סירב לענות: השאלה במבחן שקוממה את התלמיד - סרוגים

סירב לענות: השאלה במבחן שקוממה את התלמיד

תלמיד באחד מבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ, שנשאל בבחינה על הבדלים בן בר ובת מצווה, ענה שאינו מוכן לענות על השאלה כי הוא אינו מוכן לקבל אי שוויון - והורדו לו נקודות על כך

סירב לענות: השאלה במבחן שקוממה את התלמיד
  (צילום מסך מתוך ערוץ 10)

תלמיד באחד מבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ, שנשאל בבחינה על הבדלים בן בר ובת מצווה, ענה שאינו מוכן לענות על השאלה כי הוא אינו מוכן לקבל אי שוויון – והורדו לו נקודות על כך.

בתשובה לשאלה כתב התלמיד כי "לטקס בר המצווה חשיבות בדיוק כמו לטקס בת המצווה, אני מצפה ממערכת החינוך במדינה שלי שתתייחס לכל הזרמים והעמדות". עוד הוסיף התלמיד וכתב כי "נשים שוות לגברים בכל תחום. אני מסרב לענות על כך, עמדותיי חשובות לי יותר מארבע נקודות".נציין כי אכן הורדו לו ארבע נקודות על אי מתן תשובה לשאלה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ניסה להסביר את עמדת המורה ל"אורלי וגיא" המשודרת בערוץ 10 (14): "השאלה הייתה על מנת לבחון את השפה העברית, כל שהתלמיד ייקח שתי עמדות מנוגדות, ישווה וינתח אותן". כשנשאל מדוע הורדו לו נקודות על תשובה אינטיליגנטית, גם אם לא עמדה בכללי הבחינה אמר: "שווה בנפשך שבכל פעם שתלמיד יתקל בשאלה שאינו מזדהה איתה, הוא לא יענה על השאלה?"

ראוי לציין כי התלמיד ואימו סירבו להתארח באולפן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הטופס לא מובא בכתבה חד וקריא כך עושים פייק ניוז
זו לא עתונות זו תעמולה | 05-11-2017 10:41
מדוע הטופס מטושטש? מפני שאינו תואם את מה שאתם כתבתם. אנא הביאו את הכתבה עם הטופס חד שהקוראים שלכם יבינו בדיוק על איזו שאלה התלמיד ענה. ולמי שלא יהנה מהשירות הזה - ובכן התלמיד נדרש להסביר מדוע טקס הבר מיצווה חשוב מבת מצווה. התשובה שלו היתה בדיוק לשאלה וכן הכעס של ההורים מוצדק. מה שלא מוצדק זה פייק ניוז.
2
זהו הפמניסטיות הורסות את הנוער! בחסות התיקשורת
אתי | 05-11-2017 13:14
חבל
3
ילד אומלל. בטח גדל במשפחה עם 4 הורים, שהאמא לא החליטה
עידו | 05-11-2017 13:22
אם היא גבר או אישה.
4
אין מקום במערכת החינוך ,היום,
חן | 05-11-2017 23:23
לילדים אינטלגנטים. כל הכבוד לילד!