקודם, אשל ארמוני, פנה למזכיר הממשלה, והודיע לו על כך שהוועדה כרגע יש לה מסקנות ברורות, משרד האוצר מתנגד למסקנות הללו –  ולכן גם לא מוכן לתקצב אותן – כך שבפועל הוועדה סיימה את תפקידה, כי היא לא יודעת איך להתקדם. היא מבקשת שהנושא יעלה שוב לממשלה. לצערנו, מאז הנושא לא עלה לממשלה", טען בן דהן.

עוד אמר: "רק כדי לסבר את האוזן, רק לגבי מיגון היישובים באזור הצפון שמקו הגבול עד 20 קילומטר, מדובר בהשקעה של קרוב ל-1.5 מיליארד שקל, כשרח"ל הציעה לבצע את זה בדירוג, ל-10 שנים כל שנה 150 מיליון, וכמובן זה ייעשה במדורג לפי רמת הסיכון. גם על זה כרגע אין הסכמה עם משרד האוצר".

בן דהן ציין כי הוא מקווה מאוד שבזמן הקרוב גם ראש הממשלה והממשלה כולה יתערבו בעקבות ההחלטה והדיון שהתקיים בוועדת השרים למוכנות העורף: "אני מקווה שנצא מהפלונטר הקיים".

בהמשך חשף סגן השר, כי שר הביטחון ליברמן התערב בעניין בחודשים האחרונים ובכוונתו לכנס את וועדת השרים למיגון העורף: "אני יכול לומר, ששר הביטחון פנה גם לראש הממשלה בחודשים האחרונים, ובשבועות הקרובים אמורה להיות ועדת שרים למוכנות העורף, וגם שם שר הביטחון יעלה שוב את הנושא, כדי למצוא פתרון ולצאת מן הפלונטר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו