ארדן מבהיר: "לא אאפשר פגיעה בעבודת המשטרה" - סרוגים

ארדן מבהיר: "לא אאפשר פגיעה בעבודת המשטרה"

על רקע שלל ההתקפות והיוזמות כנגד עבודת המשטרה, יחד עם המתיחות בין הרשויות, מבהיר השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן כי "לא יאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה"

author-image
ארדן מבהיר: "לא אאפשר פגיעה בעבודת המשטרה"
  (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נאם הבוקר (שלישי) בכנס האבטחה של ישראל ביד בנימין והתייחס להתקפות האחרונות על המשטרה מצד השרים וחברי הכנסת.

לדבריו, "אנו נמצאים בעיצומם של ימים רגישים ומתוחים. לצד המתיחות מצפון ומדרום, אנו חווים גם מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה. זה הזמן בו כולנו צריכים לעצור. לקחת צעד אחורנית ולהתעשת".

ארדן הוסיף כי "בדמוקרטיה הישראלית יש חשיבות רבה להיות משטרת ישראל גוף עצמאי, נטול פניות ונעדר תלות".

אולם באותה מידה הצהיר, "קיימת בדמוקרטיה הישראלית מחויבות לרשות מחוקקת המפקחת על הרשות המבצעת ובין היתר,  מפקחת גם על משטרת ישראל".

על האיזונים בין  הרשויות להישמר

ארדן הדגיש כי הוא לא פוסל באופן קטגורי כל חקיקה הנוגעת למשטרה. וכי גם הוא סבור שישנן סוגיות המשוועות  למחוקק שיפעל ויתקן את הדרוש תיקון.

"אולם כדי לא להיגרר לעימותים מיותרים,  חסרי תקדים, בעיתוי הרגיש בו אנחנו נמצאים", טוען ארדן ומוסיף:  "יש חשיבות מכרעת שהסוגיות העולות על הפרק והשיח לגביהן יהיה שיח ענייני ומקצועי ששומר על כבוד הדדי ועל מעמדן של מוסדות המדינה והדמוקרטיה".

"עלינו לזכור כי בסופו של דבר גם כאן וגם כאן נמצאים אנשים מצוינים שרוצים אך ורק בטובת המדינה".

לא אאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה

ארדן ציין כי לא יאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה. אך לדבריו, "על המשטרה להתמקד במשימות המוטלות עליה מכח החוק ומכח תפקידה ולא להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים לה שעלולות גם הן לפגוע באמון הציבור  במערכת אכיפת החוק".

לבסף אמר, "מוטב לכולנו שלא להיגרר לעימות התקשורתי ולפעול להרגעת הרוחות . עלינו לזכור זאת גם בימים בהם השיח הציבורי הולך ומחריף, הולך ומקצין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השר מפחד....! למה....?....
אביקול | 14-11-2017 11:48
קבוצת מפכ"לים נפגשים עם המפכ"ל...ואחד מהם לפי הפרסום בתקשורת מציע לו לפתוח תיק חקירה כנגד נבח ציבור ויו"ר ועדת הפנים בכנסת ח"כ דודי אמסלם...זו חתירה תחת הריבון...וגובלת לא רק ברשעות אלה בהמרדת המשטרה כנגד נבחרי ציבור...עוד מעט תהיה קבוצת רמטכ"לים שתארגן מפגש עם הרמטכ"ל ויציעו לו הפלת ראש הממשלה במהפכה צבאית...! עם כל הכבוד לקצינים גם אני הייתי קצין בכיר - תפקידם להגן על שלום וביטחון המדינה והציבור - זה תפקידם ומותר לנבחרי ציבור לבקר ולאומר שיש כישלונות במהלך ביצוע תפקידם הם לא נבחרי ציבור במדינה דמוקרטית...אחרת המדינה תגמור את חייה לאחר 100 שנים כמו שאמר מנהיג חמאס....בושה לכם....חיבוקים עם נחקר בראש ידיעות אחרונות...זה ביזיון....הדלפות זה חוסר אחריות שמוביל למשפי רחוב...ירי לא מבוקר והרג אזרח...זו חולשה...תפיסת כל יהודי אתיופי כשהוא נער ופתיחת תיק נגדו...והרס חייו זו גזענות...כאשר המפכ"ל אומר ששחור זה מעורר את השוטר שיש פה חשד...זו גזענות...נמאס לי מכם שאתם לא מבצעים את תפקידכם בצנעה...כקציני משטרה בכירים אין לכם זכות יתר מכל אזרח אחר...אתם לא מעל החוק...שבו בבית ועשו דבר מועיל לחברה ולא רק לתפור תיקים לנבחרי ציבור...בשחיתות תלחמו כנמרים בשקט...ללא עזרת התקשורת ויועצים פוליטיים...אני כבר עייף מכם ומכל מה שקורה בטרוף מערכות במדינה שמתפוררת לעיני כל העולם הצוחק...עם כל המוח היהודי כנראה אתם לא יודעים בימים אלה לנהל מדינה כולל כל נבחרי הציבור ומערכת המשפט והממשלה - איפה הבושה...קבורה מזמן.